Hogy is van ez a debreceni akkumulátorgyár esetén?
Több kérdésnél is olvastam, hogy sokan tiltakoznak a kínai akkumulátorgyár kapcsán. Tényleg sokan ellene vannak Debrecenben (!), vagy csak van egy, a szűkebb réteg, akiknek ez nem tetszik?
Én kezdetben úgy gondoltam, hogy ez nagyon jó lesz a debrecenieknek, hiszen rengeteg munkahely jön létre, növeli a cégek közti bérversenyt, növeli az debreceniek ingatlanainak értékét, viszont több helyen írták, hogy ott nem magyarok fognak dolgozni, hanem ukránok, pakisztániak, indiaiak, természetesen a magyar minimálbérért, ezzel lenyomva a béreket, miközben migránsteleppé válik Debrecen. Ez igaz? Miből ered a feltételezés, hogy ott nem magyarok fognak dolgozni?
Tényleg annyira szennyező, egészségtelen lenne ez az ottaniaknak? Az zöldbarát EU-s és magyar törvények nem elég szigorúak e kapcsán?
Amúgy miért pont Debrecenre esett a választás? Most épül ott a BMW gyár, ha már feltételezzük, hogy ott magyarok fognak dolgozni, akkor nem lenne értelmesebb ezt a gyárat pl Miskolcra, Nyíregyházára, Szegedre vagy Pécsre tenni inkább? E helyeken tudtommal nincsenek ilyen nagy "világgyárak", legalább homogénebb lenne az ország.
Köszönöm a tájékoztatást minden értelmes kommentelőnek!
Ha mint azt az ellenzők is megjegyezték (láttam a felvételeket); lett volna erről előre helyi népszavazás, akkor tudható lenne, hogy mennyi ellenzője van.
Enélkül csak a levegőből kapva lehet találgatni, hogy mennyien ellenzik, vagy vannak mellette. Az nem jó érv, hogy nincs ellenállás mert nem tüntet a lakosság több, mint a fele, mert tüntetni mindig csak egy kis rész szokott.
Most az LMP, a Mi Hazánk és még néhány civil szervezet gyűjt aláírásokat egy igazi helyi népszavazáshoz. Ha nem tesznek keresztbe nekik és zöld utat kap a népszavazás, akkor majd tisztázódik ez a kérdés.
Ha majd kevesen szavaznak ellene, akkor lehet biztosan állítani, hogy a többség akarja, vagy legalább nem zavartatja magát.
Miből vannak az ellenzőknek feltételezéseik? Az elmondásuk szerint ők a többi hasonló multi esetéből következtetnek és ahogy azokkal más települések hogyan jártak.
Van, ahol mértek szennyezést, nem fizetnek többet a helyi átlagbérnél, vendégmunkásokat importálnak, akiket munkásszállókba helyeznek, és az ingatlanok értéke sem nőtt, hanem inkább csökkent a szennyezés híre miatt és ez alapján születnek feltételezések az új helyen is.
A magyar környezetvédelmi előírások megfelelnek az uniós normáknak is.
Van olyan másik város, ahol azt mondják, hogy a multi nagy ívben tesz a környezetvédelmi előírásokra és az ígéretekre. A lakosok ezek betartására nem kapnak garanciát és azt mondják, ha megtörténik a baj, a szennyezés, akkor már késő és a bírság mértéke sem elég nagy.
Az sem mindegy, hogy egy ilyen gyárnál ki hol lakik, közel az üzemhez, vagy messzebb, a város túloldalán.
A BMW gyárral kapcsolatban régebben olvastam olyat, hogy a nagy reptér miatt épül Debrecenbe. Ezzel az akkumulátorgyárral kapcsolatban azt, hogy a BMW átveszi a legyártott akkumulátorok egy részét.
Az általad felsorolt városok közül megnéztem, Miskolc mellett épült már akkumulátorgyár (a japán GS Yuasa) és azt írják, hogy 2019-től üzemel, igaz az egy kisebb üzem (Miskolc déli részén van, a google térkép szerint 500 méterre a lakott résztől). Nem tudom, hogy ez ott szerepet játszhatott-e abban, hogy azóta ők ellenzéki polgármester választottak.
Az ellene érvelők azt mondják, hogy az ilyen gyárakat olyan helyekre kellene telepíteni, amelyek eléggé távol vannak a lakott településektől, ahol nem termőföldeket kell legyalulni miatta, ahol kisebb gond, ha mégis lenne szennyezés (igaz, a szennyezés sehol nem elfogadható), vagy üzemtűz.
2 - végre egy értelmes vita-alap!!!
Akkor:
1: ez a Déli Gazdasági Övezet kb. 15 éve ipari, beruházási területté lett nyilvánítva, mert oda építették volna fel az EU Spallációs atom-kutató központját! Azt "lenyúlta" Lund (Svédország), tehát nem épült meg.
2: Mindenki előtt világos volt, hogy az a hatalmas terület csak idő kérdése hogy benépesül gyárakkal üzemekkel. A BMW bejelentése után szinte pillanatok alatt megtelt ez az övezet: már vagy 5 gyár működik, és épül vagy három, és fog épülni a CATL, és még egy nagyobb autóbusz-gyár is!
Vagy másfél évvel ezelőtt a Debreceni Közgyűlés elfogadta (egyhangúlag!) hogy a DGÖ üzemeinek elvárásának megfelelően egy hatalmas energia-elosztót kell megvalósítani. Ez azóta meg is épült! (olyan képviselők szavazatával is, akik most ellene uszítanak.)
3: A CATL építési területe a lakott területektől 2 kilométerre van, a repülőtér szomszédságában, egy hatalmas napelem-park mellett!
4: Az LMP a CATL érkezésének bejelentésekor népszavazást kezdeményezett!
A Választási Bizottság a kérdést jóváhagyólag helyben hagyta, de az LMP egyszerűen ÉRTE SE MENT a kérdőívekért - lesz@rta az egészet!!!
5: Európában 50 akkugyár épül jelenleg, a debrecenihez hasonló nagyságú Wroclawban, Göteborgban és Valenciában, de hasonlók épülnek Nagy-Britanniában is! A legtöbb gyár Németországban van, és épül! Sehol nem volt ilyen bolondokháza mint most Debrecenben!
6: A most szombati ellenző megmozduláson Debrecenben a Kossuth téren ezer ember tiltakozott - ez Debrecen lakóinak 0,5%-a! Hogy ezek tudatában az ATV-ben hogy jött le az, hogy Debrecenben MINDENKI tiltakozik, azt nem tudom! Lehet, hogy nem is az akkugyárral, hanem a rendszerrel van a baj?
7: MINDEN VESZÉLYES BERUHÁZÁS ANNYIRA VESZÉLYES, AMENNYIT A HATÓSÁGAINK MEGENGEDNEK NEKI!
8: A legnagyobb csoda lenne, ha a népszavazás (bármelyik a három tervezett közül) érvényes és eredményes lenne! Attól tartok, hogy az ellenzék (akik most ezzel a témával házalnak) nagyon lyukra fognak futni, mert "sokat akar a szarka, de nem bírja a farka!"
9: A polgármesteri hivatal katasztrofális kommunikációja az ellenállás legfőbb forrása!
10: A CATL gyára meg fog épülni, ezt 100%! Mire a népszavazási kérdések, és az azt követő határidők lefutnak, akkorra már az első ütem termelni fog!
11: Az ellenzőknek hasznosítható, reális, építő jellegű javaslataiknak kellene lenniük, mert más eszköz már nem maradt a fegyvertárukban...
12: azért Debrecenben épít a CATL, mert kiváló az infrastruktúra, lesz egy prémium osztályú elektromos autógyár, Kelet-Magyarországon van sok szabad munkaerő, ideális a fekvése, van egyeteme a további kutatásra - és van egy működő repülőtere - ami máshol vidéken nincs...
És végül - ezt is érdemes elolvasni:
Miért Debrecen?
-Fideszes polgármester, fideszes városvezetés nem gurdítanak majd akadályt a gyár megépülése elé
( nézd meg Szombathelyen, ellenzéki polgármester és a városvezetés egyből nemet is mondtak az akkumulátor gyárakra)
-Debrecenben jó az infrastruktúra
(autóútak vasút,repülőtér)
-alacsony bérek
4 - Az alacsony bérek időszaka elmúlóban van Debrecenben, mert pillanatnyilag rohadásig vannak munkahelyek minden kategóriában!
Szombathely elé ment a problémáknak - majd az idő eldönti, hogy ki volt a bölcsebb?!
5.
Hát akkor most szépen visszahozzák az alacsony béreket.
Az akkumulátor gyár 9000 főt fog foglalkoztatni.
Ezeknek a zöme
( kínai,fülöpszigeteki, vietnámi)
Munkaerő lesz.
Biztos lehetsz benne,hogy a magyar minimálbért fogják megkapni.
A 9000 fő pedig elég hozzá,hogy
Lefelé húzza a jövedelmeket a városban.
Nem beszélve arról,hogy ez az ember tömeg hol fog lakni?
Építettnek nekik munkásszállót?
Vagy albérletbe mennek?
9000 fő hirtelen megjelenése az ingatlanpiacon, felfelé fogja nyomni rendesen debrecenben az albérlet árakat.
Aki az akkumulátor gyár 1-2,5 km-es körzetében lakik,annak az ingatlanjainak az értéke zuhanni fog
(egészségügyi kockázatokról nem is beszélve).
6# "Az akkumulátor gyár 9000 főt fog foglalkoztatni.
Ezeknek a zöme
( kínai,fülöpszigeteki, vietnámi)
És ezt honnan tudod, ki mondta?
Toroczkai? Apáti? Varga Zoli? Schmuck Erzsike? Ungár Petike? Kósa Lajcsika? Papp Lacika?
A 9000 munkahely 2028-ban lesz feltöltve, mert akkorra lesz kész a gyár teljesen! Ez még 5 év!!!
Át fognak rendeződni a foglalkoztatási viszonyok az országban, és Európában is. Biztos hogy lesznek vendégmunkások (is)!
De: nagyon remélem, hogy addigra Orbánék eltűnnek a francba, és sok elmenekült magyar haza fog jönni, mert végre lesz egy normális országunk!
A környező megyék különben addig is meglehetősen sok szabad munkaerővel rendelkeznek, számomra inkább ezek utaztatása aggályos jelenleg.
Sokan fognak ide, vagy visszaköltözni, mert a Tócósban egy ezer lakásos lakónegyed fog épülni! Nem a külföldieknek, hanem a hazaiaknak.
"Aki az akkumulátor gyár 1-2,5 km-es körzetében lakik,annak az ingatlanjainak az értéke zuhanni fog" - egy kilométerre nincs, és nem is lesz lakóház! A legközelebbi az 2 kilométeren túl van.
És még véletlenül se hidd, hogy a gyár mellett vagyok, (igaz, ellene sem) de jó lenne ha nem a feltételezések, hanem a tények kerülnének végre reflektorfénybe!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!