Mi a véleményetek a Debrecenben épülő kínai óriás akkumulátorgyárról?
Egy elemzés szerint az állam akkora támogatást ad a kínaiaknak ami 5 évig fedezi a gyár működését- Ezután is csak az alkalmazottak költekezéséből itt maradó adótartalom amiből haszna lesz az országnak, mivel a kínaiak is kiviszik a gyár profitját az országból ahogy a külföldi autógyárak. Ami ennél is nagyobb gond, az, hogy Debrecenben nem lesz elég víz és áram ami szükséges egy ekkora akkumulátor gyár működéséhez, mivel már most is kiszáradóban van Debrecen és környéke. Ezenkívül a gyár áramszükséglete egy atomerőmű blokk termelésének megfelelő, de a jelenlegi Paksi erőmű arra se elég, hogy olcsóbb legyen az áram a lakosság részére.
"A Déli Ipari Park kiszolgálására épül egy hatalmas napelem park - ez valahogy kimaradt az "aggódásból""
800 MW-nyi napelempark? Elérne délen Szegedig, nyugaton meg a Rhone-vidékig...
9, de itt a többség ugyanazt gondolja, mint én, senki nem igazán örül a gyárnak, pláne nem azok, mint mi, akik a közelben laknak. De úgy ámblokk senki nem érti, minek ide megint egy sz*rul fizető gyár, mikor van már több, oda is munkaközvetítőn keresztül toborozzák az ukránokat.
Aki gyárba akar menni 3 műszakba, az most is talál munkát. Diplomával, szakmával meg alig lehet valami normálisat találni.
Az a baj, hogy mindenki tudja, hogy mivel fideszes a városvezetés, bármiféle tiltakozás hiábavaló, ezek a dolgok el vannak döntve.
"Az a baj, hogy mindenki tudja, hogy mivel fideszes a városvezetés, bármiféle tiltakozás hiábavaló, ezek a dolgok el vannak döntve."
Mi az, hogy hiábavaló? Tömeges tiltakozás, a munkagépek útjának elállása. Ha ezrek akadályozzák a munkát, akkor nem lehet építeni.
Lehet tiltakozni, csak cselekedni kellene, ha valóban sok embert zavar ott.
Az a helyzet, hogy minden okos ország a recesszió ellen beruházásokkal védekezik. A beruházások már a kezdetektől rengeteg munkaerőt kötnek le.
Így van ez Debrecenben is: tervezés, kivitelezés, üzemeltetés.
Ebben a kvalifikált mérnöki munkától a segédmunkáig minden széles körben megtalálható, de az oroszlánrészt a szakmunkások végzik.
Már most, a beruházások indítása óta is ezerszámra létesültek munkahelyek.
Elsődlegesen nem a külföldi munkaerő jelent meg, hanem a szomszédos megyékből naponta ingázó emberek ezrei. Nyilván lesznek külföldi munkások is, de egyelőre nem ez a meghatározó. Viszont tévúton jár az, aki a létesülő munkahelyeket koszos, füstös, lepukkant helynek gondolja: ezek az üzemek laboratóriumi körülmények között dolgozó üzemek, melyekben képzett szakemberek dolgoznak, irányítanak és felügyelnek. Ezek a munkahelyek nem a segédmunkások paradicsomai lesznek. Pillanatnyilag a legversenyképesebb ipar települt Debrecenbe - tokkal, vonóval! Hogy miért?
Mert adottak a beruházáshoz legszükségesebb tényezők. Itt hatalmas szerepet játszott a nemzetközi Repülőtér, az egyetemi képzés rugalmassága, és persze a használható munkaerő.
A környezetvédelmi aggályos jogosnak tűnnek, csak hogy minden technológia ismeret/lehetőség adott ahhoz, hogy úgy a gyártás, mint a hulladékhasznosítás terén felügyelet alatt tarthassuk a folyamatokat, és a környezetet maximálisan megóvjuk. (Bécsben pl. lakott területen belül van a hulladékégető, és a világon senkit sem zavar, kívülről egy toronyháznak vélné az ember!) Az tehát rajtunk múlik, hogy a gyártóktól mit, és milyen szigorral követelünk meg!
A vízellátásról annyit: a '80-as években Debrecen napi vízfogyasztása 100 ezer köbméter volt - és ehhez a fogyasztáshoz épült a szennyvíztisztító is! Jelenleg 40 ezer köbméter a napi összfogyasztás. Ha ehhez hozzáadjuk a CATL napi 24 ezres fogyasztását, még mindig csak a régi fogyasztás 2/3-ánál vagyunk. Persze aszály mindig lehet.Az hogy a Vekeri kiszáradt sajnos, az nincs összefüggésben Debrecen vízellátottságával (a Vekerit majd megvédi/feltölti a Civaqua program) Debrecen az aztézi kútjaiból és a Tiszából kapja a vizet (Balmazújváros mellett van a Keleti Főcsatornából a vízkiemelő) tehát ez megoldott jelenleg, és ezután is; a Civaqua erre csak pluszban rásegíthet.
A 2025 ös BMW, Catl és a többi indulása teljesen átforgatja Magyarország gazdasági térképét, a GDP-t és nagyon nagyon sok mindent. És ez nagyon is ráfér az országra, és a keleti régióra.
A BMW a lehető legújabb technikát és technológiát valósítja meg a beruházás során, a lehető legkörnyezetkímélőbb eljárásokkal, és a CATL is ezt lesz kénytelen követni!
Az nem baj, ha aggódnak az emberek, mert mindenki félti a környezetét, és ehhez joguk is van! De a félelem legnagyobb oka a normális és kellő mértékű felvilágosítás hiánya a kormány és a városvezetés részéről!
Akinek van elképzelése a jövőjét illetően Magyarországon az nem megy el Debrecenből, inkább oda költözik, mert az országon belül egészen kivételes lehetőségek vannak megvalósulóban Debrecenben.
Micsoda propagandaszöveg, 16-os :D
"Ezek a munkahelyek nem a segédmunkások paradicsomai lesznek."
Nem? Pedig a 3 műszak 3 műszak, amit a kutya sem akar, pláne család mellett.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!