Miért befolyásolta a benzin ellátást az ársapka?
Nagy kamuság, hogy azért nem volt benzin, mert ársapka volt rajta... Most, hogy nincs, hogyhogy nem befolyásol semmit sem?
Kizártnak tartom azt is, hogy most kevesebb benzint fognak venni.... Csak a kizsákmányolás a cél, de remélem hamarosan bukik a nyugati fertő, ahogyan a keleti mocsok is bukott
Tudod miért volt ez az ársapka a benzinen? Azért, hogy felpörgesse az üzemanyag fogyasztást (azt meg is tette). Orbán így kedveskedik Putyinnak, hogy jó sok orosz olajat pöfögtünk el, ezzel jól megtömködtük Putyin papa zsebét - már amennyire Magyarországtól tellett.
Bizony, ezzel is Putyin kloákáját kényeztette Orbán.
11
Igen az orosz GDP meg a magyar benzinfogyasztás tényleg egy szinten van.
Akkorák vagyunk neki, mint légypiszok a köröm alatt.
De a DK TV-n ez tök jó mérv lenne :))
"már amennyire Magyarországtól tellett."
12, ez a négy szót is sikerült értelmezned a szövegből? Mert nekem nem úgy tűnik.
Oké tilos lesz az import (ami orosz olajból van), de akkor már ez is megint fel fogja nyomni a nyugatról importált benzin árát. Valamint a nyugat honnan szedi azt a sok olajat, amit minden nap elpöfékelnek, ha a ruszkikat megkerülik?
Ez megint már csak egy olyan intézkedés, amivel kitolhatnak az emberekkel, pláne hogy nincs alternatíva.
Egyszerű, Oroszország eladja Kínának, esetleg Indiának, Kína és India meg Európának.
És így a németek és a franciák már nem is "Putyin zsebét tömik".
"Nagy kamuság, hogy azért nem volt benzin, mert ársapka volt rajta..."
Pedig marhára nem kamu. A közgazdaságtan egyik alaptétele, hogy a piacgazdaságban nincs hiány, csak magas ár. Ha valamiből kevesebb van, mint amennyit venni akarnak az emberek, akkor annak a valaminek addig nő az ára, míg be nem áll az egyensúly. Magyarul: addig nő a benzin ára, míg az emberek nem kezdenek el annyira takarékoskodni vele, hogy annyi fogy, amennyi van.
Na most, ha te mesterségesen beállítod az árat, akkor nem történik meg ez az önszabályozás, az emberek ugyanannyit tankolnak, és a benzin elfogy. Ezért van, hogy a tervgazdaságban, ahol szabályozott az ár, muszáj szabályozni a vásárolható mennyiséget is. Ezért vezették be a tankolási limitet, különben már akkor elfogyott volna a benzin.
Ami még rosszabb, amikor az emberek tudják a hírekből, hogy hiány van ÉS bevezetik az ársapkát is. Ez azt okozza, hogy az emberek igyekeznek raktározni, nehogy lemaradjanak a még szabályozott mennyiségről. Ez azt okozza, hogy az én életemben még soha nem volt ilyen drága a benzin, mégis rekordmennyiségű fogy belőle, mert az emberek félnek, hogy mi lesz holnap.
"Most, hogy nincs, hogyhogy nem befolyásol semmit sem?"
A mostani hiányhoz több ok vezetett, de ezek egytől egyig az ársapkára vezethetők vissza. Az import megszűnése és az emberek túlvásárlása együtt már eddig is bajt okozott, csak eddig mindig volt menekülőút (a szászhalombattai finomító karbantartásának halogatása, a kormány stratégiai olajtartalékának felszabadítása), és mostanra jutott odáig a dolog, hogy nem maradt mozgósítható tartalék.
Na most ahogy hosszú idő volt idáig eljutni, ez nem is fog megoldódni néhány nap alatt. Holoda attila mondta, hogy jónéhány hét lesz, mire az import helyreáll, most áll még vissza a finomító teljes üzemre. Szép lassan meg fog szűnni a probléma, és beáll egy egyensúly.
"Kizártnak tartom azt is, hogy most kevesebb benzint fognak venni..."
Pedig a szomorú helyzet az, hogy addig fog drágulni, míg nem fogyasztanak kevesebbet - ha nem tesznek rá ársapkát, vagy nem szűnik meg a hiány.
" Saját terméke, magának gyártja, a határon áthozni is áthozhatja a szabad kereskedelem miatt."
Igen, a MOL-ra ez igaz, ezért is történt, hogy a MOL még úgy is rekordnyereséggel zárt, hogy be kellett tartania az ársapkát. Csak a MOL egymagában nem tudja teljesen ellátni a piacot, Magyarország általában szorul importra. Az importőrök meg hülyék lennének ott árulni, ahol olcsóbban kell eladják, mint ahogy vették. A MOL-ra is csak azért igaz, amit mondtál, mert saját maga termel ki olajat. Ha meg kellene, hogy vegye, akkor a MOL is szopott volna kegyetlenül.
Az volt a baj, hogy más országokban csökkentették a jövedéki adót, az ÁFA-t vagy az egyéb adókat, így mérsékelték az árak növekedését. Nem kell elkezdeni mondani, valóban nem csökkentek az árak, ELLENBEN mivel megnőtt volt a bevétele a cégeknek, nem is kellett (olyan) mértékben árat emelni, hogy az nagy mértékben terhelje a lakosságot.
De nálunk nem ez történt, nálunk hatósági maximum árat szabtak meg adócsökkentés nélkül. Azt meg senki ne várja el egyetlen cégtől, vállalkozótól se, hogy ő majd veszteségesen áruljon terméket.
És bizony mivel a kutak jó része magánkézben van (pl a franchise rendszer miatt hiába van X ezer MOL kút, mindegyiknek más és más az üzemeltetője), ők meg a saját vagyonukat kockáztatják a vállalkozás üzemeltetésével, nem fognak 100-150 forintos ráfizetéssel üzemanyagot árulni.
Most hogy nincs ársapka, újra van rajta haszon, megéri árulni. Többet rendelnek be, megszüntetik a maximum korlátozásokat és élje mindenki a világát elven folytatja az üzletet.
Egyébként halkan megjegyzem, pont emiatt a kiszámíthatatlan gazdaságpolitika miatt tart ott az ország, ahol és pont emiatt gyenge ennyire a forint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!