Ez a fejlesztés valóban felesleges?
"egy masszívan nyereséges céget senki nem ad el"
#7 Ó, dehogynem! Hidd el, nagyon meggyőzőek tudnak ám lenni egyesek! Tudod, ha nem adja el a céget, akkor esetleg _véletlenül_ történik valami vagy a céggel, vagy a tulajdonos családjával...
A Digit miért adták el, mikor az bőven nyereséges volt? Humansoft?
Ezek a hiénák minden felvásárolnak, ha tetszik a tulajnak, ha nem. Mint a maffia.
Önmagában a Nyugati fejlesztése az egy nagyon elrontott projekt. Tipikusan a tyúk vs tojás esete.
Az összekötő alagút és a nyugati 2.0 jó lenne, ha a komplett 70a,100a, reptéri vasút és más egyéb kiegészítő apróság megvalósulna. Ezek összköltsége pár ezer milliárd plusz a Nyugati és alagút szintén ezer milliárdos tételei. Külön-külön ezek nem sokat érnek, együtt túl drágák a magyar viszonyokhoz.
#12
Mivel egyszerre nincs rá pénz, külön-külön kell megvalósítani, ennek pedig a nyugati a központi része, teljesen logikus, hogy azzal kezdik.
Nem az.
A Nyugati az a svájci Bahn2000 koppintása, ami egy 60 éves program és ők nem az alagúttal kezdték Zürich alatt, hanem a fővonalakkal. Mire azokkal végeztek volt forgalom amihez már kellett az alagút a HB alá.
Jelenleg a MáV arra nem.képes, hogy az elővárosi vonatokat időben leközlekedtesse. Csak a pályafenntartásból hiányzik évi 30-60mrd. Ha a mostani infrára nincs elég forrás, akkor ezekre lenne?
Új Nyugati plusz alagút a késett szolnoki zónázónak?
Ha utána olvasnál többet tudnál róla. Jelenleg már problémát okoz, hogy nem tudják az állomások a forgalmat lebonyolítani, mert nincs elég kapacitásuk. Emiatt akarják a nyugatit az alagúttal egy átmenö forgalommal bövíteni, mert akkor sok vonat nem foglalja a helyet az állomáson, nem kell öket megfordítani, stb. Ha ez elkészül, akkor több elövárosi vonat forgalmára marad kapacitásuk. Ha megnö a forgalom több bevételük is lesz, amiböl többet tudnak felújítani egyéb szakaszokon. Remélhetöleg ezeket a plusz bevételeket men túlárazott projektekre fogják kiadni, és jól tudják majd elkölteni a pénzt. Imádkozok, hogy így legyen, ránk férne már némi fejlödés...
"„A Nyugati megújítása szorosan illeszkedik a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiához, amelynek céljai világosak. A jelenlegihez képest több mint kétszer annyi vonatot kell közlekedtetni a fővárosi és az agglomerációs hálózaton, hogy megduplázzuk a vasút utasainak a számát a térségben. Ehhez nélkülözhetetlen a Nyugati megújítása, mivel már ma sem tud több vonatot fogadni, pedig óriási igény lenne rá – több távolsági vonat, minden irányból több elővárosi vonat, új repülőtéri kapcsolatok vannak tervben a stratégiánkban. A beruházás során egy kétszintes fejpályaudvar jön létre, felszínen 13, föld alatt 6 vágánnyal, melyek a jövőbeni vasúti alagúthoz is csatlakoznak majd. A pályaudvar kapacitása így duplájára növelhető, miközben a pályaudvar területe csökken, és így új park létesülhet, új városfejlesztési területek nyílhatnak meg.” – mondta Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója."
Utánaolvastam, sőt vitám is volt erről pár éve a tömegközlekedési messíással, Vitézy Dáviddal.
Ez amit leírtál ez mellébeszélés, hadd idézzem amit idéztél:
" A jelenlegihez képest több mint kétszer annyi vonatot kell közlekedtetni a fővárosi és az agglomerációs hálózaton, hogy megduplázzuk a vasút utasainak a számát a térségben."
Ebben van a lényeg: "az agglomerációs vonalakon".
A Nyugati és Keleti problémája nem csak az, hogy kevés a kapacitás hanem az hogy nincs kapacitás az elővárosi vonalakban, ebből már évekkel ez előtt kifogytunk. Ha ismernéd a vasutat akkor tudnád...
Tegyük fel átépítik a Nyugatit, elkészül az alagút, elvertünk csilliárdokat, a nyugati kapacitása duplázódik, minden tuti. Honnan lesz erre vonat?
A Nyugati belső bejárat és Zugló között több lesz a térköz? Vagy térközönként két vonatot járatunk? Lesz lehetősége a távolsági vonatoknak Nyugati és Köki között az előzésre? Dunakeszi és a Nyugati között több vonat fog tudni járni? Jó, ezek triviális kérdések voltak: nem.
Tömören: baxhatod a nyugati kapacitását ha a nyugatin kívül nem változik semmi, lásd 80a és a Keleti esetét.
A Nyugati és az alagút az 1000 milliárd feletti nagyságrend és önmagában nem old meg semmit, mert a szolnoki vonat ugyanúgy késni fog a nyugatin kívül...
Tehát ha elkészül a Nyugati és az alagút azzal lófaxt nem fogsz nyerni. Technológiai idöben valamennyit ami hoz max 5%-ot, a Nyugatin kívül eső részek ugyanúgy korlátozó tényezők maradnak.
1000 milliárdok elverése után nő a forgalom pár százalékot, abbó mennyi bevételtöbbletük lesz? A MÁV éves beszámolója publikus, meg tudod nézni mennyi a teljes hálózat bevétele, emlékeim szerint nincs 150 mrd jegyárbevételük. Megnő a bevétel 1 mrddal akkor laza ezer év alatt... ( tömköznél mondjuk nem számolunk így, de látványos )
És akkor ez után bővítjük a "plusz" bevételből az elővárost. Rákos-Hatvan a két állomás nélkül 200 mrdba került, dobd rá az inflációt: a 100a felújítása + a 4 vágányosra bővítés a reptéri ággal legalább 500 mrd - alsó hangon - és ehhez jön még a 70 felújítasa és bővítése Vácig és a 71. Az megint 2-300 mrd minimum. Az ócsai vonalat se felejtsük el...
Az 1000+ milliárdra még locsoljunk rá 7-900 milliárdot, hogy valós eredményt érjünk el valamikor 20 év múlva. Amíg ez utóbbi nincs kész addig a szolnoki és szegedi vonatok ugyanúgy késni fognak.
Ha fordítva csinaljuk akkor lesz pályakapacitás 2-3 éven belül, stabil késésmentes vasútiközlekedés, MENETIDŐ RÖVIDÜLÉS ami vonzza az utasokat és ha ez megvan akkor lesz kinek Nyugatit és alagutat építeni.
Az SBB sem véletlenül csinálta így, ők azért talán nem hülyék ha laza 50 évvel a MÁV előtt járnak.
Mi sem igazolja ezt jobban, mint a 80a felújítása. Összehányták 200 milliárdért és mire a végére értek kiderült: nem bővült a pályakapacitás - milyen meglepő... Mibe fogtak utólag? A régi tejgyári iparvágányból csinálnak harmadik vágányt, meg a józsefvárosi összekötőből. Mert 2023-ban 40-es kitérőkel szabdalt kerülővágány a megoldás...
Gondolkozz el ezen egy kicsit, esetleg olvass utána 😉
Az ócsai vonalon lakok, az konkrétan lassan biciklivel lehagyható :D
Úgy tudom azt teljesen át kellene építeni, mert a töltés is kuka már. Mellé csapnám a lajosmizse-kecskemét szakaszt is, azon utazni kb olyan, mintha földúton sétálgatnál. Kellemes utazás a múlt század derekára. Lehet hogy azt meg kellene hagyni a szocializmus emlékére :D
Egyébként elnézésedet kérem, az agglomeráció állapotáról nem tudtam, hogy ennyire elmaradott, a Budapesten belülieknél is valóban hiányzik jópár vágány, a köki-nyugati meg eszembe sem jutott, általában kökin szálltam le amíg vonatoztam.
Egyébként van egy gyanúm, hogy az 5-ös metró miatt is eröltetik a nyugatit, tuti lesz megint egy nagyon elönyös orosz szerzödésünk rá, valamint a terület egyéb potenciális lenyúlható befektetései miatt, kerül oda még böven ingatlan, aminek meg lehet növelni az értékét egy fullos pályaudvar-környezettel.
A svájciak pedig nem csak vasútban járnak 50 évvel elöttünk, alapvetö fejlödési hozzáállásban annak többszörösével, ök egy jól müködö országot építenek, nem diktatúrát hatalomtól függö szegény lakossággal...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!