Pedagógus képzéseken is annyi embert buktatnak, mint mérnöki képzéseken?
Anno azért kezdtem informatikatanár szakon, mert úgy gondoltam, hogy emelt matek és gimis programozási alapok nélkül a programtervező matematikus szak túl kemény feladat lesz, meg különben is szívesen tanítanék.
Aztán realizáltam, hogy a tanterv - legalábbis az elején - nagyjából úgy 75%-ban egyezik a programozókéval, az első két félévem konkrétan 100%-ban egyezett. Szóval ott a tanárok pont úgy buktak, mint a PTM-esek. Viszont cserébe legalább egy másik szakot is csinálnom kellett mellette, mert a tanár ugyebár alapból két szakos - ez még osztatlan képzés volt.
Szóval ha összegzem: ugyanazokat a vizsgákat kellett letennem, mint a mérnökszakosoknak, de legalább volt mellé egy másik, teljes értékű szakom is. Első féléves hallgatóként röpke 43 kreditem volt úgy, hogy csak a kötelezőket vettem fel, és a kötelező tanári blokkból semmit.
Amikor sorra buktam a vizsgákat félévkor, elgondolkodtam, hogy miért csinálom én ezt? Két szak, két diplomamunka, két államvizsga, és a végén egy tanárdiploma, közalkalmazotti állásért. Ezt összevetettem a PTM-mel, ahol ennek a fele, és a végén a divatos, szarrá fizetett programozó élet.
Újrefelvételi, és programozó lettem. Így megy ez.
Ez matek-fizika-kémia szakos tanárok esetén állna fenn, mivel ugynazokat a tárgyakat veszik fel mint az alapszakosok, és ugyanazokat a vizsgákat is írják.
Azért nem buknak többen, mert konkrétan senki nem jelentkezik már erre a szakokra, tekintve, hogy a fizetés egy közmunkáséval egyenlő, cserébe még meg is kapják a proliktól, hogy ingyenélő, pedofil, kommunisták.
"első helyen 28-an, összesen pedig 131-en jelentkeztek osztatlan kétszakos tanári képzés olyan szakpárjára, amelynek egyik tagja a fizikatanár szak;
első helyen 30-an, összesen pedig 169-en jelentkeztek osztatlan kétszakos tanári képzés olyan szakpárjára, amelynek egyik tagja a kémiatanári szak."
Csak így tovább jobberek, toljátok még az ilyen kérdéseket, le tudjátok dolgozni ezt a számot nullára is, hogy a jövő nemzedékei visszasüllyedjenek a tud írni-olvasni-számolni szintre. Aztán majd sírjatok, hogy a multik nélkül nem tud boldogulni az oszág és gyarmat lett belőletek.
4:
Nekem ugyanez volt. Angol-informatikatanár szakon kezdtem, és szívtam vele rendesen, igazából az angol még nehezebb is volt, aztán átmentem programtervező informatikus szakra, ami sokkal kisebb terhelést jelentett, és l is végeztem. Az eredeti 15 főből az angol-infón egyetlen ember sem végezte el a szakot, vagy átment másra mint én, vagy sosem végzett. Ja, és matekból ott szemetebb oktató volt, 90% bukott az első félévben, megjegyzem én nem, én 5-öst kaptam gyakra, 3-ast vizsgára, nekem az angol fonetika és az irodalom volt a mumus.
8:
Azok nem nehezek, mert azokban már csak pedagógia meg módszertan van, de ehhez nyilván el kell előtte végezned egy diszciplináris vagy mérnöki szakot, a 2 féléveshez konkrétan mesterszakot. Haverom a 4 féléves mérnöktanárt csinálta, mert elkezdett tanítani és kellett a végzettség, mivel gyak nem kellett neki a munkája miatt, ezért 3 félév volt, és nagyon könnyű szerinte, pedig ő korábban szívott rendesen alapszakon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!