Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mekkora támogatottsága lenne,...

Mekkora támogatottsága lenne, a B kategóriás(autó) jogosítvány korhatárának csökkentése?

Figyelt kérdés

Tehát a B kategória korhatárának csökkentése mondjuk 15 vagy 16 évre mekkora társadalmi támogatottsága lenne az ötletnek.

USAban legtöbb államban 16 év a határ, de a rekorder államban Dél-Dakotában alig 14 éves kor.

Európában még Izlandon lehet 16 évesen kocsira jogosítványt szerezni, és felügyelet mellett vezetni.


A téma azért érdekes, mert sokan úgy gondolják, felelőtlenség kiskorú személyeket a volán mögé engedni, a statisztikák és a Magyar Autómentő Szolgálat tapasztalatai azonban ezt nem támasztják alá, az autómentéssel végződő balesetek okozói ugyanis többnyire nem a friss jogosítvánnyal rendelkező tinédzserek, hanem a nagyobb rutin miatt túlzottan magabiztossá és elővigyázatlanná váló vezetők.



#jogosítvány #tanulóvezető #jogsi korhatár #jogosítvány korhatár
2023. máj. 23. 17:19
A kérdező szavazást indított:
10% támogatná
20% támogatná
30% támogatná
40% támogatná
50% támogatná
60% támogatná
70% támogatná
80% támogatná
90% támogatná
100% támogatná
12 szavazat
 1/8 anonim ***** válasza:
84%
Inkább meg kéne emeli 21 évre, sok esztelen ficsúr miatt van sok halálos szerencsétlenség.
2023. máj. 23. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
96%
Akkor ennyi erővel vezessük be azt is, hogy részegen is lehessen vezetni, elvégre a balesetek csak 30%-át okozzák ittas sofőrök, ebből következően józanul több balesetet okoznak az emberek...
2023. máj. 23. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
86%
Egyértelműen kevés, emelni kell, szerintem minimum 20 ra.
2023. máj. 23. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
90%

A 18 éven felüliek 1-2 %-a támogatná szerintem.

A 18 alattiak meg nem dönthetnek, mert még gyerekek.

2023. máj. 23. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

"A téma azért érdekes, mert sokan úgy gondolják, felelőtlenség kiskorú személyeket a volán mögé engedni, a statisztikák és a Magyar Autómentő Szolgálat tapasztalatai azonban ezt nem támasztják alá, az autómentéssel végződő balesetek okozói ugyanis többnyire nem a friss jogosítvánnyal rendelkező tinédzserek, hanem a nagyobb rutin miatt túlzottan magabiztossá és elővigyázatlanná váló vezetők."

Ez tipikusan egy jó statisztika rossz magyarázata.

1. Mivel NEM vezetnek 18 év alattiak nem is lehet információt levonni róluk egy olyan statisztikából amiben 18 év felettiek vannak.

2. kezdő vezetők nem csak a fiatalok, idősebbek is akik akkor szerzik a jogosítványukat. Én is 24 évesen szereztem meg az enyémet, testvérem 34 évesen, mert neki addig nem volt rá szüksége.

3. friss jogosítvánnyal rendelkezőknek döntő részben még nincsen autójuk. Vagyis vagy ritkán vezetnek vagy valaki más autóját vezetik, amivel törvényszerűen óvatosabbak, hiszen nem az övék. A párom is megszerezte a jogsiját 18 évesen és aztán 25 éves koráig nem volt lehetősége vezetni, a fiam éppen így 22 évesen ült kocsiba a 18 évesen megszerzett jogsijával. Nyilván nem okoztak semmi balesetet az első években - hiszen nem is vezettek.

4. A "friss jogosítvánnyal rendelkező tinédzserek" arányaiban nagyon kevesen vannak az összes jogosítvánnyal rendelkező között.

5. Valóban, balesetet én is akkor okoztam - szerencsére csak magamnak - amikor már azt hittem rutinosan tudok vezetni. Azonban egy felnőttnél azért már gyakorlati tapasztalat is párosul amellé, hogy azt hiszi tud vezetni és nem lesz baj, míg egy 18 év alatti egyből ezt hinné magáról. Bele kell kombinálnod azt, hogy 18 éves kor alatt kevés fiatalnak lenne lehetősége jogosítványt szerezni és használni is azt - főképpen azok csinálnák meg akik amúgy is vagányabbak, szeretnének feltűnni, kitűnni a társaik között. Sokkal könnyebben esnének abba a hibába hogy túl sokat képzelnek a képességeikről - miközben a tetteikért még nem is ők, hanem a szüleik a felelősek.

Nem véletlenül van a 18 éves korhatár a nagykorúságnak megszabva, a társadalmunkban közmegegyezés van arról, hogy ezen kor alatt még nem tud felelősséget vállalni önmagáért egy fiatal minden területen.

Ráadásul nálunk semmi ok nincs arra, hogy korábban vezethessenek a fiatalok. sem felesleges kocsija nincs a családoknak, sem szükség nincsen a tinik autózására, hiszen van egy nagyon jó tömegközlekedésünk. Az USA-ban nincsen. Ott ha nincs autód akkor be vagy zárva és mehetsz gyalog vagy biciklivel sok tíz kilométer akár suliba is.

Gyerekem töltött idői pár ide látogató amerikai fiatallal és ők tényleg nem értették, hogy lehet hogy csak 18 évesen vezethetnek a fiatalok. Azt kérdezték, hogy akkor őket mindenhová a szüleik viszik? A gyerekem meg ezt nem értette, minek kellene őt fuvarozni, amikor ő megy busszal, vonattal, akármivel ami van össze-vissza az országban, nem kell a szülei autós fuvarozás se buliba, se a haverjaihoz, se máskor.

Ez nem az USA. Ami ott szükséges és jó az itt felesleges.

2023. máj. 23. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
81%
Zérus. Inkább emelni kéne 21 életévre.
2023. máj. 23. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
78%
Sokaknak még a 8 általános sincs meg annyi idősen. 😂 De viccet félretéve... Abszolút de nem! 21 év + legalább.
2023. máj. 23. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:
A magyarok döntő többsége 17-18 évesen is alkalmatlan arra hogy egyáltalán segédmotoros kerékpárral közlekedjen, nem hogy még autóval...
2023. jún. 2. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!