Kapható fűtőolaj, aminek a hivatalos megnevezése tüzelőolaj.
[link] Létezik belőle nehéz, és könnyű kivitel. A nehéz fűtőolaj kb olyan mint a pakura, csak nagy ipari felhasználók képesek felhasználni, speciális kazánokban. A könnyű fűtőolaj tulajdonképpen az, amire itt mindenki gondol, állagában olyan mint a kocsikba tankolandó dízel, de valójában nagyon is más. Eleve tele van paraffinnal, ami a régi mechanikus adagolós dízelekhez jó volt, de a mostaniakhoz felejtős, ráadásul a paraffin +5 fok alatt kikristályosodik benne, ami azonnal szétcseszné a mostani nagynyomású, amúgy is rohadtul kényes rendszereket. Ettől függetlenül annak idején széleskörűen használták az autókba, én is egy darabig azzal jártam, mert lényegesen olcsóbb volt mint az autós változat, mivel annak az árában nem volt jövedéki adó, útfelújítási alap, és biztosítási díj. Kevesen tudják, a kötelező biztosítás előtt a biztosítási díjak be voltak építve az üzemanyag árába. Az is megkönnyítette a HTO (háztartási tüzelőolaj) felhasználását, hogy szinte minden benzinkúton árulták, és kannába bárki tankolhatott belőle, amit aztán egyszerűen áttöltött a járműbe. Később jött az adalékolás, előbb nyugati mintára égésjavító adalékot kevertek az olajhoz, hogy kinyírja az adagolókat, de ez drága volt, és csak azt érték el vele, hogy az amúgy csak nyáron használható HTO télen sem dermedt le, az amúgy már akkor másodvonalbeli dízeleket meg nem is nyírta ki. Utána jött a színezés, pirosító adalékkal, ez már neccesebb volt, mert elég gyakori volt a KPM-es ellenőrzés, amikor is mintát vettek az üzemanyagból, és ha bukta, akkor jött a hatalmas bírság, céges autónál még adócsalás is. Ekkor jött a képbe az olajszőkítés, aminek a lényege, hogy savas eljárással semlegesítették a pigmentet, majd a sav semlegesítését követően forgalomba hozták az így kiszőkített olajat.A bukta itt az volt, ha nem sikerült megfelelően a semlegesítés, akkor az adagolót, injektorokat hazavágta. Ez egy nagyon cikis időszak volt, én például abban az időben kis kutakon nem is mertem tankolni, elég volt egy hiba, és több százezres javítás lett a vége. A történet vége az lett, hogy felemelték a tüzelőolaj árát a motorikus olaj árához, így már nem érte meg vele okoskodni. Amit kevesen tudnak, hogy pár évvel ezelőtt még így is volt egy olyan időszak, hogy a drága fűtőolajjal is rentábilis volt a fűtés a gázhoz képest. Ez valahol a 200 Ft/l környéke volt, és ha nem lenne nyomott a gáz ár, akkor most is megérné HTO-val tüzelni, olajból 1 kWh most kb 50 Ft, gázból rendes ár esetén 80-90 Ft. Gáznál nagyon számít a tüzelőberendezés, hivatalosan 1 m3 gáz energiatartalma 10 kWh, de ha nem kondenzációs a kazán, akkor ennek 20-30%-a kimegy a kéményen. Különben kényelmes, jól szabályozható fűtés az olajtüzelés, eltekintve az olajkályhától, mert az tényleg a töltéskor büdös volt. Ha valakinek rendes kazánja volt olajégővel, tartállyal, szivattyúval, mindennel ami kell, az gyakorlatilag majdnem a gáz komfortjával rendelkezett.