Miért várják el az emberek, hogy olcsón tankolhassanak, 480 Ft-ért?
Sziasztok.
Miért van az, hogy a magyar ember, elvárja, hogy ő már pedig 480 Ft-ért tankolhasson, ráadásul korlátlan mennyiségben? (igen, ez igaz arra is, hogy korlátlanul, sok kaja legyen a boltokban, színes, bő választék, és az is olcsó legyen, a hitelek is olcsók legyenek, a lakások is olcsók legyenek, a rezsi is olcsó legyen).
Én értem, hogy örülnek mint majom a farkának a 480 Ft-os árstopos üzemanyagárnak.
De lássuk már be, most komolyan.
1. A benzinkutakat üzemelőknek NEM éri meg így Magyarországon üzemanyagot értékesíteniük. Nyugodtan ki lehet menni, megnézni más országokban, hogy van-e üzemanyaghiány, vagy sem.
2. Külföldi országokban nem 480 Ft (1,2 euro) a benzin ára, hanem 800-1200 ft+ (2-3+ euro).
Továbbá.
VÉLEMÉNYEM SZERINT(!!!!!) JÓ AZ ÜZEMANYAG ÁRSTOP, AZ ÁRSAPKA!
DE!
Nem a lakosság számára kéne ezt elérhetővé tenni.
Most őszintén, nem ezerszer jobb lenne, ha azok tankolhatnának ennyiért, AKIKNEK muszáj?
Gondolok itt: mezőgazdaságban dolgozókra (kombájnokat, traktorokat, stb-ket nem 50liter megtankolni... hanem több száz, 600l+/kombájn legalább).
Bár tény, ők nem is kedvezményes áron tankolnak.
Aztán majd ősszel megy a sírás hogy a kenyér 1000 Ft+?
Meg hogy 2000 Ft+ is lesz?
Mert lesz.
Továbbá - a drága üzemanyagon (480 ft-os helyett, 800 ft-oson) MÉG TÖBB ADÓBEVÉTELE lenne a kormánynak. Ergó, többet lopnának (a drága politikusaink), azonban, ESETLEG, mehetne ez részben fizetés emelésre a közalkalmazottaknak (tanárok, rendőrök, ápolók, mentősök, stb).
Illetve a DRÁGA rezsi miatt is, 7x gáz, illetve 2x villany áron, szintén sokkal több bevétele lesz a kormánynak.
Ami szintén mehetne a közalkalmazottak béremeléseire.
Minden rosszban van valami jó.
HA nem ELLOPJÁK ezt a rengeteg plussz bevételt, akkor simán lehetne emelni a béreket, családi pótlékot, rokkant nyugdíjakat, nyugdíjakat.
Nem lenne 100x jobb, ha a lakosság helyett, az alábbiak tankolhatnának KIZÁRÓLAG kedvezménnyel?
-mentősök
-vérlovagok
-tűzoltók
-rendőrök
-ápolók
-orvosok
-mezőgazdaságban dolgozók
?
Drága üzemanyagár miatt, illetve az aszály miatt a gazdáknak nem lesz pénzük arra, hogy elkezdjék a földjeik felkészítését az ültetésre.
Miből fognak venni műtrágyát, trágyát? Miből fognak megtankolni? Miből fognak magvakat venni? Miből fognak bért kifizetni? Az idei termés nem éppen a leggazdagabb. Erre rátesz egy lapáttal az ukrán + orosz háború, ugyanis gabona nem igen fog tőlük érkezni idei évben, valószínűleg.
Szerintem mihamarabb át kéne gondolni, hogy mit akarunk.
Unalmunkban olcsón tankolni, hogy ide-oda kóvájogjunk.
Vagy picit KOLLEKTÍVEN, az ország nagyjából 90%+-ának szorosabbra húzni a nadrág szíjat, azt hagyni, hogy akik ÉRTÜNK dolgoznak, vásárolhassanak KIZÁRÓLAG kedvezményesen üzemanyagot a kutakon, hogy megállítsuk RÉSZBEN ezzel ezt az eszméletlen inflációt.
(igen, csökkenne az üzemanyagfogyasztás magyarországon ha hirtelen 480->780 ft lenne, de akinek muszáj az úgyis megvenné)
Nem értem miért jó, hogy jóska és a haverjai unalmukban elkocsikáznak havi pár száz liter üzemanyagot KEDVEZMÉNYES ÁRON unalmukban.
Amíg az élelmiszereket termesztő kombájnok, traktorok piaci áron tankolnak.
Amíg az élelmiszereket szállító kamionosok az élelmiszereket még drágábban szállíthatják nekünk, a boltokba.
Mehetne a sírás, hogy drága a benzin, a dízel, de legalább az ételek kevésbé drágulnának.
1. Mezőgazda 1,6-1,7x áron tankol
2. Felvásárló 1,6-1,7x áron szállítja el
3. Feldolgozók 1,6-1,7x áron szállítják el feldolgozást követően
4. Kamionosok 1,6-1,7x áron szállítják el az üzletekbe.
(Nyilván ettől 100x hosszabb ez a lista mint csupán ez a 4pont, és nem teljesen helytálló így, sőt, biztos hogy nem, de így mindenki számára világos lehet hogy miért annyi, az a bizonyos "annyi")
Hosszú lett a kérdésem nagyon.
De nagyon bosszant, hogy az emberek ennyire elvárják az:
Olcsó energia hordozókat (áram, gáz, kőolaj, benzin, dízel)
Olcsó ételeket (az összeset beleértve)
Az olcsó ingatlanokat
Az olcsó hiteleket.
A kormány miért várja el, hogy szinte rabszolgaként éljünk? Mert ilyen alacsony bérekből sok embernek csak arra futja, hogy egyen, aludjon és eljárjon dolgozni.
A kormány miért várja el, hogy tb-t fizessünk, mikor mostanában magánba kell menned ha beteg vagy?
A kormány miért szedi be a qrva sok adót, ha nem szolgáltat belőle vissza semmit pl. jóléti intézkedés formájában? Stb., stb.
"2. Külföldi országokban nem 480 Ft (1,2 euro) a benzin ára, hanem 800-1200 ft+ (2-3+ euro)."
Azt is tegyük hozzá a fizetések nem nettó 500€/hó, hanem nettó 1800-3.000€/hó.
Egyetértek veled #11-es, elkeserítő hogy milyen bérek vannak magyarországon.
Egy dologra jó, hogy kihasználjanak, elrabolják az idődet, energiádat, fiatalságodat, meg jól megalázzanak a fizetésekkel amit adak a munkádért cserébe.
#12 - neked is igazad van, bár nem hinném, hogy annyira érdekelné a nagy multi benzinkutakat, hogy mekkora az eltérés a fizetések terén x y országok között.
Max annyi, hogy pár tíz forinttal talán kevesebbe adnák nekünk, mint adják az osztrákoknak, svájciaknak, angoloknak, stb. "Mélátányos" gesztusként, nem pedig közel fél áron... xd
#1-es tőled elnézést kérek, csak felment bennem a pumpa hogy mi a francért kell ide kommentelned, hogyha valóban nem érdekel... XD bár valószínűleg csak 1 troll vagy, kár veled foglalkozni.
De talán majd fog érdekelni téged is, ha hozzád is elér az infláció "keze" xd
480 az olcsó?!? Aztaqrva...
Amúgy csak egy észrevétel. Nem úgy volt, hogy most rekordalacsony a ruszki kőolaj, mert senki sem akar tőlük venni? Még rekord szintű "extraprofitja" is van ebből a MOL-nak. Akkor hogyhogy jóval drágább az üzemanyag, mint korábban??
Visszatekintve az elmúlt hónapokra:
1) Fél áron tankolt egy ország.
2) Nem az adófizetők, nem az állam fizette meg az árát.
3) Az érintettek rekord profitot hoztak így is össze.
Végét járja az ársapka, de utólag visszanézve zseniális húzás volt, havi 20-30k-t spóroltam vele.
Nem tudom, hogy más miért várja el, én személy szerint azért, mert a környékben nincs munkalehetőség, 30 km-re járok dolgozni, a tömegközlekedés kimerül a napi 2x2 oda-vissza buszjáratban, ha így akarnék járni dolgozni, akkor reggel fél 5-kor elindulnék és este 6-kor érnék haza, a reggeli és esti járat annyira zsúfolt, hogy sokszor csak állóhely van, ami balesetveszélyes és a késések, műszaki hiba miatti járatkimaradások rendszeresek, ami miatt a munkáltatóm egy idő után biztosan nem nézne rám jó szemmel. És vidéken ez nem egyedi eset.
Az már csak adalék, hogy pillanatnyilag mire megvenném a havi bérletet és a helyi buszbérletet drágábban járnék dolgozni, mint saját kocsival, tehát a tömegközlekedés nem elég, hogy sz*r, de a szolgáltatás színvonalához viszonyítva még irracionálisan drága is.
Nem mondom, hogy nem értek veled egyet bizonyos dolgokban, de figyelj már, az ember elmegy, ledolgozza a 8 óráját évtizedeken keresztül, adózik belőle és akkor tulajdonképpen azért dolgozzon, hogy legyen mit enni?
Azért nem a középkorban vagyunk.
"Nem értem miért jó, hogy jóska és a haverjai unalmukban elkocsikáznak havi pár száz liter üzemanyagot KEDVEZMÉNYES ÁRON unalmukban."
Szia, Jóska vagyok. Napi 9 óra munka után jól esik, beülni a saját autómba és élvezni a szabadságot. Ugyanúgy fizetem az adót, mint más, miért nekem kellene a tanárok fizetését kifizetnem a benzin árából??
Zöld politikával jössz, oké, egy kérdésem lenne. A 400 forint feletti árból befolyó adót tekintsük extrának. Hány ország növelte ezzel a pénzel a környezetvédelmi kiadásait? Megyúgom, egy sem. Amennyi adó befolyik 1 liter benzin árából jelenleg, abból semlegesíteni lehetne a hatását is. Persze, a tanárok fizetése legyen belőle, és mi, autósok baxxuk meg, hogy szennyezünk, mikor kifizetjük az árát, csak a vezéreink baxnak arra költeni azt, amire kellene.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!