Nem túlértékelt egy picit a tanárszakma? Idejétmúltak a módszerek is
"Miért elméleti tárgyak eseteben pl töri, miben más ha le van videózva a tanár a teremben ahogy elmondja videón hogy a dualizmus korában közös volt a külügy, hadügy, pénzügy mintha"
Miben más egy színházi darab élőben, mint monitoron? Meg kellene érteni, hogy az ember, mint 3 dimenziós társas lény arra van programozva, hogy megéljen dolgokat, nem pedig csak nézze a képernyőt. Az emberi közlés csak közel 30%-a történik verbális úton, minden más non-verbális kommunikáción keresztül ivódik be az emberbe.
És ezek nemcsak hasraütésszerű megérzések. Ha minden szociológiai és pszichológiai kutatás azt mondja, hogy személyesen jobban elsajátítják az emberek a tananyagot, akkor mégis milyen indíttatásból akarod az ellenkezőjét megvalósítani?
"Aki nem tud önállóan tanulni az mit akar az életben?"
Besz*rsz, de az önálló tanulás is egy képesség, illetve egy adott embert jellemző tényező. Éppúgy, minthogy vannak introvertált és extrovertált emberek is.
A tanárok bő 90 %-a alkalmatlan a pályára.
Nagyon alapos pszichológiai szűrésnek kellene őket alávetni.
"Miért elméleti tárgyak eseteben pl töri, miben más ha le van videózva a tanár a teremben ahogy elmondja videón hogy a dualizmus korában közös volt a külügy, hadügy, pénzügy mintha tök ugyanezt hallanad csak eloben?"
Pontosan ugyan az, mint egy irodai munka és a homeoffice között. Hiába csinálod ugyan azt a munkát ugyan úgy, kutatások bizonyították hogy az irodában hatékonyabban dolgoznak az emberek. Rengeteget számít a környezet kizárása, otthon videónézés közben sokkal többminden elvonhatja a figyelmedet, mint egy tanórán vagy éppen egy irodában. Ezért jobban tudsz koncentrálni, ami hatékonyabb tanulást / munkavégzést eredményez. De mondhatnánk a közösségépítést is, egy iskolában jelenléti oktatás mellett közösséget tudsz építeni az osztálytársaiddal, míg ha otthon a szobádban megnézed az összes videót, akkor ez a plusz kommunikáció kiesik. Nem tudod közben megbeszélni a hallottakat sem egy osztálytársaddal, sem a tanárral, nem tudsz kérdéseket feltenni, a szünetben nem tudjátok átbeszélni a hallottakat. Szimplán kiesik a közösségi élmény, ami rövid és hosszú távon is káros a fiatalokra. Egy irodában szintén hatékonyabb a munka, ha bent vannak a munkatársaid is, mert sokkal gördüléklenyebben megy a problémamegoldás. Ha kell, bent van a főnök, bent van x y kolléga akitől azonnal tudsz segítséget kérni, nem kell hozzá órákat emailezgetni és a különböző adatokat, fájlokat küldözgetni közben egymásnak.
"Aki nem tud önállóan tanulni az mit akar az életben?"
Nem feltétlen szükséges önállóan tanulni. A legtöbb embert elküldik valamilyen továbbképzésre, ahol megtanítják nekik a szükséges dolgokat, ahogy nyelvvizsgára is felkészítenek és így tovább. Az életben sem vagy magadra utalva, nem véletlenül élünk egy közösségben.
A nonverbális jelek is szerepelnek a videón.
Az egyedül tanulás nem tehetség kérdése. Azt is meg lehet tanitani eS utána nem kell tanár.
Ennyi erővel kb semmi sem kell
Nem kellenek színházak, mozik, nem kell másokkal találkozni hisz ott van a videóhívás lehetősége.
Online oktatás a legjobb példa. Emlékeim szerint (már pedig 17 évesen 2 tanévben is voltam online) az online oktatás egy nagy rakás ✨bénaság✨
A diákok alig tanultak, mindent kipuskáztak és sokan nehezebben értették meg a dolgokat.
Meg hát az életben úgyis ember fogja személyesen elmagyarázni hogy mi hogy van. Te sem örülnél ha ahelyett hogy valaki körbe vezet, a kezedbe nyomnák az épület tervrajzát hogy tessék, találd meg magadnak ami kell. Túrázni is jobb mint neten, erőben készült videókat nézegetni. Így is sokkal több időt töltünk online mint kellene.
Hidd el nem a tanárokon tudnánk milliárdokat spórolni.
A tanár az utolsók közt van akiktől pénzt vonnék el.
25
Ezért említettem, hogy lenne egy vizsgaidőszak. Akkor bemennek a tanulók és levizsgaznak. Ott ott van egy tanár. Mint korábban említettem nem az összestol kellene megválni csak úgy a 3/4etol. Vizsga ugyanúgy lenne ahogy az egyetemeken van. Most nem azért hogy dicsekedjek, de simán ötösre vizsgáztam egyetemen olyan tárgyakból ahol az előadásra be sem jártam vagy ha igen nem figyeltem, hanem elolvastam a könyvet es önállóan értelmeztem aztán összeállítottam a kollokviumban meghatározott címeknek megfelelően a tételeket. Ez sokkal több szempontból jobb. Igy nem a tanár véleményét nezopontjat tanulom meg a temarol. hanem több nézőpontot megismerek több könyv alapján. Így reálisabb objektívebb lesz a hozzaallasom, képes leszek kritikusan kezelni a dolgokat. Mert az egy dolog amit a tanár mond és másik dolog az igazság. A tanároknak is van véleménye politikai állásfoglalása, és mostanság azt igyekeznek is átadni. Pedig ez nekik nem dolguk. Egy iskola nem ideológiai tovabbkepzo. Ez az egyik dolog. Másrészt aki önállóan dolgozza fel és nem bemagolja a tanár által feldolgozott témát az tíz év múlva is emlekezni fog rá, tudni fogja. Sokkal értékesebb használhatóbb tudasa lesz. Persze ehhez kell akarat és hozzallas, szorgalom. De az első vizsgaidoszaki bukassorozat után meglenne mindegyiknek ez. Akinek pedig nem az így járt. Az megy a sorra chipset csomagolni.
23 Te sem figyeltel. Az elméleti oktatással foglalkozó tanárokrol beszéltem, ott van a leírásban. Gyakorlatiasabb órákra kéne bejárni. Elméletben ahol tanár dumal diák alszik a padban úgysem lehet szocializálódni. Az előadás az épp nem egy olyasmi ahol van interakció.
Elméleti órák helyett lehetne több sport. Vagy verselemezes helyett pl lehetne tanítani Kreszt, pénzügyeket, vagy egyáltalán viselkedését. És egy millió dolgot ami hasznosabb és sajnos elég életképtelen sok fiatal nem tudja hogy hogyan kell viselkedni egy hivatalban, postán vagy az idosekkel, hogyan működik az adózás, vagy egy vallalkozas, hogy kell felrakni a láncot a biciklire ha leesett, hogyan kell legteleniteni egy radiátort, gondozni egy macskát, kutyát. Millió dolgot lehetne tanítani aminek több haszna lenne mint kitalálni hogy rohado farkú Ady mit vergődött azon hogy meghal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!