Mért van mindenki annyira beszarva a 700 forintos benzinártól amikor lényegében véve a kétezres évek közepén pont annyi benzint lehetett minimálbérből/átlagbérből venni, mintha most 700 forintos ár lenne?
Év / benzin ár /nettó minimálbér/nettó átlagkereset/ Hány litert lehetett belőle venni.
1997 142 15 045 38 145 106 269
1998 156 17 258 45 162 111 290
1999 185 17 888 50 076 97 271
2000 234 20 273 55 785 87 238
2001 226 30 800 64 913 136 287
2002 223 37 750 77 622 169 348
2003 233 43 750 88 753 188 381
2004 244 43 153 93 715 177 384
2005 260 49 305 103 149 190 397
2006 277 53 542 110 951 193 401
2007 276 53 915 114 282 195 414
2008 293 56 190 122 267 192 417
2009 278 57 816 124 116 208 446
2010 336 60 237 132 604 179 395
2011 383 60 600 141 151 158 369
2012 426 60 915 144 085 143 338
2013 418 64 190 151 118 154 362
2014 408 66 483 155 690 163 382
2015 358 68 775 162 391 192 454
2016 332 73 815 175 009 222 527
2017 355 84 788 197 516 239 556
2018 381 91 770 219 412 241 576
2019 381 99 085 244 609 260 642
2020 359 107 065 268 405 298 748
2021 444 111 321 285 000 251 642
2022 700 133 000 285 000 190 407
(2021-re kb. ez lehet a valóság, de nem találtam éves adatot, 2022-re meg beírtam a tavalyit)
Arról nem is beszélve, hogy a kétezres évek elején, közepén simán olyan autókkal jártak az emberek amik 2-3 literrel többet fogyasztottak, mint a mai autók.
ma 20:02
Tényleg kell mindenkinek autó? A kétezres évek közepén volt 3 millió személyautó, most szűk 4 millió van. Ha tényleg szarunk a klímaváltozástól, meg egy élhető jövőt akarunk akkor tényleg mindenkinek autóval kell munkába járnia?
Eleve ha ezek nem is érdekelnek, de nekem a helyedben az kurvára fájna, hogy 8 órából 1,4-et azért vagyok bent, hogy fizessem az üzemanyagot. Ha ehhez hozzá veszed a kopó alkatrészeket, biztosítást, amortizációt ... akkor simán lehet hogy 2-3 órát azért dolgozol naponta, hogy legyen autód. Megéri?
13#
😅
De gondolom azért átment az üzenet
16os... az autóknak nincs LÉTszáma. Csak száma.
11es....
Tudod ez úgy van, hogy az emberek kényelmesedtek is.
A magam példájából kiindulva nekem a tömegközlekedéssel munkába járás úgy nézne ki, hogy
1. jó 10 perc séta a megállóig...
2. Kb 10 perc alatt bevisz a belvárosba
3. Ott ha szerencsém van jön másik busz (vagy nem) és egy gyenge negyed óra alatt letesz a munkahelyemtől 500 méterre.
Hazafelé ugyanez csak szarabb, mert akkor a munkaidőm után 20-25 perccel jön a busz alapból...
SZÓVAL ez barátok közt is csak a befele menet 3/4 óra plusz a slattyogás még a megállótól a munkahelyemig.
Másik, jelenlegi verzió---->
Beülök az autóba a fűtött garázsban, 10 perc, max negyed óra alatt a munkahelyem parkolójában vagyok.
Hazafele ugyanez.
Nem várok senkire, nem krákog rám senki, nem kell bunkó utastársakkal közösködnöm, nem ázok el stb stb stb stb.
Mindezért némi felárat nyílván hajlandó vagyok fizetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!