Jónak tartanál egy ilyen üzemanyag-árstop változtatást?
Szóval az van, én úgy gondolom, alapvetően nem az árstop okozza az üzemanyag ellátási zavarokat, hanem a mértéktelenség.
A rezsicsökkentés mintájára havi átlagfogyasztást kéne figyelembe venni, tehát állapítsák meg hogy egy átlagautós havonta hány litert fogyaszt, pl. 40litert, 50litert nem tudom mennyi pontosan, és eddig a határig legyen az árstop, fölötte piaci ár.
De olyat is el tudok képzelni, hogy pl. havonta 20liter ingyen jár minden forgalmi engedélyhez, afölött piaci ár.
Ezek a módosítások megszüntetnék az üzemanyag ellátási zavarokat, hiszen újból érdemes lenne importüzemanyagot behozni, hiszen eladható piaci áron. Másrészt akik a fogyasztásban takarékosak, kedvező áron juthatnak üzemanyafhoz.
"Szóval az van, én úgy gondolom, alapvetően nem az árstop okozza az üzemanyag ellátási zavarokat, hanem a mértéktelenség."
Amióta árstop van, azóta sokat nőtt az átlagfogyasztás, mert a mértéktelenséget épp az alacsony ár okozza.
Ahhoz, hogy az elméleted működjön, először létre kell hozni egyközponti adatbázist, ahol le van osztva, hogy
-ki vagy
-milyen autód van
-hány litert tankolsz havonta
Ennek a központi adatbázisnak minden kúton jelen kell lennie. Ennek a kiépítése önmagában elvisz egy évet, hiszen ha az állam egyszer nekikezd valaminek, az... nagoyn sokáig csak neki van kezdve, de nem halad:D
Ha megvan a rendszer, lehet az adatokat rögzíteni. Legalább egy éven át kell gyűjteni az adatokat, hisz más a fogyasztás év első negyedévében, nyáron, karácsony előtt.... Arról nem is beszélve, hogy más a fogyasztás a városban, mint vidéken.
NA és EKKOR, azaz kb 2 év múlva be is lehetne vezetni a rendszeredet. Aminél szembesülünk azokkal a problémákkal, hogy pl szignifikáns különbség van hétvégi autósok és ingázók között. Tehát ezt is regisztrálni kell a rendszerbe te milyenfajta autós vagy. Nyilván számít az is, hog yhány autód van, melyiket hogyan használod...
Szóval na, a jelenlegi helyzetre ez nem alkalmazható. 2025-re talán, de most tuti nem.
#3 A módszerem azt is kiküszöböli hogy az alacsony ár mértéktelenséget okozzon.
#5 Ilyen adatbázis gyakorlatilag van már most is, a jelenlegi rendszer is forgalmi engedély alapján működik.
A fogyasztást -első körben- átlagolva meg lehetne állapítani, ehhez hó alap lehet a gépkocsik futásteljesítménye. Jó közelítéssel elmondható hogy egy átlagautó éves futásteljesítménye 10ezer km, ebből már meg lehet becsülni az éves üzemanyagfogyasztást (ez más érték lesz benzines és gázolajos autó esetén).
Pl. egy átlagos benzines autó 1001-1500 köbcenti, a NAV szerinti norma 8,6liter/100km. Évi 10ezer km esetén ez 860liter benzint jelent ami havonta 70liter benzin.
Tehát vannak egyszerűsített számítási módszerek. A felvetésem lényege hogy a jelenleg rendszernél jobb legyen, de mégis egyszerűen és praktikusan, ésszerűen működjék.
"alapvetően nem az árstop okozza az üzemanyag ellátási zavarokat"
Alapvetően az árstop miatt nem szállít több nagykereskedő sem az országba, mert nettó bukó. Alapvetően az árstop miatt nőtt meg indokolatlanul a fogyasztás. Alapvetően ha nem az árstop okozza mindezt akkor mégis mi a f'szomm?
Miért van mindenhol máshol Európában üzemanyag, kivéve árstopföldjét?
Miért kell ilyen beteg, láthatóan nem működő párhuzamos valóságokat gyártani? Legyen piaci ár mint mindenhol azt' akinek nincs pénze az nem tankol és ennyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!