Miért probléma sok tanárnak, hogyha a jövőben hivatalosan is jól kell majd dolgozniuk?
Most nem arról szól a kérdésem, hogy mennyire lehet tökéletesen mérni a teljesítményt. Egyik videóban a megszólaló nőnek (nem tudom, hogy ő tanár e) se az volt a problémája (legalábbis nem azt emelte ki), hogy ez szerinte mennyire kivitelezhető, hanem azt mondta, hogy a jutalmazott tanárok bónusz bére a rosszul teljesítő tanároktól lesz elvonva. Szóval tulajdonképpen az a baja, hogy a rossz munkáért büntetés jár és ebből lesz kifizetve a jó dolgozó emelése.
De mi ezzel a probléma? A világ nem úgy működik, hogy a jó munkát jutalmazzák? A versenyszférában a rossz dolgozót kirúgják, a közszférában munkaerőhiány mellett nem fogják kirúgni, bármennyire is rossz a munkája valakinek. Ilyen téren a közzszférában nincs is kötelessége valakinek jól dolgozni, hát úgysem rúghatják ki, ha nincs más. Ha jó vagy a versenyszférában, akkor előléptetnek és több lesz a fizetés (na meg a feladat).
Ez az élet rendje.
Ja és persze a teljesítményértékelésről van szó, ha bárkinek nem volt eddig ez egyértelmű.
Azta, mekkora géniusz vagy. Orbánnak 10 év alatt sem sikerült összehoznia a megálmodott életpályamodellt, de te aztán tudod mi merre hány méter.
Javaslom jelentkezz a miniszterelnök főtanácsadójának. Ekkora tehetséget nem szabad hagyni, hogy csak monitor mögött a kőbányait szorongatva ossza az észt.
"azt mondta, hogy a jutalmazott tanárok bónusz bére a rosszul teljesítő tanároktól lesz elvonva"
Én nem hallottam semmit, de ami le van írva a leírásodban az azért gáz, mert nem pluszt ad a jó teljesítményért, hanem egyfajta éhezők viadalát hirdet, ahol a nálad jobban teljesítő kollégád az ellenfeled lesz. Ezzel én sem értenék egyet.
Abban a formában el tudnám viszont képzelni, ha a rosszul teljesítőktől levonnának, a jól teljesítőknek pedig bónuszt adnának, de egymástól függetlenül.
És bár említetted, akkor is szeretném kihangsúlyozni, hogy a tanári teljesítmény mérése nem egyszerű feladat.
Egyszerű a képlet: a tanárokat akkor lehet ilyen szempontok alapján értékelni, ha a gyerekeket, és rajtuk keresztül a szülőket is értékelik, és esetleg az ő adókedvezményüket, a családi pótlékukat is csökkenthetik.
Mert nem ugyanolyan "alapanyaggal" dolgozik egy borsodi tanár meg egy pesti elit iskola tanára. Mégis mindkettőnél azt mérnék, hogy pld. a diákjai hány százaléka tesz nyelvvizsgát.
De még csak két pesti iskola tanárainak sem ugyanolyan kép F1-pilótának embernek adnának egy Mercedest, a másiknak egy Haas-t, és a Hass-ost megbüntetnék mert később ér célba mint a másik. Egy tanár eredményessége sem csak rajta múlik, hanem az alapanyagon is, amivel dolgoznia kell. Felfogod?
Mert ez nem egzakt... nem - mondjuk -gyári meló, hogy óránként 60 a norma, és ha Te 66- ot gyártasz, akkor jár a 10% bónusz...
De, a közszférában kell jól dolgozni, főleg ott...
Ezzel igazából a tanárok/kollegák közti feszültséget akarják gerjeszteni, és ez nagyon undorító... de hát van aki ezen meglepődik még???
"igazából a tanárok/kollegák közti feszültséget akarják gerjeszteni"
Nem lepődnék meg ezen sem, de szerintem inkább a civilek és tanárok közötti feszültséget gerjesztik. "Nézzétek, mi adnánk többet, de amint kiderül, hogy dolgozni is kell a pénzért, egyből kibújik a szög a zsákból. Nem velünk van itt a gond, hanem a pedagógusokkal."
16, amúgy ha belegondolunk, tényleg csinálják a belső feszkót.
Nézd meg a bértáblát. Ped1-ben a most érkezett újonc pontosan ugyanannyit keres, mint a 25 éve pályán lévő. Aki megcsinálta a ped2-t, annak csak 15 évig ugyanannyi a fizetése.
Most az mellékes, hgoy ez sok vag ykevés, de a lényeg az, hogy ez azt jelenti, hogy semmivel sincs előrébb a tapasztaltabb, évtizedek óta a pályán lévő pedagógus mint az aki most esett be az egyetemről és fogalma sincs az oktatás gyakorlatáról.
Ja, igen, hogy is mondjam finoman... nem látszik a sok befektetett munka az életpályamodellen. A pedagógusok fizetése még ped.2-ben sem éri el a garantált bérminimumot, ezért fel kell pótlékolni. Ez részben azt eredményezi, hogy az első 2-3 kategóriában csak papíron van különbség, a végeredmény ugyanaz. Cserébe a felelősség és az oraszám viszont megnő.
Ezt a fizetés kérdést Mátyás király mesélyében az okos lány sem intézette volna szebben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!