Magyarországon a közoktatás miért nem könnyítik meg?
Ismerek olyan családot, akik kiköltöztek külföldre és a gyerekeik helyi iskolába iratkoztak.
Ott kint jobb tanulók, jobbak a jegyeik.Pedig nem tanulnak többet.
Nincsen minden rájuk zúdítva.
Akik Magyarországon írják a tanterveket (ők főleg pedagógus végzettségűek), elfelejtették,hogy milyen diáknak lenni.
Ami Magyarországon van a közoktatásban, az sem a diáknak, sem a tanárnak nem jó.Csökkenteni kellene a tananyagot,órák számát, szelektálni.Könnyebbé tenni az iskolákat.Nem kell a gyerekekből enciklopédiát csinálni.
A felsőoktatásra meg nagyobb felelősséget kellene tenni.
Amikor én beültem egyetemi matekra, többedmagammal csak pislogtam,hogy hol is vagyok.Persze az egyetemi oktató kész embereket akart, akik nagyjából értik.Leoktatni részletesen nem akarta.
A csoport nagy része magántanárhoz kényszerült és úgy sikerült ezeket a tárgyakat abszolválni.
Nagy a távolság a közoktatás és a felsőoktatás között.De, az áthidalást a felsőoktatásban kellene elkezdeni és nem a közoktatásban.
Tudásalapú társadalom felé megy az egész világ....
Miért kéne csökkenteni a tananyagot? Ne biorobotokat akarjon már kitermelni a közoktatás!
"
Nagy a távolság a közoktatás és a felsőoktatás között.De, az áthidalást a felsőoktatásban kellene elkezdeni és nem a közoktatásban."
Uramisten.... Persze, majd vegyenek fel úgy mérnökhallgatókat, hogy egy deriválást se tudnak megcsinálni, vagy a kétismeretlenes egyenlet levezetését is ott kéne kezdeni..
Anyám. :-D
"Uramisten.... Persze, majd vegyenek fel úgy mérnökhallgatókat, hogy egy deriválást se tudnak megcsinálni, vagy a kétismeretlenes egyenlet levezetését is ott kéne kezdeni.."
Nem erről lenne itt szó
3#
Ilyesmik megtörténnek, az a különbség,hogy a felzárkóztatást magántanárokkal csinálja.A végén pedig átcsusszan kettessel.
A közoktatás dolga,hogy adjon egy alapot és nem az,hogy olyan anyagokat adjon le, amiket az egyetemek dolga leoktatni.
Plusz, nem is megy minden diák egyetemre.
5: és akkor hol lesz azoknak a felzárkóztatás...???
Akik majd funkcionális analfabétaként kerülnek ki az általánosból....
6#
Mitől funkcionális analfabéta?
Tudjon rendesen olvasni, számolni, írni.Tudja,hogy a fa növény, a kutya állat vagy azt,hogy miből áll a víz.
Az általános iskolákat nem kellene túlmisztifikálni.Ugyanis ez a dolguk.
Sok országban, nincsen házi feladat sem az általánosban.
A magyar közoktatás - mint sok minden más is az országban - le van maradva jó 50 évvel. Itt még mindig divat random dolgokat memorizáltatni, verset tanulni amire pont semmi szükség nincs, készségfejlesztésre meg a középiskola utolsó 2 évében van idő, amikor mindenki észbe kap hogy p@sztmek mindjárt egyetem. Az egyetemek szerencsétlenek meg szívnak az alacsony ponthatár miatt, mert a kvóta miatt az a jó ha az utolsó utáni kettes tanulót is felvesszük, csak hát az első év végén kiderül hogy maximum takarítóként lehetne rá számítani mert semmi helye a felsőoktatásban. De ugyanez van sok egyetemi tantárggyal is, volt olyan oktatóm aki többoldalas szintéziseket magoltatott be teljesen értelmetlenül.
Modernizálni kéne a tananyagot, forráskritikát, értő olvasást, problémamegoldást, rendszeralapú gondolkodást tanítani csak hát ez munka, meg ugye kiderülne hogy mekkora a lemaradás valójában
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!