A történelem során többnyire Erdély vagy az Alföld volt fejlettebb?
Igazából két teljesen más adottságokkal rendelkező terület és mások is voltak az erőforrások. Erdélyben rengeteg erdővel és bányával rendelkezett, pl a só már a római korban is híres volt, de más vasércek is voltak szép számban.
Ezzel szemben az alföldi részek lényegesen jobb mezőgazdasági adottságokkal rendelkeznek és a klíma is melegebb, szóval élelmiszer termelés szempontjából sokkal többet eltudtak látni. A politikai dolgok is befolyásolták egy terület fejlettségét pl Bethlen Gábor idejében Erdély aranykorát élte, míg az ország középső területei néptelenedtek el a török hódoltság miatt.
Az viszont egy TÉNY, hogy Erdély ma fejlettebb az Alföldnél (közúthálózatot leszámítva minden téren), és mind az össz-, mind pedig az egy főre jutó GDP tekintetében megelőzik az erdélyi eurorégiók a dél- és kelet-magyarországi eurorégiókat.
A Bánság pedig Nyugat-Magyarországot is.
Tetszik vagy sem, ez a helyzet. Ettől még Románia egészét még mindig előzi Magyarország.
12 Aki járt már Temesváron, Váradon, Brassóban, Kolozsváron, Szebenben az elmúlt években, az látja, milyen dinamikus a fejlődés.
Pont azért, mert minden infrastruktúra Erdélyben van: Várad, Arad, Temesvár, Szatmárnémeti gyakorlatilag a magyar autópályahálózatra van kapcsolva (Arad és Várad konkrétan is, Temesvár és Szatmár kb. 30 oerc autóút az autópályáktól).
A dél-erdélyi autópályából már nagyon kevés hiányzik, gyakorlatilag összeköti az aradi határátkelőt Aradon át Szebennel és Brassóval és elmegy Kolozsvárig a leágazása.
Az Észak-Erdélyi autósztráda áll rosszabbul, az egyelőre csak Marosvásárhelyt köti össze Kolozsvárral, de onnan, a dél-erdélyi révén a többi nagyvárossal is.
Tényleg haladhatnának jobban az építkezések, de az örömteli, hogy azért az összes romániai autópálya 70%-a Erdélyben van.
Itt látható a teljes romániai autópályahálózat: [link]
A zöld színnel jelölt már át van adva a forgalomnak, a narancssárga jelenleg épül már, a fekete pedig előkészítő fázisban van (munkálatok megkezdése előtt).
Láthatod: Arad, Temesvár, Lugos, Szászváros, Déva, Szászsebes, Nagyszeben, Gyulafehérvár, Torda és Kolozsvár már most rákapcsolódik közvetlenül a magyarországi (ergo az össz-európai) autópályahálózatra, az észak- és dél-erdélyi autópályák már átadott szakaszain keresztül.
Nagyváradot 7-8 kilométer választja el az európai autópályahálózattól (de azt is négysávos gyorsforgalmi úton teheted meg), Marosvásárhelyig is csak 30 kilométert kell közúton megtegyél, a többi végig autópálya már.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!