Mi szükség van a veszélyhelyzet hosszú távú bevezetésére Magyarországon?
A fidesz úgy módosítja az alaptörvényt, hogy szomszédos országban zajló háborúra hivatkozva is be lehessen vezetni a veszélyhelyzetet, és az országgyűlés helyett rendeletekkel kormányozhat a kormány.
Ilyen egyetlen normális államban sem létezik, ez köztudott, még a délszláv háború idején sem folyt rendeleti kormányzás, pedig akkor sokkal közelebb folytak a harcok.
Most Orbánék gyakorlatilag évtizedekre veszélyhelyzetet hirdethetnek, mert még egy hosszútávú fegyverszünet vagy a harcok teljes megszűnése esetén sem valószínű, hogy Oroszország és Ukrajna aláírna egy békeszerződést, amelyben mindkét fél elfogadja a Krím vagy a Donbasz hovatartozását.
Japán és Oroszország máig nem írta alá a második világháborút lezáró békeszerződést! Ez alapján Finnországban, Norvégiában, Észtországban és Lettországban most vészhelyzet van a második világháború óta???
Egyáltalán mi szükség vészhelyzetre, amikor semmi nem akadályozza az Országgyűlés összehívását?
És mi szüksége van a pártállamnak erre, amikor kétharmados többsége van, bármit átvihetne a demokrácia látszatát fenntartva is, törvényesen? Egyszerűen lusták?
Nem az volt a Fidesz programja anno: "folytatjuk"? :D
Akkor most mi a kérdés. Erre szavaztak az emberek, ez kell nekik, egyék..
2-es Szívemből szóltál:D
Elválik a szr a májtól úgyis,akire szavaztak azt kell imádni és nem megkérdőjelezni XD
Ezt akarta a többség,akkor ennyi.Sírást ne halljunk hisz az van amit kértek:D
Sok boldogságot hozzá!
1-es, te élsz párhuzamos univerzumban. Legyél kedves, olvasd el, milyen alaptörvénymódosítást fogadott el a MAI NAPON az országgyűlés fideszes kétharmada, és utána kezdj el hülyeségeket írogatni (ha másra nem telik). Előbb ismerd meg, miről alkotsz véleményt!
Persze, hogy működik a parlament, hiszen a parlament kellett elfogadja kétharmaddal MA, azt az alaptörvénymódosítást, amiről a kérdés szól.
Mégegyszer:
1. Bevezették, hogy egy SZOMSZÉDOS országban dúló háború is okot adhasson vészhelyzet elrendelésére - tehát akkor is elrendelhető, ha SEMMI nem akadályozza belföldön az országgyűlés összehívását.
2. A világkereskedelemről szó sincs ebben az alkotmánymódosításban, arra hivatkozva továbbra sem rendelhető el vészhelyzet (az sehol a világon nem vészhelyzet - igaz, ez sem az egyetlen normális országban sem).
3. Egyetlen Ukrajnával határos ország sem hozott ilyen döntést, mint ahogy egyetlenegy civilizált országban sincs ilyen a világon.
4. Minden, ami rendeleti úton meghozható döntés, meghozható törvényi úton is, az országgyűlés által, ez pedig egy parlamentáris demokráciának álcázott ország elvileg. A fideszes kétharmad bármit megszavazhatna, amit a kormány rendeletben kiad, normálisan, a törvényesség megfelelő látszatával.
A kérdés arra vonatkozott, hogy mi szükség rendeleti úton hozni a döntéseket, ha fizetünk 130 ingyenélőt, hogy igenis végezze a munkáját és rendeletek helyett TÖRVÉNYEKET alkosson? Van kétharmaduk, költségtérítésük, mindenük.
Akkor mire tartjuk egyáltalán közpénzből azt a 130 gyáva embert, akit képviselőnek csúfolunk, és az volna a dolga, hogy törvényeket hozzon?
Miért szükséges egy valószínűleg véget nem érő háború szomszédságában hozni egy ilyen idióta alkotmánymódosítást, ami gyakorlatilag bármelyik percen elrendelhetővé teszi, évtizedekig, a vészhelyzetet?
4-es, bocsánat, igazad van, de ez a ma még létező különbség hamarosan MINDEGY lesz, mivel ugye decemberben elfogadták már azt az alaptörvénymódosítást, ami csak háromfajta különleges jogrendet ismer majd el: a hadiállapotot, a szükségállapotot és a veszélyhelyzetet.
Tehát ez év novemberétől kezdve csak veszélyhelyzet létezik, vészhelyzet nem (sem semmi más, csak ez a három).
És a veszélyhelyzet kihirdethető lesz az országot egyáltalán nem érintő, az országgyűlés összehívását egyáltalán nem akadályozó, akár 1000 kilométerre innen zajló "háború" esetén is. És lehetővé tesz rendeleti kormányzást és törvények felfüggesztését!
Sőt, nem is kell háború legyen, három okra hivatkozva lehet elrendelni:
1. fegyveres konfliktusra
2. háborús helyzetre
3. humanitárius katasztrófára
Tehát ha az ukrajnai háború ad absurdum megszűnne, Szerbiában még mindig lehet menekülthullám, humanitárius katasztrófa.
Vagy ha fegyverszünet is van, de valaki megszegi, az már "fegyveres konfliktus".
Lehet a DonBasz túlsó peremén is, EZERNYOLCSZÁZ KILOMÉTERNYIRE Budapesttől (1800 km!!!!), az is egy szomszédos országban van!
"Miért szükséges egy valószínűleg véget nem érő háború szomszédságában hozni egy ilyen idióta alkotmánymódosítást, ami gyakorlatilag bármelyik percen elrendelhetővé teszi, évtizedekig, a vészhelyzetet?"
Igy meg a 2/3-nal is nagyobb hatalma van Orbannak, ez szamara eleg indok, szerintem.
Nagyon helyes a törvény elfogadása!
Ha - ne legyen úgy- de ha azonnali és gyors döntésre van szükség fegyveres konfliktus vagy humanitárius katasztrófa esetén a kormány veszélyhelyzetet hirdethessen, hogy minden szükséges eszköz rendelkezésre álljon a menekülő emberek segítésére, támogatására, elhelyezésére, valamint a felmerülő káros gazdasági hatások kivédése érdekében és ne keljen a baloldal gáncsoskodó politikája miatt az országnak és az embereknek károkat elszenvednie.
"humanitárius katasztrófa esetén a kormány veszélyhelyzetet hirdethessen, hogy minden szükséges eszköz rendelkezésre álljon a menekülő emberek segítésére, támogatására, elhelyezésére"
Tudtommal ez már egy néhány hónapja fennáll, le vagytok maradva.
"ne keljen a baloldal gáncsoskodó politikája miatt az országnak és az embereknek károkat elszenvednie"
I*ióta
"a felmerülő káros gazdasági hatások kivédése érdekében"
Régen rossz, ha ezt a háború kitörése után három hónappal kezdik el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!