Végre valami jót is csinált a kormány azzal,hogy megemelte a kötelező autós útiköltségtérítést?
Nyilván a 30 forint km-ként sem fedezi a teljes üzemanyag felhasználást, de azért jobb, mint a 15 forintos.
Az a probléma, hogy nagyon ritkán vizsgálják felül ezt a törvényt.Az a 15 forint kb 8-10 éve volt még érhető, de manapság nagyon kevés.
#10
Az ilyen átszállásos kifogásokat sosem értettem, senki nem kért meg, hogy ott dolgozz, vagy lakj, ahonnan nem tudsz értelmesen eljutni sehova. Ez nem a világ hibája. Lehet itt próbálni magyarázni a bizonyítványt, de ez a bejárásos bohóckodás kocsira nevetséges. Aki autózni akar, az kitermeli, mert ennek ára van. Mint írtam, ivételes esetben megértem, amikor munkaeszköznek számít már az autó, akkor oké. De ez a sipákolás a sok csórótól, hogy jajj, emeljék meg, mert Ő aztán ki nem teszi a seggét a kocsiból. Nevetséges :D
11#
És az miért fáj neked,hogy a vállalatoknak van lehetősége támogatni a távolról jövőket és a többségük él is vele.
Mellesleg, a tömegközlekedőket jobban támogatják, ott a bérlet 86 százalékát térítik.
Ez egy jóléti intézkedés.
#12
Ki mondta, hogy fáj? Ez egy nyilvános oldal, ahol a kérdésekre lehet válaszolni a saját véleményeddel. Hol írtam bárhol is, hogy most rögtön vegyék el mindenkitől, én csak leírtam, hogy butaságnak tartom alapvetően, mert az autó, nem létszükséglet és ehhez továbbra is tartom magam.
Az első szerintem jó helyen kapizsgál.
Szerintem elképzelni nem tudod kérdező milyen szinten sza rrágó fillérba szó 1 multi és milyen szinte jelentéktelen dolgok miatt képes vérre menni.
Pl ahol dolgozom a fizikai állományban van 600 alkalmazott.
Ebből 200 ukrán 200 kírgiz 100-150 indonéz és kb 50-70en vagyunk magyarok.
A cég problémája, hogy minket magyarokat bérminimumra kell bejelenti, míg a vendégmunkikat minimálbérre.
A nem adózott ilyen meg olyan adható kö csög pótlékokkal a nettó fizu ugyanott van, de a jarulékok nem.
Ezért közölték a magyarokkal nem hivatalosan, hogy nem rúgnak ki, de ideje lenne lelépnünk vagy addig fognak szopatni amíg el nem megyünk....
Mindezt családapákkal, családanyákkal teszik magyarországon.
Kevesellheted a 15 Ft/km-t, de a 18 Ft/km sem ad okot örömtáncra.
Az adómentes felső határ lett 30 Ft/km. Ami kötelező, az ennek a 60%-a, azaz, 18 Ft/km; ez is csak akkor, ha a jogszabályi feltételek alapján a munkáltató téríti a gépkocsival történő munkába járást.
#11
Tessék itt egy személyes példa, ahol nem munkaeszköz az autó.
Egyik rokonomat 15+ éve költözött A városból B városba, mert a főnöke áthelyezte az új létesítményükbe. Majd 10 év után mondvacsinált okokkal lefokozta az új főnök és visszahelyezték A városba (60 km). Így napi szinten kellett járni oda-vissza, miközben elment a lakhelyétől 5 percre lévő régi munkahelyétől.
Akkor most szerinted neki ne járjon? Nem ő akart ennyit kocsizni. Elköltözni nem akart, felépített egy házat, munkahelyet se akart váltani. Kocsival 1 óra az út, tehát 8-as érkezéshez 7-kor kellett indulnia. Megnéztem neked, vonattal 05:09-kor kellett volna indulnia!!! Miért? Mert vagy olyan vonat van, ami 6:40-kor érkezik vagy 8:57-kor (vonattal az út 1,5 óra). Ha busszal járt volna, akkor ha nem kési le az átszállást, akkor 5:35kor elindulva 7:23kor meg is érkezett volna. Ja és ezekhez nem számoltam hozzá, hogy valahogy el kell jutni a vonathoz, buszhoz.
Utána jön, hogy milyen a beosztása, meddig kellett bent maradnia. 2 óránként van csak vonat, és az is esélyes volt nála, hogy az utolsó vonatot se éri el.
Azóta visszakapta a régi pozicióját, de csak úgy, hogy C városba kell ezt csinálnia (+230 km). Persze oda nem napi szinten ingázik, de hétvégére hazamegy a családjához. Kezdetben autóval járt, mostmár vonattal (abból is térítenek vissza). De ez feladásokkal jár. Azért nem mindegy, hogy vasárnap 4 körüli vonattal el kell indulnia, vagy 22-kor is elindulhat, mert autóval háztól házig mehet, nem kell azzal számolnia, hogy késő este nem akar tömegközlekedéssel még utazni, hogy a szálláshelyére érjen.
Ő csak egy példa volt, de rengeteg ember van még így. Egyszerűen nem lakhat mindenki a munkahelye mellett. Vonat, busz sokszor 1-2 óránként van csak, és buszmegállóhoz, vasútállomáshoz is sokszor idő eljutni.
#17
És ez engem továbbra sem érdekel. Leírtam, hogy én nem adnék rá, mert a kocsi egy komfort eszköz, nem létszükséglet. Nem érdekel, hogyez kinek tetszik, meg kinek nem. Meg a lepontozós majmok se érdekelnek. Akkoris csak csóró senkik lesztek, ha lepontoztok, ha nem majmok :D
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!