Így is megérte a benzinárstop?
A MOL-kutaknak jelenleg nagyjából 100 Forint körüli nyeresége van literenként. Tehát nem a nagykeren, hanem a benzinkutaknak a nagykeren felül. Ez több mint a duplája annak ami az árstop előtt volt (20-40 Ft/liter).
Ennek fényében mit gondoltok, érdemes volt az árstop úgy hogy most utólag bevasalja a MOL az akkor kiesett bevételt? Ja meg persze az állam, extraprofitadó néven amit szép lassan a MOL is beépít a benzinkutak árába, például úgy hogy a tegnapi -8 Forintos piaci árcsökkenéshez képest a kutakon maradt ugyanaz az ár mint tegnap előtt.
#6 Értem. Akkor erre jön még rá a 27% ÁFA (nem 21%), a jövedéki adó és a készletezési díj.
Vagyis valójában először ráteszik az árra a jövedéki adót, készletezési költséget és csak a végfelhasználói árban jelenik meg az ÁFA tartalom, nem előtte.
Tehát 322+120+4= 426Ft amire még jön a kiskereskedői árrés és csak utána számolják rá a 27% ÁFA-t.
Ha most egy kúton a 95-ös benzin ára 632Ft, akkor ÁFA nélkül ez 461Ft. Ebben van benne a 426Ft ami már tartalmazza a jövedéki adót és és a készletezési költséget.
A benzinkút valós haszna igazából nem 100Ft egy liter benzinen, hanem 35Ft.
Amit félreértesz az az, hogy mikor teszik rá az ÁFA-t. Ez egy régi trükk - 32 éves - hogy az ÁFA már adóztatja az adókat is.
#11
Egy értékesítési láncban minden eladásnál megjelenik az ÁFA tartalom, csak a köztes értékesítéseknél visszaigénylik és a végső felhasználó zeti az egészet.
Elvben ezért (is) olcsóbb közvetlenül a gyártótól, vagy a nagykereskedőtől vásárolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!