A Ryanair cég miért sértegeti a kormányt indokolatlanul? Ennyire fáj nekik az extraprofitjuk megadóztatása?
#20 "semmi" baj nincs az adókkal, a cégek azokat természetesen beépítik az árképzésükbe. Ez teljesen természetes közgazdasági dolog, kiszámolod az önköltségedet, beleértve az adókat is, hozzá teszel némi hasznot, és az lesz a fogyasztói ár.
A Ryanair is csak ezt teszi. A kormány meg meg van lepődve. Nem csoda, hogy közgazdaság hülyéknek című könyvet javasolja a cég vezetője a kormánynak.
#20 Én, mint átlagpolgár nem más átlagpolgároktól várom a választ, hanem utána nézek az interneten. Végülis erre találták ki.
Egyébként a covid alatt a közlekedés leállt világszerte és ez igaz a légi közlekedésre is. Attól, hogy nincs utas, a gepparkot karban kell tartani, az infrastruktúrát fenn kell tartani, ami nem 2ft. Laikusan belegondolva is el tudod képzelni, hogy mennyi 1db repülőgép karbantartása. Csak a példa kedvéért egy BZ motorvonat egyetlen forgóváza kb. 30 millió forint. Ebből azért lehet következtetni, hogy az ágazat 1,5 - 2 év alatt mekkora veszteséget könyvelt el, mer bevétele nem volt, de kiadása igen. Így elfogadható az az érv, hogy a légi közlekedésben NINCS extraprofit. Azt csak félve jegyzem meg, hogy a környezetvédelmi vállalások a légi közlekedésre is hatással vannak, ami ugyanúgy kiadással jár, mégha próbálják is elsunnyogni.
#22 a törvény fix összegű adót tesz minden repjegyre légitársaságtól függetlenül. Akkor kérlek meséld el, hol van ebben az, hogy csak a nyereséges cégek fizetnek?
A kormány önhatalmúlag kijelentette, hogy a szektor márpedig nyereséges, ha nem, akkor majd az lesz valamikor, szóval fizessen, mint a katona tiszt.
Beárazta az embereket, aki utazni akár, fizessen.
Rövidebb utak 3900Ft/fő, hosszab utak 9750Ft/fő,
Úgy szed reptéri illetéket, hogy nem az övé a reptér.....a családok védelmében, mi?! 🙄
Hazug disznaja!
"fizessen, mint a katona tiszt."
Majd a végén még megsajnáljuk őket, főleg, hogy a piacvezető légitársaság fejezte ki nemtetszését, a többiek egyelőre nem tették szóvá a "rablást". Vagy akkor a többi felsorolt ágazat is veszteséget termel hirtelen?
Értem én, ha kicsit többel hozzá kell járulni a közöshöz, persze hogy leginkább azok szívják a fogukat akinek amúgy volna miből. Egyébként az említett HVG-cikk is alaposan tele van személyeskedéssel, ezzel meg főleg rácáfolnak magukra:
hvg.hu: Hivatalosan is tárgyaltak a magyar kormánnyal?
M.O'L: Nem, nem fecséreljük arra az időnket, hogy egy olyan kormánnyal tárgyaljunk, amelyiknek ez az ostoba miniszter is a tagja.
De azért sértegetni tudtok. Brávó.
Ezért írtam, hogy teljesen fölösleges bármilyen komolyabb választ adni, mert úgyis túl buta vagy, hogy felfogd. Ki lett fejtve, hogy miért nincs extraprofit, de értetlenkedsz.
Lásd, mennyire kedves vagyok. Külföldön az adót beépítik az árakba, amit az utasok fizetnek ki, NEM A CÉG!! Külföldön keresnek annyit az emberek, hogy ezt ki tudják fizetni és repülőgéppel a társadalom modosabb része utazik. Amikor a kormány bejelentette a különadót, a légitársaság az utasokra terhelte, AHOGY AZT KÜLFÖLDÖN IS TESZI. Mi olyan nagyon bonyolult ebben?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!