Miért kéne a pedagógusoknak diplomás átlagbért fizetni?
Azzal egyetértek, hogy emelni kéne a bérüket, de a diplomás átlagbért azért túlzásnak tartom.
Ha egy építészmérnököt, szoftverfejlesztőt, vagy orvost beküldenének tanítani, akkor a pedagógus munkáját majdnem 100%-osan el tudná látni. Ezzel szemben, ha egy tanárnak kéne statikailag megfelelő épületet összerakni, egy appot lefejleszteni vagy beteget operálni, akkor hozzászólni sem tudnának a témához, nemhogy elvégezni a munkát.
10#
Az értékelésnél a szülők,diákok visszajelzése is fontos.
Az egyetemistáknak van olyan,hogy mark my professor.Anno, amikor döntöttem,hogy milyen választható tárgyakat veszek fel, amiket meghatározott kreditértékben teljesíteni kellett, az első volt,hogy utánanéztem:
-ki tanítja.
-milyenek róla az értékelések
Ha rossz volt az értékelés,csak panasz volt rá, akkor kuka és kerestem olyan tárgyat, ami nem is annyira érdekel, de jobb az értékelése az oktatónak.
Egy igazi tanárnak elsősorban előad, tudása van.Nem olvassa.
A könyv csak másodlagos.Rég rossz,hogy a könyv határozza meg,hogy mennyire megy majd a diáknak az X tárgy tananyaga.
#13
Persze. Azt kérdezel amit akarsz.
12es
Egyrészt, az ilyen véleményezős odalalakat könnyű megpuccsolni. Jó példa erre az IMDB ahol már a film megjelenése előtt is kemény vélemények voltak róla szélsőséges pontozásokkal.
Másrészt meg milyen véleménye van a diáknak, akit megbuktat a tanárja? "Rohadjon meg, emiatt úszott az évem" vagy "tök jogos, nem készültem, nem tudom, ez a következménye"?
Deeee egyébként tökmindegy, nem a mostani pedagógusok teljesítménye miatt kellene emelni a fizetéseken, hanem azért, hogy legyen egyáltalán a jövőben is pedagógus. Ha sok pedagóugs van a plyán, akkor a rossz tanárokat ki lehet rúgni és újat felvenni a helyére. Ha nincs, akkor jó lesz a szar is, az is jobb, mint a semmi. Ha nincs ló, jó a szamár is, ugyebár.
Szóval a te értékelős rendszereddel nem lesz jobb a helyzet. Jelenleg sok rossz pedagógus van, de ők legalább pedagógusok. Ha bevezetjük az értékelést, akkor sem fogják kirúgni ezeket a tanárokat, mert nincs kit felvenni a helyére. Az iskolát fogja minősíteni a sok rossz tanár, ezért megpróbálják majd elkerülni ezeket az iskolákat. Ezzel az elit iskolák még durvább túlnyomás alá kerülnek.
A rossz tanárok minősége nem fog nőni, hisz egész egyszerűen sokuk tényleg nem jó tanár. Aki meg az lenne, az is épp azzal fog törődni, hogy ugyan eddig is nehezen élt meg, de a rossz értékelése miatt még annyira sem tud. Az értékelés meg lassan változik, évek alatt, szóval hiába rázza magát gatyába, akkor sem fog nőni a fizetése, úgyhogy vagy éhenhal, vagy keres másik munkát, az iskola meg tanár nélkül marad.
Merthogy a pedagógushiányt sem fogja megoldani eg yolyan rendszer, ahol folyamatosan fenyegetve van az ember.
Azaz a problémát a rendszered nem oldja meg, viszont elmélyíti.
Egyébként meg annak a tanárnak, aki mindnekinek ötöst ad, mindenki fel fogja húzni az értékelését. Pedig nem ettől lesz jó tanár valaki. Szóval még csak nem is reprezentatív a rendszered, nem szűr semmit.
15ös vagyok
Ja még annyi, hogy amúgy azt látom, hogy egyetemen ennek van értelme. Én is néztem amúgy anno a markmyprofot, tökre adom. De az egyetemen azért tanul az egyetemista, mert érdekli a szak. Középiskolában azért tanul a diák, mert muszáj. A legtöbb legalábbis. De olyan diák tuti nincs, akit minden tanított tárgy érdekel. A külső motiváció miatt meg az lesz az eredmény, hogy egy érdektelen tárgyból az a jó tanár, aki nem zavar, tehát érdemtelenül is megadja az ötöst.
"Hát nem tudom, nálunk a BME-n egy srác holt komolyan megkérdezte, mért nem vágják le ma is a tolvajok kezét, ha a XI. században ez olyan jól bevált.
Ötödikes töri anyag a válasz... Hogy jutott el ezzel a tudással az érettségiig, rejtély."
Én is a BME re járok és nem tudom ezt képzeld. Tudod hogy vettek fel? Úgy vettek fel, hogy elég lett a pontszámom, bár ez számodra biztosan magas dolog, elhiszem. Az alap probléma az embereknél, hogy mindenki szerint az a hülye, aki olyat tud, amit ő nem tud. Persze ez egy leegyszerűsített modell amit mondtam, nyilván. Hidd el, te sem tudsz minden alapvető dolgot, amit meg más tud.
(Passzív féléven vagyok amúgy, nem vágom hogy most egyetemista vok e)
" ha egy tanárnak kéne statikailag megfelelő épületet összerakni, egy appot lefejleszteni vagy beteget operálni, akkor hozzászólni sem tudnának a témához, nemhogy elvégezni a munkát."
Szerinted, kérdező, a mérnök, vagy szoftverfejlesztő eleve ezzel tudással jött világra, vagy évtizedekig pallérozták a tanárok az elméjét, míg ilyen beképzelt szarházi lett, mint te?
Egyszerűsítsük le a kérdező krédést:
Miér tkéne a diplomásoknak diplomás átlag bért fizetni?
Merthogy a pedagógusok diplomások... just sayin'..
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!