Az állami területek, cégek miért akarnak ennyire spórolni a bejáráson?
Ennek a pedagógusnak az esete, nem egyedi eset.A versenyszférában is előfordult.
A sztori onnan indul,hogy a nagyobb szakszervezetek 2023 januárban kiharcolták,hogy több üzemanyag térítést kelljen adni, mert nagyot emelkedtek az üzemanyagárak.Ez mindenkire vonatkozik, bent van a munkatörvénykönyvben.
9 forint volt a minimum adható, ez felment 18 forintra.Adómentesen maximum pedig 30 forint adható.
Ezzel szórakozni munkáltatói oldalról, nem más, mint fillérb_szás.
Kb az a kategória, mint amikor levonják a munkaidőből a pisilést.
Egy rendesen működő cégnek,állami intézménynek ez az összeg "nem tétel" kategória.Ráadásul adómentes.
Aki tanítani akar egy kisvárosban, miért költözik egy Isten háta mögötti faluba, ahonnan busszal nem tud bejárni?
A busz- ill. vonatbérletnek döntő részét (tudomásom szerint 85%-át) meg KELL térítenie a munkáltatónak a munkavállaló számára.
A jogalkotó helyében egy fillér költségtérítést nem írnék elő kötelezően, ha a munkavállaló autóval jár. Amúgy 20 km-ről be lehetne járni egy segédmotorral is, amelynek a fenntartási és üzemeltetési költsége töredéke egy autóénak. Ha fiatalabb lenne, akkor meg akár biciklivel is bejárhatna.
"biciklivel is bejárhatna"
Vagy akár gyalog is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!