Azért helyezik Debrecenbe az emberi egészséget és környezetet nagyban pusztító kínai üzemeket, mert az nagyon messze van Nyugat-Európától?
Ha az osztrák határ mellé helyeznénk tuti rálépnének a tyúkszemünkre, EU parlamenthez fordulnának, hogy az EU ne vehessen át a harmadik világbeli Kínától egy ennyire környezet szennyező giga-üzemet, ami az emberekre is káros meg a termőföldeket irreverzibilisen tönkreteszi.
Na de hát, Kelet-Európa nyomoráért eddig sem morzsoltak el sok könnycseppet Nyugaton. Kimerült annyiban, hogy cinikusan lesajnáltak minket, hogy úr isten még ezt is elcseszték a szerencsétlenek. De ennyi. Most az ukrán háborút az USA-ból jött média fújta fel, amúgy 2014-ben amikor szintén háború volt pont ott, érdekelt valakit Nyugaton? A kutyát se. Most meg a média push hatására van egyáltalán a köztudatban ez.
Ezért nem szól a pusztító kínai akkumulátor üzemekért az EU, mert jó messze van az élhető országoktól?
"Kelet-Magyarországra jobban kell a munkahely, ennyi"
Ebben lehetne valami csak úgy tűnik, hogy Debrecenen kívül más hely nem is létezik vagy lehet máshol csak nincsen munkanélküliség.
Kérdező
Írd már le nekem hogy hogyan és mivel fogják ezek az üzemek a környezetet nagyban pusztítani, mikor Debrecenben pont ugyanazok a törvények és környezetvédelmi előírások érvényesek mint az osztrák határ mellett!
Ejj, dehogy baromság amit írok. Eddig fordítva volt most visszanyal a fagyi. Eddig az EU vezető gazdaságai a környezetre káros gyártelepeiket előszeretettel Kínába helyezték ki. De most már Kína is fejlettebb mint az EU keleti része, így visszanyalnak, ide dobják azt ami nekik nem kell, hogy itt szennyezzék a környezetet ne ott.
Az EU azért kussol, mert Debrecenbe, a román határ mellé helyezzük ezt a szart. Az meg őket annyira nem érdekli. Az a lényeg: messze legyen tőlük.
Azért Debrecenbe helyezik, mert az olcsó ukrán munkaerőre apellálnak, akik ide fognak járni dolgozni.
A debreceniek meg folyamatosan költöznek el Budapestre és Nyugatra, mert itt a városban a 3 műszakos gyári szalagmunkás és az IT senior tökömtudjamin kívül nincs kb. semmi munkalehetőség. Ja, de, mehetsz bolti eladónak havi 160 ezerért.
#7 A kérdés a Debrecenbe való építkezésről szól és hogy a környezetet pusztítják.
A linkelt videó és cikk valóban jó hangulatkeltőnek, csak semmi köze a kérdésemhez.
Debrecen eleve egy nagyváros, zajjal, kosszal együtt és már jó sok cég van ott. Az akkumulátor gyártásban pedig a környezetszennyezés az alapanyagok bányászatakor jelentkezik - az nem itt van, és a gyártáshoz felhasznált energia miatti CO2 kibocsátásban. Vegyészmérnök vagyok, hidd el sokkal veszélyesebb üzemek vannak amik hétköznapi termékeket állítanak elő, a műtrágyától a hajlakkig.
Küzdöttem a városom lakóival közösen amikor egy valóban veszélyes üzemet akartak itt csinálni, ami a mi házunkhoz lett volna közel. Az akkumulátor gyár nem ilyen. Ennél sokkal veszélyesebb üzem van nem is egy nálunk, senkinek nincs velük baja. Csak ez is épp olyan zajos mint a többi ahol munka folyik.
Megértem a gödieket, de ez más helyzet ami a kérdésben van. Pont azért várok választ a kérdezőtől mert szerintem fogalma sincsen miről van szó csak hergelni akart a kérdésével.
#9 Ebben tévedsz, a környezetvédelmi szabályok nagyon sokat szigorodtak és az elmúlt 30 év folyamatosan arra nevelte rá az embereket hogy sokkal tudatosabbak legyenek, odafigyeljenek.
Csak nem szabad a sötétzöldek szemüvegén keresztül nézni a világot, mert ők mindig ész nélkül, egymásnak ellentmondóan a legdrasztikusabb dolgokban követelőznek és tudásuk nincsen ahhoz, hogy át is lássák, meg is értsék mi az ami valóban segítség a környezetvédelemben. Gondolj csak a legutóbbi eldobható műanyagok betiltására! Ez egy nagyon jó dolog, hogy megtörtént, de a sötétzöldek nem fogták fel, hogy ez viszont növelni fogja drasztikusan a papír felhasználását, ahhoz pedig fákat kell kivágni - sokkal többet, mint eddig a műanyagok mellett. Vagy ott van az autóipari "teljesítményük" aminek köszönhetően a dízeljárművek fejlesztése megállt és az autógyártók átléptek az elektromos autók fejlesztésére. Az elektromos autók viszont sokkal környezetszennyezőbbek a dízeleseknél, egyedül a széndioxid kibocsátásuk kisebb amikor üzemelnek. Viszont szennyezőbb és rombolóbb az alapanyaguk bányászata, több energiát igényel az elkészítésük - ami több széndioxid kibocsátással jár az energia termelés miatt, és amikor üzemelnek is rosszabb a hatásfokuk, mert nem közvetlen a motorban égetik el az üzemanyagot, hanem nagy veszteséggel töltik az aksikat máshol megtermelt árammal. Jó lenne az elektromos autó ha mellette maradnának a belsőégésű motorok is. De ilyen drasztikus lépés csak annyit fog eredményezni, hogy az európai autógyártás leépül, az autók átlag életkora meg fog növekedni, mert az emberek nem tudják lecserélni a benzines, dízeles autóikat, az elektromos autók miatt megnő az energiaigény és sokkal szennyezőbb módon kell termelni miatta az áramot, mert nem lehet előállítani napenergiával meg széllel már most sem a szükségletet.
Ráadásul most kezd kialakulni a hidrogénes járművek piaca és ha a sötétzöldek nem avatkoznak be, akkor az európai autógyártóknak lett volna ideje hogy alternatívaként ebben is gondolkodjanak, ne feküdjenek rá az elektromos autókra a közeli határidő miatt. A hidrogén üzemű járművel lehetnének a benzines, dízeles autók jó alternatívái, de mire ezek a fejlesztések befutnak, addigra itt már nem lesz rá gyártó kapacitás.
Az emberek szeretnek "jóemberkedni" és manapság a környezet védelme ilyen terület. De a szélsőséges akciók tönkreteszik azt amit teljesen normál módon amúgy az emberek simán megcsinálnának.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!