Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A magyar kormány miért nem...

A magyar kormány miért nem gondolkodik el a kerékpárosok újraszabályozásán?

Figyelt kérdés

[link]


Nagy Britanniában már pedzegetik.

Rendszámon kívül kötelező felelősségbiztosításra lenne szükség.

A biciklisek nagyon privilegizált helyzetben vannak, ugyanis ha kárt okoznak nagyon nehéz behajtani rajtuk.


Továbbá, rengeteg áthajt a piroson.Ha lenne rendszám azonosíthatóak lennének kamerákkal.


2022. aug. 17. 12:54
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
100%
Nem butaság egyébként, sem a rendszám, sem az, hogy kötelező legyen legalább egy minimális KRESZ tudás a bicajozáshoz (sebességhatár most is van).
2022. aug. 17. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
Neked ki mondta, hogy nem gondolkodik el? Mást se tesz, csak elgondolkodik (biztos forrásbol!:-) A rolleren, elektromos rolleren, stbn is gondolkodik, gondolkodik, csak gondolkodik!
2022. aug. 17. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
#6 egy kerékpáros se?
2022. aug. 17. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
100%
Itt a fő probléma az, hogy sok a bunkó bármivel is közlekedik, általános iskolában el kellene kezdeni oktatni az embereket, hogy odafigyelve közlekedjenek akár gyalog, akár tankkal.
2022. aug. 17. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
53%
A legtöbb helyen ott alakítják ki a kerékpárút átvezetését az úttesten ahol korábban a zebrán tekertek át a bringások. Semmivel se lett biztonságoabb, ugyanúgy rákanyarodnak az autósok, csak már szabályosan kelnek át ott a bringások, és már nem is lassítanak. Nem látom miért ez a legnagyobb probléma, hogy áttekerek odafigyelve a zebrán a bringával, még örülniük is kellene az autósoknak hogy nem percekig tötymögölök ott leszállva a bringáról aztán gyalogosan áttolva előttük. Inkább velük van a baj mert sokszor nem hajlandóak megvárni a gyalogosan átkelőket, nem adják meg az elsőbbséget és eléjük kanyarodnak, nyilván ilyenkor kellemetlen hogy egy bringás előbb ér oda és meg kell adniuk a gyalogosoknak is az elsőbbséget. Szerintem emiatt panaszkodik itt annyi autós a zebrán átkelő bringások miatt. Oké, biztos van egy két idióta aki észnélkül átteker a zebrán, de autósból sokkal több idióta van sokkan nagyobb szabálytalanságokat elkövetve úgy, hogy egy több tonnás vas van alattuk. A kresz oktatására valóban nagyobb hangsúlyt kellene fektetni általábos és közép iskolában is, de igazából a fegyelem ami hiányzik az utakról és ez minden közlekedőre igaz nálunk. A bringák rendszámozása nettó baromság, ha bevezetnék csak egy újabb lehúzási forma lenne.
2022. szept. 6. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
53%

Nem pedzegettik Nagy Britanniában, csak a biciklis gyűlölő petrolheadek meg dieselheadek rinyélnak ahogy Magyarországon is.


Előbb az autósokat kéne rászoktatni a szabályok betartására végülis az autók kb tízezerszer annyian vannak és egy-egy autó kb ötezerszerannyi mozgási energiával száguldozik mint a legelvetemültebb bicikli.

jan. 23. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
53%

9: "a kresz egyértelműen tiltja, gyalogátkelőn csak és kizárólag áttolni lehet a kerékpárt."


Pontosan hol is tiltja ezt egyértelműen? Pontos szöveg?

Amúgy ha minden biciklis ezt csinálná, a türelmetlen autósoknak még olcsóbb főne a fejük ugyanis TOVÁBB lennének fenntartva

jan. 23. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

Felfokozott hangulatú internetes viták, sajtóban tényként kezelt félreértések és az, hogy több városban (pl. Békéscsaba, Debrecen, Szeged) a Rendőrség "Hajtva tilos - Tolva szabályos" táblákat helyezett ki az álláspontunk megfogalmazására késztetett minket.


Mi a félreértések alapja, mit mondanak a szabályok és a gyakorlat?


A KRESZ nem tiltja a gyalogátkelőhelyen való kerékpározást, viszont a gyalogosokat megillető elsőbbség csak a kerékpárját áttoló emberre vonatkozik, hiszen ő már gyalogosnak minősül.


Tény, hogy jogszabályaink, például a KRESZ nem fogalmaz egyértelműen ebben a témában sem, különböző módon értelmezhető paragrafusok sokaságát tartalmazza, ráadásul a forgalomtechnika kialakítói még ezeket a szabályokat sem mindig tartják be.


A Magyar Kerékpárosklub nem javasolja a járdán vagy zebrán kerékpározást, mert az veszélyeztetheti, megijesztheti a gyalogosokat, de a kerékpározóra is balFelfokozott hangulatú internetes viták, sajtóban tényként kezelt félreértések és az, hogy több városban (pl. Békéscsaba, Debrecen, Szeged) a Rendőrség "Hajtva tilos - Tolva szabályos" táblákat helyezett ki az álláspontunk megfogalmazására késztetett minket.


Mi a félreértések alapja, mit mondanak a szabályok és a gyakorlat?


A KRESZ nem tiltja a gyalogátkelőhelyen való kerékpározást, viszont a gyalogosokat megillető elsőbbség csak a kerékpárját áttoló emberre vonatkozik, hiszen ő már gyalogosnak minősül.


Tény, hogy jogszabályaink, például a KRESZ nem fogalmaz egyértelműen ebben a témában sem, különböző módon értelmezhető paragrafusok sokaságát tartalmazza, ráadásul a forgalomtechnika kialakítói még ezeket a szabályokat sem mindig tartják be.


A Magyar Kerékpárosklub nem javasolja a járdán vagy zebrán kerékpározást, mert az veszélyeztetheti, megijesztheti a gyalogosokat, de a kerékpározóra is balesetveszélyt jelenthet.

A kerékpár jármű, aminek az úton a helye. Ha valami miatt mégis a járdára kényszerülnél, akkor ott viselkedj vendégként, ne előzgesd a gyalogosokat, ne haladj gyorsabban náluk, fokozottan figyelj oda rájuk!


Előfordul, hogy kitesznek a gyalog-kerékpárút zebra előtti átvezetésénél kerékpárút vége táblát, és ezzel egyidejűleg elsőbbségadás kötelező táblát is. Ez összezavarja az arra kerékpárral közlekedőt: miközben már nem kerékpárúton halad, az elsőbbségadás kötelező tábla azt a benyomást kelti, mintha mégis járműforgalomnak fenntartott létesítményen tekerne.


A legnagyobb probléma, hogy a kerékpáros úthálózat tervezői gyakorlatilag felkényszerítik a kerékpárral közlekedőt a járdára. A megoldás a kerékpáros úthálózat tervezőinek, a jogszabály alkotóinak és a forgalomtechnika kialakítóinak kezében van.


A Magyar Kerékpárosklub mindent megtesz annak érdekében, hogy a kerékpárvezetőket megtanítsa arra, ne használják a gyalogos felületeket járműközlekedésre.


Ha mégis zebrához érkezik a kerékpárral közlekedő, lehetőleg ne kerékpározzon át. Ha mégis ezt teszi:

- győződjön meg arról, hogy az úton közlekedő gépjárművek megadták neki az elsőbbséget!

- viselkedjen vendégként: nagyon óvatosan és lassan tekerjen, együttműködően közlekedjen

- igyekezzen kitalálni, hogy az előtte gyalogló merre fog lépni. Jelezze, hogy jön, de ne „csengesse le" a gyalogosokat és ne szlalomozzon közöttük. Ha elengedik, köszönje meg.

jan. 23. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!