A kormány tart a pedagógusoktól?
Múlthét végén hoztak egy intézkedést ami tulajdonképpen megszüntették a legitim sztrájk lehetőségét a pedagógusoknak. Csúnyán mondva lehet sztrájkolni, esténként és hétvégenként:D
Erre reagálva több intézmény is polgári engedetlenségbe kezdett, azaz hát sztrájkoltak, csak ugye ez az új szabály szerint illegitim.
Tegnap a pedagógus feleségem újságolta, hogy most hirtelen minden pedagógus (lehet csak a KLIK alá tartozó, nem tudom) igényelhet laptopot aminek csak egy 60 órás képzés elvégzése a feltétele.
Ez a laptop téma annak tükrében elég kemény, hogy nemrég egy apuka adományozott egy számítógépet az intézménynek, mert ami volt, az tulajdonképpen használhatatlan volt már. Nagyon régi, nagyon működésképtelen az összes munkahelyi PC, 2 gép jut tizükre, laptop soha nem is ovlt. Erre most minden egyes pedagógus igényelhet egyet? Elég nagy váltásnak hangzik.
Nekem ez elég választási hajrának tűnik. Létezik, hogy a kormány most mindent IS megad, csak ne rontsák a levegőt így a választások előtt?
#5: Valóban, az okos emberek átlátnak még a rejtőzködő, krőzus diktátorokon is. Hogyne látnának akkor át a kevésbé rejtőzködőkön???
Az a baj, hogy ha itt leírom azok nevét, akikre utaltam, az lehet, hogy kitiltást eredményez. Éppen ez a vérforraló az említettekben, hogy durva erőszakkal diktátoroskodnak, hullákat, vagy birkákat akarnak csak.
A korábbi hibás oktatáspolitika eredménye, hogy a pedagógusok között a népességbeli aránytól eltérően túlzott arányban vannak jelen az ellenzéki, liberális gondolkodásúak, ráadásul ezt általában rejtik. Meggyőződésem, hogy most ezek álcának használva a pedagógusok bérbeállásának vélelmezett minőségét, valójában egy választások manipulálását jelentő mozgalmat indítottak. Ha a neveket közzé tennék, statisztikailag is ki tudnám mutatni az igazamat.
(Mellékdal: a közelmúltban egy felső tagozatosokat oktató ismerősöm elkészítette és megvédte a portfólióját és előbbre sorolták, a bére elérte egy egyetemi docens bérének szintjét. Szerintem nézőpont kérdése, hogy ez jó, vagy rossz :) )
Szerintem egy pedagógusnak egy laptop ajándék teljesen felesleges. Az oktatástechnikai eszközöket az iskolának hivatalból nyújtania kell a pedagógus részére. Kréta, szivacs, törölhető filctoll, ceruza, radír, toll, papír, szkennelési, fénymásolási lehetőség, munkaruha, ebédelési lehetőség, könyvtár, mobiltelefon használati támogatás, Internet elérés, annak támogatása otthonra is, ezek megoldására legcélszerűbb egy laptop, mert kiváltja az iskolai és az otthoni gép oktatástechnikai igényt, és továbbképzésre, konferenciákra is elvihető. Stb.
Nem látok bele a középiskolák minden lehetőségébe, de el tudom képzelni, hogy az iskola kiadja helyiségeit bérért külső rendezvényekre, esküvőkre, bálokra, találkozókra, sportlehetőségeit, üdülőit üzleti alapon is hasznosítja, a diákok pénzért végzik az őszi szüretet, stb. és a befolyó bevételből gazdagítják az iskola infrastruktúráját.
Hasonló zajlik egyes felsőoktatási intézményekben: a levelező fizetős képzés bevételéből az oktató - a régmúlt szokásától eltérően - egy fityinget sem kap, pedig szombaton is oktat, és a befolyó pénz az intézmény keretét növeli.
Minden intézményben kellene lennie egy Ötletpersely-nek, amibe bárki bedobhat az iskola jobbítására szánt ötleteket. Egy pár fős bizottságnak mindegyiket értékelnie kellene és nyilvánosan ismertetni a döntést.
Továbbá ott vannak az alapítványok lehetőségei. Az iskolai alapítvány számlájára irányíthatják a szülők, cégek az 1%-okat és az adományokat.
Ha már ilyen jól megy a gazdaságnak, akkor a korábbi szakképzési támogatásokat visszairányíthatja az állam az oktatási intézményekhez.
Stb. stb. A laptop csak egy a szükségletek közül.
16, látok potenciált abban amit írsz, de ez már ott megbukik, hogy az intézmények jóformán nem rendelkeznek saját vagyonnal. És még csak nem is az önkormányzathoz tartoznak már, hanem a KLIKhez vagy egyéb központosított intézményhez. Ennek az az eredménye, hogy ha pl kiég egy villanykörte, akkor nem az iskola gondnoka szalad el a helyi kisboltba új izzóért, amit az iskola számlájára vesz meg és beszerel, hanem jelezni kell a központi szervnek aki a kirendelt gondnokkal intézi el ezt a központi pénzből. A kettő kb ugyanaz, gondolná az ember, csak az utóbbi rendszer gyakran napokkal, hetekkel lasabb és ugye kiveszi az önállóság lehetőségét a konkrét intézmények kezéből.
És ez nem egy légből kapott példa, ez konkrétan megtörtént.
Ahogy pl az is, hogy feleségem munkahelyén két külön intézmény (egy bölcsöde és egy fejlesztő) van egyetlen épületben, és a két intézménynek külön van a fenntartója. A múlthéten eldugult a WC az egyik "oldalon" és a kijövő szaki miután megcsinálta, mondta, hogy hát a dugulás tulajdonképpen a másik intézmény területén jött létre (nyilván mivel egy épület, a cső 3 méterrel arrébb már a másik intézményhez tartozik) ezért ha nem kamuzza be, hogy a dugulás a fejlesztőben volt, és nem a bölcsödében, akkor ő ingyen dolgozott, hisz a bölcsöde nem kérte meg a munkára, a fejlesztő meg széttárhatja a kezét, hogy nem az ő dugulásukat csinálta meg.
Teljesen értelmetlen az egész rendszer, és elsősorban ez, és az oktatás önállóságának teljes felszámolása az, ami a pedagógusok közt elégedetlenséget szül, nem pedig a puszta pénz, ami hát lássuk be, szintén nem túl vonzó tényező.
15, az nem merült fel benned, hogy ezek az emberek nem akarnak politizálni, csak dolgozni? Tudom, itt a kategóriában sokak hiszik azt, hogy minden ember mindent a politikai meggyőződésnek rendel alá és arra vezet vissza mindent, de valójában az emberek jelentős része nem pártpolitika mentén éli az életét.
Ezt alátámasztandó: a Fidesz előtt is voltak pedagógsi elégedetlenségek, hisz már akkor is előre látható volt a rendszer pusztulásba menetelése, csak akkor még elsősorban az utánpótlás hiánya volt a fő probléma, nem pedig az oktatás politika alá rendelése.
A mellékdalodról meg annyit, hogy igen, az 5 éves mesterképzés elvégzése után a pedagógusból gakornok lesz. 1 évvel később elkészítheti a portfólióját és megvédheti azt (ami nagyjából annyi munka mint egy diplomamunka és államvizsga) és ekkor kerül be a ped1 kategóriába. Ezután 10-11 évvel lehet elkészíteni az újabb, mégnagyobb portfóliót (azaz mégegy diplomamunka és államvizsga) ami után besorolják az embert a ped2-be, aminek valóban magasabbak a fizetési kategóriái.
Azaz a mesterdiplomád megszerzése után még vizsgázz le 2x, hogy magasabb fizut kaphass.
1. Miért kell újra és újra nagyvizsgát tenniük a pedagógusoknak? Mindezt úgy, hgoy ha nem csinálják meg az első minősülést X időn belül, nem taníthatnak?
2. A pedagógusok közel fele már 10 éve is 50 éves kor fölött volt. Ez a rendszer amikor bejött, ezeket az embereket is gyakornokká minősítette és kötelezte, hogy megcsinálják a portfóliójukat, hogy elérhessék a ped1 minősítést. Mutass még egy munkát, ami 30 évvel az egyetem elvégzése után újra államvizsgáztatja az embereket annak terhe alatt, hogy ha nem teszik meg, nem dolgozhatnak tovább?
Félreértés ne essék, kredites rendszerű képzések korábban is voltak, szóval nem arról van szó, hogy a pedagógusok nem voltak ezelőtt is kötelesek képezni magukat. A portfólió elkészítése sem tanít különösebben semmit, hisz képzés nem társul hozzá, pusztán a munkád alapján kell írnod 50 oldalt meg esettanulmányokat és bemutató órát tartanod vizsgabizottság előtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!