Az ellenzékiek tényleg azt hiszik, hogy egy akumlátorgyárban csak betanított szalag mellett álló összeszerelő munkások fognak dolgozni?
Ugyanolyan lesz, mint a német autógyárak itt. A kínaiak hozzák a kész technikát, és itt lesz a gyártás.
A német autókat sem itt tervezik, ahogy a kínai akkukat sem itt fogják kitalálni. Ide a gyártást hozzák.
Azért, mert szűk látókörűek.
Szerintük csak SSC-ket kellene az országba vonzani.
Én gyárban dolgozom, fejlesztőmérnökként.Itt is úgy indult,hogy csak termelés lesz, de lett műszaki fejlesztés terület és már elég sokan dolgoznak benne.
Rendes mérnöki munka nem gyakori egy SSC-nél.
Ettől függetlenül, azt gondolom,hogy az ilyen aksigyárakat szigorúan kell szabályozni, nehogy vegyi anyagok kerüljenek a környezetbe.
1#
Tévedsz.
A Volkswagen konszern motorjainak többségét Magyarországon tervezik és fejlesztik.
Én nem gondolom, hogy csak szalagmunka lenne, de azzal egyetértek, hogy hosszú távon nem az a helyes irány, hogy csak gyárakat és SSC-ket csalogatunk ide, hanem a hozzáadott értékünket kellene növelni.
Egy újabb gyár rövid távon szuper lesz Debrecennek, hosszú távon nem feltétlenül mozdít sokat előre Magyarországon.
3as, a teljes autógyártáshoz olyan 15-20%-nyi hozzáadott értékünk van.
Ez bizony össszeszerelő üzemet jelent országos szinten.
"Én nem gondolom, hogy csak szalagmunka lenne"
Döntően alacsony hozzáadott értékű szalagmunka van ezekben a gyárakban. Lehet néhány mérnöki pozíció is, de az elsöprő többség a szalagmunka, nem véletlen, hogy pl. a gödi gyárban is háromezer külföldi vendégmunkás dolgozik. Azért tudnak ennyi idegent behozni dolgozni, mert egyszerű betanított munka folyik ezeken a helyeken.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!