A magyar kormány miért nem gondolkodik el a kerékpárosok újraszabályozásán?
Nagy Britanniában már pedzegetik.
Rendszámon kívül kötelező felelősségbiztosításra lenne szükség.
A biciklisek nagyon privilegizált helyzetben vannak, ugyanis ha kárt okoznak nagyon nehéz behajtani rajtuk.
Továbbá, rengeteg áthajt a piroson.Ha lenne rendszám azonosíthatóak lennének kamerákkal.
Nem pedzegettik Nagy Britanniában, csak a biciklis gyűlölő petrolheadek meg dieselheadek rinyélnak ahogy Magyarországon is.
Előbb az autósokat kéne rászoktatni a szabályok betartására végülis az autók kb tízezerszer annyian vannak és egy-egy autó kb ötezerszerannyi mozgási energiával száguldozik mint a legelvetemültebb bicikli.
9: "a kresz egyértelműen tiltja, gyalogátkelőn csak és kizárólag áttolni lehet a kerékpárt."
Pontosan hol is tiltja ezt egyértelműen? Pontos szöveg?
Amúgy ha minden biciklis ezt csinálná, a türelmetlen autósoknak még olcsóbb főne a fejük ugyanis TOVÁBB lennének fenntartva
Felfokozott hangulatú internetes viták, sajtóban tényként kezelt félreértések és az, hogy több városban (pl. Békéscsaba, Debrecen, Szeged) a Rendőrség "Hajtva tilos - Tolva szabályos" táblákat helyezett ki az álláspontunk megfogalmazására késztetett minket.
Mi a félreértések alapja, mit mondanak a szabályok és a gyakorlat?
A KRESZ nem tiltja a gyalogátkelőhelyen való kerékpározást, viszont a gyalogosokat megillető elsőbbség csak a kerékpárját áttoló emberre vonatkozik, hiszen ő már gyalogosnak minősül.
Tény, hogy jogszabályaink, például a KRESZ nem fogalmaz egyértelműen ebben a témában sem, különböző módon értelmezhető paragrafusok sokaságát tartalmazza, ráadásul a forgalomtechnika kialakítói még ezeket a szabályokat sem mindig tartják be.
A Magyar Kerékpárosklub nem javasolja a járdán vagy zebrán kerékpározást, mert az veszélyeztetheti, megijesztheti a gyalogosokat, de a kerékpározóra is balFelfokozott hangulatú internetes viták, sajtóban tényként kezelt félreértések és az, hogy több városban (pl. Békéscsaba, Debrecen, Szeged) a Rendőrség "Hajtva tilos - Tolva szabályos" táblákat helyezett ki az álláspontunk megfogalmazására késztetett minket.
Mi a félreértések alapja, mit mondanak a szabályok és a gyakorlat?
A KRESZ nem tiltja a gyalogátkelőhelyen való kerékpározást, viszont a gyalogosokat megillető elsőbbség csak a kerékpárját áttoló emberre vonatkozik, hiszen ő már gyalogosnak minősül.
Tény, hogy jogszabályaink, például a KRESZ nem fogalmaz egyértelműen ebben a témában sem, különböző módon értelmezhető paragrafusok sokaságát tartalmazza, ráadásul a forgalomtechnika kialakítói még ezeket a szabályokat sem mindig tartják be.
A Magyar Kerékpárosklub nem javasolja a járdán vagy zebrán kerékpározást, mert az veszélyeztetheti, megijesztheti a gyalogosokat, de a kerékpározóra is balesetveszélyt jelenthet.
A kerékpár jármű, aminek az úton a helye. Ha valami miatt mégis a járdára kényszerülnél, akkor ott viselkedj vendégként, ne előzgesd a gyalogosokat, ne haladj gyorsabban náluk, fokozottan figyelj oda rájuk!
Előfordul, hogy kitesznek a gyalog-kerékpárút zebra előtti átvezetésénél kerékpárút vége táblát, és ezzel egyidejűleg elsőbbségadás kötelező táblát is. Ez összezavarja az arra kerékpárral közlekedőt: miközben már nem kerékpárúton halad, az elsőbbségadás kötelező tábla azt a benyomást kelti, mintha mégis járműforgalomnak fenntartott létesítményen tekerne.
A legnagyobb probléma, hogy a kerékpáros úthálózat tervezői gyakorlatilag felkényszerítik a kerékpárral közlekedőt a járdára. A megoldás a kerékpáros úthálózat tervezőinek, a jogszabály alkotóinak és a forgalomtechnika kialakítóinak kezében van.
A Magyar Kerékpárosklub mindent megtesz annak érdekében, hogy a kerékpárvezetőket megtanítsa arra, ne használják a gyalogos felületeket járműközlekedésre.
Ha mégis zebrához érkezik a kerékpárral közlekedő, lehetőleg ne kerékpározzon át. Ha mégis ezt teszi:
- győződjön meg arról, hogy az úton közlekedő gépjárművek megadták neki az elsőbbséget!
- viselkedjen vendégként: nagyon óvatosan és lassan tekerjen, együttműködően közlekedjen
- igyekezzen kitalálni, hogy az előtte gyalogló merre fog lépni. Jelezze, hogy jön, de ne „csengesse le" a gyalogosokat és ne szlalomozzon közöttük. Ha elengedik, köszönje meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!