Miért probléma sok tanárnak, hogyha a jövőben hivatalosan is jól kell majd dolgozniuk?
Most nem arról szól a kérdésem, hogy mennyire lehet tökéletesen mérni a teljesítményt. Egyik videóban a megszólaló nőnek (nem tudom, hogy ő tanár e) se az volt a problémája (legalábbis nem azt emelte ki), hogy ez szerinte mennyire kivitelezhető, hanem azt mondta, hogy a jutalmazott tanárok bónusz bére a rosszul teljesítő tanároktól lesz elvonva. Szóval tulajdonképpen az a baja, hogy a rossz munkáért büntetés jár és ebből lesz kifizetve a jó dolgozó emelése.
De mi ezzel a probléma? A világ nem úgy működik, hogy a jó munkát jutalmazzák? A versenyszférában a rossz dolgozót kirúgják, a közszférában munkaerőhiány mellett nem fogják kirúgni, bármennyire is rossz a munkája valakinek. Ilyen téren a közzszférában nincs is kötelessége valakinek jól dolgozni, hát úgysem rúghatják ki, ha nincs más. Ha jó vagy a versenyszférában, akkor előléptetnek és több lesz a fizetés (na meg a feladat).
Ez az élet rendje.
Ja és persze a teljesítményértékelésről van szó, ha bárkinek nem volt eddig ez egyértelmű.
Mire jó ez az állandó provokálás? Ha komolyan érdekelne a válasz, akkor simán utána olvasnál. Rengeteg cikk és poszt íródott a témában, sokszor részletesen kivesézték már.
Nektek csak az uszítás, a gyűlöletkeltés megy egyfolytában. Remélem legalább jól megfizetnek ezért.
"Mire jó ez az állandó provokálás? Ha komolyan érdekelne a válasz, akkor simán utána olvasnál. Rengeteg cikk és poszt íródott a témában, sokszor részletesen kivesézték már.
Nektek csak az uszítás, a gyűlöletkeltés megy egyfolytában. Remélem legalább jól megfizetnek ezért."
A kérdésben írt példa esetében is utánanéztem. Nekem nem kötelességem minden létező felületen utánaolvasni, hogy a nagy méltóságodnak ne legyen baja a kérdésemmel.
Szóval miért probléma, ha a jó munkát jutalmazzák? Nem így működik a munka világa, hogyha jó vagy, akkor jutalom jár érte? Versenyszférában ugye előléptetés jó esetben, esetleg sima bónusz. Rengeteg tanár van, aki totálisan alkalmatlan a pályára. Az nem a tanulók hibája, hogy nem ad nekik elég fizetést a kormány. Aki rosszul dolgozik, azt jó esetben rúgják ki, de hát ugye ott ilyen nem működhet.
N"yilván olyan sosem lesz hogy mindenki meg legyen elégedve, 😉"
De olyan lehet, hogy a nagyrész meg legyen elégedve. A teljesítményértékelés lehetőséget ad arra, hogy a rossz munkát büntessék. Ez az élet rendje. Ha valaki dolgozik, dolgozzon jól, ez így működik.
Azért gondolhatod, hogy 1 elégedetlen tanuló miatt nem járna pénzelvonás, ugye?
"Mire jó ez az állandó provokálás? Ha komolyan érdekelne a válasz, akkor simán utána olvasnál. Rengeteg cikk és poszt íródott a témában, sokszor részletesen kivesézték már.
Nektek csak az uszítás, a gyűlöletkeltés megy egyfolytában. Remélem legalább jól megfizetnek ezért."
Ja és a válaszod nem válaszolt a kérdésemre egy darab szó erejéig sem, ergo neked nincs jogod fikázni, ha válaszolni sem tudsz.
Leírták, te magad is leírták, aztán egyből kijelented hogy nem arról van, és provokálsz nyugodtan tovább.
A probléma igenis elsősorban az, hogy egyszerűen mérhetetlen a feltétel-rendszer.
Igazából az egésszel az a probléma, hogy jön még egy elvárás, de a munkakörülmények meg az egész rendszer úgy szar ahogy van.
Ha neked szarból kéne várat építeni, és bevezetnék a teljesítményalapú bérezést, ami ráadásul büntet is, ha nem vagy valamihez mérten elég jó, akkor mit szólnál?
Emiatt az egész csak arra lesz jó, hogy egy csomó ember megintcsak elhagyja a pályát és annyi. Marad a selejt, akik szar munkát végeznek, lehúzzák a fizetésüket aztán mártírkodnak, de különösebben nem zavarja őket, hisz ha 160ból meg tudtak élni, akkor a 260 80%-ából is meg fognak tudni. Meg úgyis 2 év és nyugdíjba mennek.
Röviden: A kormány már megint nem a problémával foglalkozik. Bevezetnek eg yrendszert aminek semmi köze sincs ahhoz, amivel gond van.
jah, +1:
Azt már ősrégen bebizonyították, hogy a büntetés nem olyan motiváló, mint a jutalmazás. És a puszta tény, hogy ha nem felelsz meg az előírtnak, akkor büntetnek, már demotiváló.
Azaz nem fognak törekedni a jobb teljesítményre. Amúgyis, hogy méred azt, hogy elég hazafiasan tanítod-e a matekot, miközben az adminisztratív rendszer is a kamuzásra van építve, szóval igazából semmi kézzelfogható nincs az egészben?:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!