Miért mondják azt az ATV-n hogy nagy az ellenállás Debrecenben az akkugyár miatt, amikor az addigi összes tüntetésen, fórumon nem volt összesen 4000-nél több tiltakozó?
Ráadásul ebben benne vannak a bértapsolók is, akik a legtöbbször ugyanazok az arcok.
Milyen szakvélemény alapján tüntikéznek, amikor az egész gyártástechnológia kínai, ezért senki nem is ismeri még felszínesen sem!?
"amikor az egész gyártástechnológia kínai, ezért senki nem is ismeri még felszínesen sem!?"
Hát most megnyugattál :D
Pont most tartott Jávor Benedek egy vízügyi "konzultációt" Debrecen vízellátásával kapcsolatban...
Tudod, az a Jávor, aki "világhírű" vízügyi szakember, évek óta kutatja a magyar vízrendszereket, "okosabb" mint Vásárhelyi Pál, és ő aztán tudja, és meg is mondja a valódit...(Mounikám:)
Miközben két dologhoz biztos semmi köze nincs: Debrecenhez és a vízgazdálkodáshoz! Miért kell így lejáratnia magát???
Nem tudom megvan-e, de talán azért mert félnek az emberek, hogy "listára" kerülnek, ha névvel és/vagy arccal együtt felvállalva tiltakoznak a kormány ellen?
Amiért a legnagyobb országos Budapesti tüntetéseken is 1000 ember szokott lenni csak. Amiért a pedagógus sztrájkon is a pedagógusok alig 10%-a vett részt, pedig kb. a 90%-uk elégedetlen de félnek a diktatúra hatalmától.
7: persze hogy lehetne! Lehetett is!
Csak hát a tisztelt LMP felmérte az esélyeket, és inkább érte sem ment az ívekért...
Aztán azt hazudták, hogy azért, mert országos népszavazást akarnak...
Igen ám, csak hogy a kettő nem zárja ki egymást. Gondolom érted.
Nem a CATL-ért akar valaki népszavazást, hanem ellene.
Nos, akkor tegyen érte.
9 - Végre egy értelmes és érdemi válasz! - Még akkor is, ha nem értek veled egyet!
Megindoklom hogy miért nem: én is debreceni vagyok, tehát ennyi egyezőség mindenképp van köztünk! A másik az, hogy én is aggódom a város és az ország jövőjéért, s hogy felelős álláspontot képviseljek rengeteget informálódtam, érdeklődtem - én is ott voltam az elő Közmeghallgatáson, és a másodikon is... Okosabb nem, de kiábrándultabb lettem ezek után.
Ez a két rendezvény nem a tények megismeréséről, a problémák felvetéséről és megoldásáról szólt, hanem egy nagyon primitív handabandázásról mindkét részéről! Minősíthetetlen - és ezért értelmetlen - volt mindkét fórum!
Én azért mentem, mert semmilyen ismeretem nem volt a témában és szerettem volna eldönteni, hogy melyik oldalnak van igaza, melyik oldalra álljak?
Mivel ezek zsákutcának bizonyultak, így el kezdtem mélyebben utána olvasni.
Ezek ismeretében döntöttem úgy, hogy nem fogok ezzel kapcsolatban semmilyen népszavazáson részt venni, amelyik az akkugyárak ellen szerveződnek - igaz, olyanon sem amelyik érte szerveződne...
Azt tapasztalom, hogy ez a tiltakozás sokkal inkább a Fidesz politikája ellen szól, mint az akkugyárak ellen, mivel még most is csak nagyon keveseknek van szakmai rálátása erre a témára, a környezetvédők csak frázisokat pufogtatnak; és amikor Toroczkai, Apáti, Dúró, Varga Z. és hasonlók hirtelen nagy (debreceni) környezetvédőkké léptek elő, akkor tudtam, hogy nekem nem mellettük van a helyem!
És ezen a ponton kell tisztáznom: hála Istennek semmi közöm a Fideszhez, és kifejezetten undorodom attól amit és ahogy képviselnek!
Szerintem a Fidesznek összesen 3 viszonylag normális gondolata volt: 1, a dohányzás drasztikus korlátozása, 2, a decentralizálási törekvések, 3, az elektromos autózásba történő, időbeni beszállás! Slussz.
Immár örülök, hogy a BMW Debrecenbe jött, mert egy prémium márka mindig a legutolsó technológiát alkalmazza - és kutatja! A BMW szerződött partnere a CATL (is)! Kevesen tudják, de a BMW Kínában 25 évre lekötött lítium bázisokat. Ennek ismeretében teljesen kiszámítható volt, hogy a kínaiak meg fognak jelenni Debrecenben - és az ő hozadékuk a szeparátor gyártás és a katódgyártás is. Ezt a technológiát a világon a kínaiak és a dél-koreaiak dolgozták ki (a TESLA mellett) - tehát ők a legautentikusabbak a témában. A CATL nem csak a BMW-t fogja ellátni, hanem Kecskeméten a Mercedest is, és a szlovákiai autógyárakat is - többek között... A fentiek miatt (is) teljesen reménytelen az ellene való harc, vergődés.
Sokkal inkább értelmes küzdelem lenne a biztonsági rendszerek kiépítéséért, a kontroll kiterjesztéséért, egy katasztrófavédelmi központ megépítéséért (akár a közeli reptérrel kooperálva!) mint ellene ködöt szurkálni!
Sokan kifogásolják a hatalmas energia igényt: valóban van ilyen, de az áram beszerzése nem az országunk feladata, azt megveszi a CATL a szabad piacon! A mi feladatunk a szállító hálózat biztosítása - ennek kiépítése már folyamatban van. A vízbe is belekötnek: kérlek, olvasd el itt a Gyk.-n az egyik ezzel foglalkozó kérdés alatt az egyik válaszoló részletes válaszát!
A török munkások (kétezren) a BMW építésén dolgoznak, 523 nap(!) alatt felépítik a gyár három üzemét, és mennek tovább!!! (ez a török cég építette a Boszporusz tenger alatti alagutat, a dubai-i metrót...) ilyen referenciákkal egyetlen magyar cég sem rendelkezik - és a BMW választotta ki magának!
A kínaiak fogják a CATL-technológiát beüzemelni - sajnos erre nincsenek magyar szakemberek - még!
A Tócónál épül egy 1000 lakásos lakótelep azért, hogy a magyar munkavállalóknak letelepedési lehetőséget biztosítsanak!
"minden vegyi üzem annyit szennyez, amennyit megengednek neki" - gondold el: Százhalombatta, Paks, Dunaújváros (Vasmű, Hankook) gyakorlatilag 50 kilométeren belül vannak, és nincs semmi baj, ellenőrzött körülmények közt dolgoznak. És Debrecenben is van négy gyógyszergyár, atom-részecskegyorsító stb. és nincs semmi baj!
Aki most kimarad, az lemarad... - szerintem!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!