Szakmailag mennyire megalapozott az, hogy a magyar oktatási rendszer problémáit elsősorban a szegregált és differenciált oktatási rendszer kialakításával lehetne megoldani?
A szegregáció mindenkor és mindenütt a társadalmi differenciálódást célozza és éri el. A differenciált oktatásnak ehhez semmi köze, a szakma jól ismeri, és felzárkóztatás-tehetséggondozás néven alkalmazza (ha hagyják - ma nálunk tiltják, erőszakosan gátolják).
Tökéletesen fölösleges kitalálni a hatékony oktatási rendszert, az régóta fel van találva. Annál fontosabb, hogy a társadalom döntő többségében és keményen támogassa a jó szakemberek elképzeléseinek megvalósítását, hogy hitvány érdekemberek parancsra ne gátolhassák azt.
Nem a disszonáns gyereket kell elkülöníteni, hanem a társadalomra rendkívül káros vezetőket a társadalomtól, sőt a közszereptől. Rögtön megkezdődne a normalizálódás. Csak hát a társadalom még egyáltalán gondolkodó egyedei is inkább dilettáns elképzeléseket gyártanak, mert az nem igényel felelősséget.
Mindenekelőtt nem árt tisztázni, hogy mélyszegénység abszurd gazdaság- és társadalompolitika következménye, nem az emberé. A szakma alapértéke, hogy ismereteket szerezni tapasztalat alapján hatékony. Ezért minden szegregáció a rossz hatékonyság irányába mutat.
Ugyanakkor erősen megkülönböztetendő, a normális társadalom oktatási rendszere az erősen torzított, durván eltérő társadalmi csoportok harmonizálását célzó oktatási rendszer.
Mivel az oktatás egy ország stratégiai ágazata, a kormányzatnak elemi érdeke, hogy a sajátkezében maradjon az irányítás. Ez alól kivétel, ha a kormányzatnak más a célja, például a hatalom és öncélú gazdagodás. ekkor az oktatás kiüresítése a cél, mert hülye állampolgárraz azt lehet tenni, amit csak akarunk.
"9: aki szegény, de szorgalmas, tanulni akar, és nem zavarja a társait, az sehol sincs kirekesztve!!!"
Csak a rendszer rekeszti ki, mert olyan állami iskolarendszerben van, ahol nem adottak a feltételek: a matek tanár taníthat földrajzt, történelmet vagy a magyar tanár taníthat bioszt, mert nincs szaktanár. Magániskolákban mind adottak, de az meg marhára igazságtalan, hogy ezért elkalódjon valaki.
A vallásmegszállott egyházi iskola meg nem alternatíva. Én például ha gyerekem lenne nem szeretném egyházi iskolába járatni. Képmutatás tanulna, attól pedig hányingerem van.
14: és????? Ki kényszerítene arra, hogy egyháziba járjon a gyereked...??
Nem értem a hisztit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!