Jónak tartanál egy ilyen üzemanyag-árstop változtatást?
Szóval az van, én úgy gondolom, alapvetően nem az árstop okozza az üzemanyag ellátási zavarokat, hanem a mértéktelenség.
A rezsicsökkentés mintájára havi átlagfogyasztást kéne figyelembe venni, tehát állapítsák meg hogy egy átlagautós havonta hány litert fogyaszt, pl. 40litert, 50litert nem tudom mennyi pontosan, és eddig a határig legyen az árstop, fölötte piaci ár.
De olyat is el tudok képzelni, hogy pl. havonta 20liter ingyen jár minden forgalmi engedélyhez, afölött piaci ár.
Ezek a módosítások megszüntetnék az üzemanyag ellátási zavarokat, hiszen újból érdemes lenne importüzemanyagot behozni, hiszen eladható piaci áron. Másrészt akik a fogyasztásban takarékosak, kedvező áron juthatnak üzemanyafhoz.
"gyűlöletkeltő hozzászólásod"
"A magyar Büntető törvénykönyv 332. §-a közösség elleni uszítás néven bünteti a nagy nyilvánosság előtt elhangzó, gyűlöletre uszító megnyilvánulásokat; a 333. § pedig a nemzetiszocialista és kommunista rendszererek bűneinek tagadását bünteti.[1] A Polgári törvénykönyv a személyhez fűződő jog sérelmeként határozza meg az emberi méltóság megsértését, így a gyűlöletbeszéd ellen polgári peres eljárásban is fel lehet lépni. Az ilyen jogérvényesítést nagyban akadályozza, hogy a bírósági gyakorlat[2] alapján csak akkor állapítható meg a jogsérelem, ha a gyűlöletbeszéd tárgya egyértelműen beazonosítható személy, így egy csoport ellen irányuló gyűlöletbeszéd ellen ez alapján nem lehet fellépni."
Nem olajkitermelők vagyunk, importált kőolajjal és üzemanyaggal nem tudsz mesterségesen játszani az árral. Lehet ezt mindenféle hülyeséghet közfi, faragni de ez így nem működik. Eddig sem működött, ezután sem fog. Itt az él közgazdaságtani példa, hogy nem működik jó lenne már végre ha ezt elfogadnátok.
Kérdező, egyetlen kérdésre válaszolj:
ugyan mi a francért kéne bárki részére is kedvezményes árú üzemanyagot biztosítani? Miért??? Autót tán nem kéne árstopposan adni? Anélkül sem lehet ám autókázni. Meg téli gumit? Olajat?
A különbözetet valamin és valakiken mindenképp be kell vasalni, és akkor az is fizet, akinek kocsija sincs. Van tömegközlekedés, kerékpár, meg 2 jó lábad is. És az autó még csak nem is ehető. Nem alkotmányos jog, hogy autókázzanak 200 méterre a sarki boltba, meg, hogy nem derogál busszal melóba járni.
#12 Viszonyításképp nézzük meg az osztrákokat, Ausztriában kb. 3500euro az átlagbérezés (ez 1millió 400ezer Ft-nak felel meg).
1 liter benzin ott kb. 1,5euró, én Bécsben néztem egy OMV kutat:
Vegyünk referenciának 100liter benzint, akkor ez 150euró-ba kerül. Ez az ottani átlagbérnek 4,3%-a.
A magyar átlagfizetés mondjuk nettó 350ezer Ft.
Vegyük ennek a 4,3%-át, ez 15ezer Ft.
Ebből nekünk is 100liter benzint kéne kapnunk.
Hány Ft-nak is kéne lennie a magyaroknak 1liter benzinnek?
15000Ft/100liter = 150Ft/liter.
Kérem tisztelettel 150Ft-ért kéne adni a magyaroknak 1liter benzint!!!
A 480-as árstop esetén is több mint 3x drágábban vesszük az üzemanyagot mint az osztrák!
Az osztrákok, a németek meg a nyugatiak könnyen dumálnak mert röhögve kifizetik a piaci árat 5-szörös bérezésből.
Ha minekünk piaci áron kéne vennünk, az olyan mintha az osztrák 6-7euróért kapná a benzin literjét. Akkor nyilván nem lenne akkora pofájuk a nyugatiaknak...
Tehát ha igazságosak lennénk, nálunk 150Ft-nak kéne lennie a benzinnek, a különbözetet pedig a külföldi multicégeknek kéne megfizetniük.
Ugyanis náluk pont azért magas a profit, mert hazánkban éhbérért dolgoztatnak.
Vagy a másik lehetőség, kötelezővé tenni hogy nálunk is 3500euro legyen az átlagbér, megszüntetni a multik kizsákmányoló gyakorlatát. Ekkor már az átlagmagyar is zsebből kifizetné a piaci áras üzemanyagot. Persze az osztrák még ehhez is csóró lenne, pofátlan módon egy ideig nálunk tankoltak, megkárosítva a magyar embereket...
"piaci árakhoz piaci bérezés kell"
Pontosan így. De a kérdésben te a magyar piaci bérekhez szabnád a piaci árakat, érted? :D
Lehet reklamálni a 2/3-nál, hogy miért bszták el a forint árfolyamát mert akkor nem lennénk rászorulva ilyen baromságokra.
"Az osztrákok, a németek meg a nyugatiak könnyen dumálnak mert röhögve kifizetik a piaci árat 5-szörös bérezésből."
Erre jösz te és nem a béreket emelnéd, hanem az árakat csökkentenéd :D :D :D
Most írtál egy baromi jó indoklást arról, hogy miért hülyeség a felvetésed. Te magad indokoltad! :D
#15 Ha már az árfolyammal jössz: 1,5euró megfelel 600Ft-nak, ez 1liter benzin piaci ára. 4x-ese a kiszámolt 150Ft-nak. Ebből következik hogy 1eurónak 100Ft-nak kéne lennie fixen.
Tehát az igazságos lehetőségek:
1.árstop minden termékre
2.bérezések emelése
3.euro-ft árfolyam befagyasztása, 1euró=100Ft szinten.
13.
Ekkora hülyeséget! Szerinted ki a francot érdekel, amikor eladják nekünk külföldről az olajat, gázt, autót, műszaki cikket, bármit, hogy itt milyenek a bérek? Ennyibe kerül a benzin és kész. Osztráknak is, magyarnak is. Tán mi tizedannyiért szállítjuk az almát Ugandába, mint Franciaországba? Vagy ha valóban csak tizedannyit lennének hajlandóak érte fizetni, akkor nekik adnánk el és nem a franciáknak.
Még egyszer kérdezem: az autó miért nem féláron van? Hiszen nekünk annyiért jár, mert nem bírjuk megvenni!
Akkora hülyeségeket írsz, még akár fideszes miniszter is lehet belőled, hajrá.
A havi 5 milliót kereső NER-lovagokat (meg bárkit, aki ennyit keres) miért kell hatósági áras benzinnel támogatni? Meg gázzal, árammal, liszttel? Talán rászorulnak? Az ilyen árbefagyasztósdi sosem működött hosszútávon.
Ennek egyetlen formája csakis az lehet, ha mindig piaci ár van és célzottan támogatom, aki rászorul. De egyébként ezt sem a benzinnél, mert nem alkotmányos jog furikázni.
"Szerinted ki a francot érdekel, amikor eladják nekünk külföldről az olajat, gázt, autót, műszaki cikket, bármit, hogy itt milyenek a bérek?"
Épp ez az alapprobléma, hogy mindenki csak saját magával törődik és a saját maga érdekeivel foglalkozik. Ezért is nem egészséges a társadalom.
"#15 Ha már az árfolyammal jössz: 1,5euró megfelel 600Ft-nak, ez 1liter benzin piaci ára. 4x-ese a kiszámolt 150Ft-nak. Ebből következik hogy 1eurónak 100Ft-nak kéne lennie fixen."
Az árfolyam az nem a két szép szemedtől függ.
2010 szeptemberében 335Ft volt a benzin 220forintos dollár árfolyam mellett. Ma 393Ft a dollár, így ha csak az árfolyamból indulok ki akkor ma 598 forintnak kellene lennie a benzinnek, bár most épp pár dollárral olcsóbb az olaj, mint akkor volt.
Hadoválsz itt igazságos dolgokról, teljes képzavar és álomvilág. A kőolajért euroban vagy dollárban fizetünk mert az import. Ameddig nem mi vagyunk Venezuela vagy Szaud-Arábia addig ez a "mi mondjuk meg mennyibe kerül" nettó hülyeség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!