Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért volt a 2007es vonalbezár...

Miért volt a 2007es vonalbezárásoknál óríási közfelháborodás Gyurcsány alatt a mostaninál miért nincs?

Figyelt kérdés
2023. júl. 24. 09:45
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:
81%

Amíg falun nem tiltakoznak tömegek (tízezrek, százezrek), addig nem foglalkoznak vele.


Privatizálni meg nem fogják, mert kifizetőhely a fideszes haveroknak.

2023. júl. 24. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 anonim ***** válasza:
81%

Mert a Fidesz 13 éve ipari mosógéppel mossa az emberek agyát. Aki akart már elment innen, aki nem az meg beletörődött, hogy többségben vannak a hülyék.


Sokkal nagyobb tüntetéseknél, lásd egyetemisták, diákok, majd most a tanárok és szülők tüntetései után sem törtét semmi. A magyar állam arcon fossa az embereket.

2023. júl. 24. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 anonim ***** válasza:
83%

"Sokkal nagyobb tüntetéseknél, lásd egyetemisták, diákok, majd most a tanárok és szülők tüntetései után sem törtét semmi. A magyar állam arcon fossa az embereket."


Valamit tenni kell, nem lehet így hozzáállni. Lassú víz partot mos. Ha éveken keresztül van kint egyre több ember, akkor nem lehet leszarni. Azt észreveszi az Unio, esetleg nem lesz suska, nem lesz suska lesz válság, lesz válság egyre nehezebb lesz mosni az agyakat. Ez így működik. Csodát várni az biztos nem vezet előre.

2023. júl. 24. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:
83%

24: tenni olyat érdemes, amit a politikus is megérez


Pl. képzeljük el, hogy Budán, vezető fideszes politikusok házai körüli utcákban tízezrek megtöltik az utcákat, és nem mozdulnak, hogy a politikus nem tud hazamenni


Ennek lehetne foganatja, mert a politikus a saját bőrén érezné a tiltakozást, hogy nem tud az összelopott drága villájába hazatérni.

2023. júl. 24. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 anonim ***** válasza:
76%
25, könnygáz, egyebek...
2023. júl. 24. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 Alex Fly ***** válasza:
76%
@21:"De semmi baj ezzel, csak akkor meg kell fogni, és privatizálni az egészet a faxba, aztán legyen más gondja. Ha az állam képtelen megoldani ezt gazdaságosan, akkor majd megmutatja valamelyik külföldi cég, hogy nem olyan nehéz az." -ez nem így megy. A vasút nem profitorientált vállalat, hanem közszolgáltatás, ami az egész világon veszteséges. Pont azért fizetünk ennyi adót, hogy az állam biztosítsa a működőképességét.
2023. júl. 24. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 anonim ***** válasza:
76%

"24: tenni olyat érdemes, amit a politikus is megérez



Pl. képzeljük el, hogy Budán, vezető fideszes politikusok házai körüli utcákban tízezrek megtöltik az utcákat, és nem mozdulnak, hogy a politikus nem tud hazamenni



Ennek lehetne foganatja, mert a politikus a saját bőrén érezné a tiltakozást, hogy nem tud az összelopott drága villájába hazatérni."


És ez miben más, mint tüntetni? Nyomhatod a háza előtt is, nyomhatod úgy is, hogy kifekszel az út közepére. Ki mondta, hogy nem?

2023. júl. 24. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 anonim ***** válasza:
81%

" A vasút nem profitorientált vállalat, hanem közszolgáltatás, ami az egész világon veszteséges. Pont azért fizetünk ennyi adót, hogy az állam biztosítsa a működőképességét."


Nincs kedvem most oktatni abból, hogy azokban az országokban ez hogy néz ki, ahol ki van szervezve a vasúti szállítás, nem is lényeges.


Igen, amúgy mehetne az adónkból is, persze. Csak 1, ha nincs versenytársa, akkor ugyan mitől fog fejlődni, mi lesz a motivációja? A politikusaid jó akarata, kompetenciája? Hát az jó, én is hiszek a mesékben. Másrészt pedig látjuk, hogy nem valósul meg, tehát ez így nem maradhat. Állambácsi szarik rá, akkor ki kell szervezni. Más ország is megtette, lásd Anglia. Visszacsinálnák már? Persze, miért? Mert amúgy rohadt nagy pénzeket szednek össze a szolgáltatók, és egyáltalán nem veszteséggel üzemelnek.

2023. júl. 24. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 Alex Fly ***** válasza:
0%
@29: Az Egyesült Államokban a múlt század húszas-harmincas éveiben a városi közlekedést szervezték ki hasonló indokokkal profitorientált cégeknek. És nem hogy nyereséges nem lett, de a jelentős mértékű áremeléseknek és tömeges vonalbezárásoknak köszönhetően gyakorlatilag sikerült szinte teljesen megszüntetni...
2023. júl. 24. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 anonim ***** válasza:
77%

Az USA teljesen más tészta, ott győzött az autólobby totálisan.


Az angoloknál is erős volt ez a lobby, és egy időben államosították is a vasútat. Azóta bánják. DE profitot termelnek az ottani szolgáltatók, ez tény, kár róla vitázni, nem kitalálom, tény! Na most, ha ezen túltettük magunkat, felteszem a kérdést, mi a reális változás szerinted? Elmondunk 3 imát, hogy a Fidesz ne csinálja ezt? Megvárjuk a 218. akármilyen vezetőt, aki majd csak nem lesz dilettáns hozzá? Vagy mi?


https://www.youtube.com/watch?v=Ab1pOtybwEY


Amúgy itt egy érdekes videó például, ahol elmesélik, hogy náluk miért lett ez szar. De azt hozzá kell tenni, hogy a British Rails fénykorában európában a leghatékonyabban működő vasút volt. Nekünk egyelőre az is bőven jó lenne, ha ott járnánk, mint most ők. Perpillanat a kilátásaink azt mutatják, hogy az adófizetők pénzéből lesz bezárva egy rakás vonal, lesznek a járművek lassan veszélyesek, az infrastruktúra pedig teljesen gatya.


Egyébként én továbbra is abban hiszek, amit a többi ország csinál. Egyébként is EU törvény írja elő, hogy lehessen más szolgáltatónak is üzemelnie.


Egyszerűen arról beszélek, hogy pályáztassák meg rendesen a vonalakat, úgy, hogy verseny is legyen. Ez nem csak a szolgáltatás javulásával járna, de olcsóbb is lenne. Ahol van verseny, ott van árverseny. Ahol monopólium van, ott nincs. Lásd franciák, spanyolok, ahol ennek már látszik is a jó eredménye. Nem kell full retardba menni, mint az angolok tették. De perpillanat még az is jobbnak néz ki, mint ez. Ez a teljes csőd itt, rohanunk a szakadék felé, és senki se akarja behúzni a féket.

2023. júl. 24. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!