Miért sztrájkolnak a mozdonyvezetők, ez is baloldali hecc?
A tanárokat még megértem, mesterdiplomával tényleg nagyon gáz a nettó 172 ezres fizetés 2022-ben...
De mozdonyvezető ismerősöm pályakezdőként is 450 ezret vitt haza évekkel ezelőtt.
3
"Mozdonyvezető vizsgával meg talán 5 ezer ember rendelkezik."
Hát oké. És ennek mi az oka?
6
"400-600 ember élete."
Azok manapság esetleg egy különvonaton csücsülnek csupán. Vagy nyáron a Balcsi felé - de már az is felhígult. Sokfelé járok kocsival, sok sorompót is kapok (olykor zavarban is...)
Csattog kis szóló, vagy több kocsis Bz, tök üresen. Hasít a százason a személy- és sebesvonat - szinte tök üresen.
(Na jó... Az IC-be nem látok bele)
Peerszee, Magyarországon minden tökéletes, így ha valaki elégedetlen merészel lenni, az csak a gonosz baloldal hergelése.
A fidesz valóságérzékelése pedig kifogástalan... 🤦♂️
Nem mondom, hogy nem felelősségteljes a mozdonyvezető munkája, ráadásul éjjel/nappal dolgozik. Majdnem ilyen felelősségteljes egy metróvezető munkája (ketten is vannak egy szerelvényen).
És itt jön a poén: a négyes metró automata, önvezető. MIÉRT NINCSENEK ÖNVEZETŐ MOZDONYOK?
Ugyanúgy kötött pályán járnak, ugyanúgy mindenki elsőbbséget ad nekik, ugyanúgy jelzőfényekre kell reagálni, talán a pályaudvarokra való beállás igényel összetettebb figyelmet, de megfelelő jeladókkal az is sokkal könnyebben automatizálható, mint a szabadpályás autók önvezetése.
MIÉRT maradt el a mozdonyok önvezetésének fejlesztése?
Remélem észbe kapnak a mozdonyvezetők, hogy nincs 10 évtől több hátra ebből a szakmából, ugyanúgy, mint a nyelvtanárokéból, fordítókéból.
Miért sztrájkolnak a mozdonyvezetők?
Mivel a mozdonyvezető képesség igen nehezen konvertálható és nem adható el más helyen, ezért csak kevesen választják ezt a szakmát, emiatt nincs cserélhetőség. Egy villamost vezetni is nagy felelősség, és nem is egyszerűbb, mint egy vonatot. A forgalmi helyzetek sokkal összetettebbek, változatosabbak egy pesti villamos esetében. Nem is értem, mi a különbség, hacsak a mozgó tömegekben rejlő energiák eltérését nem nézem. Ugyanakkor egy mozdonyvezetés sokkal ingerszegényebb, mint egy villamosvezetés. A vasúton térközbiztosítók, ébrenlét ellenőrzők is segítik a veszélyek elhárítását, a villamosoknál nem hallottam ilyenekről.
Miért sztrájkolhatnak akkor hatékonyabban a mozdonyvezetők?
Mert különleges helyzetben vannak. Kevesen vannak, igen nagy érték van rájuk bízva és igen nagy kárt tudnak okozni azzal, ha nem dolgoznak. Már régen be kellett volna vezetni a hivatásos katonaságon belül néhány vállalkozó katona esetében a mozdonyvezetés kitanítását, mivel erre háború esetén is szükség lehet. Ezek a tartalékos mozdonyvezetők mozgósíthatók lennének ilyen politikai színezetű esetekben.
Az inflációkövetést pedig minden bérben kötelezővé tenném kéthavi aktualizálással, mert az infláció nem más, mint LOPÁS. Még a megtakarítások esetében is kötelezném a névértékek automatikus inflációkövető módosítását. Emlékszek még a 10 filléres, fix árú rajzlapra és az 50 filléres fagylaltgombócra, a 3.60Ft-os kenyérre. A fix árnak is megvoltak az előnyei, nem lehetett az inflálással LOPNI.
Nyitnék egy olyan webportált, ahol a mozdonyvezetők (politikai színezető, vagy politikai zsarolás időzítésű) sztrájkjával nem szimpatizáló autósok felajánlhatnák, hogy amikor X helységből Y helységbe visz az útjuk és van férőhelyük, akkor elvinnének olyanokat, akik amúgy vasúton mentek volna.
Ezzel sikeresen megosztanám a mozdonyvezetőket személy- és tehervonat vezetőkre...
(Egyébként látom a sorompó előtt állva, hogy a régebben nyolc személykocsit húzó mozdonyok csak három kocsis szerelvényeket húznak. Tudom, a vírus, az autók elterjedése okozta ezeket, de ezek mind együtt járnak a személy szerelvények mozdonyvezetői felelősségének csökkenésével. Gondolom, ilyen hivatkozással soha nem csökkentették a bérüket...
Mi a különbség a tanárok és a mozdonyvezetők fizetése és sztrájkja között?
Az időbeli hatástávolság.
Ha egy tanár sztrájkol, senki sem veszi észre, ha egy mozdonyvezető sztrájkol, valószínűleg helyettesítik.
Ha a tanárság sztrájkol, tanulatlanabb emberek kerülnek ki az iskolákból. Ennek semmilyen azonnali hatása nincs.
Ha a mozdonyvezetők sztrájkolnak, azonnali milliárdos károk keletkeznek.
Tíz-húsz év múlva már senki nem emlékszik a tanárok és a mozdonyvezetők sztrájkjára, csak az ország süllyed a képzetlen, feladatok megoldására alkalmatlan, gyengén képzett munkaerő miatt. Keveseknek jut eszébe akkor már a pedagógusok korábbi eredménytelen sztrájkja...
Bezzeg ha a pedagógusok csak az érettségi bizonyítványok, diplomák elkészítését tagadnák meg, sokkal nagyobb eredményt csikarhatnának ki, és az oktatás eredményessége sem sérülne annyira. De azt esetleg nehezebb lenne közvetlenül a választások elé időzíteni... :)
(Voltam pedagógus, oktató, ipari alkalmazott is, mindegyik oldalt látom.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!