Nyugaton hogy tudják a szankciók ellenére is ilyen jól tartani az árakat? A "háborús" infláció miért csak minket sújt ennyire?
Úgy, hogy eddig sem a kizsákmányolásra épült a munkaerőpiac, így nem nyögi be egyik napról a másikra az alvállalkozó, hogy a 2x-es árú diesel miatt 2x-es áron fog fuvarozni, hiszen az energia költség eddig is elenyésző volt a kiadásaiban, s a munkaerő a fő tétel. Ha ez túl bonyolult akkor tételesen:
Nyugati cég válság előtti költségei:
1. Munkaerő 3200 €/hó
2. Energia, amortizáció 1200 €/hó
Nyugati cég válság utáni költségei:
1. Munkaerő 3300 €/hó
2. Energia, amortizáció 2400 €/hó
Vagyis összesen 29,5%-os drágulás a fuvardíjakban.
Magyar cég válság előtti költségei:
1. Munkaerő 1200 €/hó
2. Energia, amortizáció 1200 €/hó
Magyar cég válság utáni költségei:
1. Munkaerő 1300 €/hó
2. Energia, amortizáció 2400 €/hó
Vagyis összesen 54%-os a drágulás, ha az olcsó munkaerőre épült a gazdasági modell.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!