Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért van az, hogy Budapest...

Miért van az, hogy Budapest ennyire mocskosul élhetetlen és ilyen alacsonyak a bérek Európai színvonalban, ahhoz képest hogy nagy város?

Figyelt kérdés

Eleve is olvastam valahol, hogy Budapest a legélhetetlenebb EU-s főváros, de már lassan teljes Európa TOP 3 legélhetetlenebb városai között szerepel.

De ezen még én is hátast dobtam:

[link]

Az utóbbi évben egy Bukaresti (agglomerácival együtt) 13100 Euro-t költhetett, míg egy Budapesti (agglomeráció nélkül) 9705 Euro-t.

Azért ez durva mennyivel jobban élnek a tőlünk keletebbre lévő nagyvárosokban is. Magyarország egy ócska csöves ország már? A hétszázát Fidesz!



2022. jan. 21. 08:55
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
9%
Szerintem átlagosan a 700százát bruttóban sokan megkeresik, sőt...
2022. jan. 21. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
31%

Miből gondolod, hogy annyira élhetetlen?


Béreket tekintve Budapesten lehet a legjobban keresni, mivel nagyon sok a cég és sokkal kevesebb lehetőség van kartelleznie a cégeknek.

Vidéken csak pár nagyobb cég (Audi,Merci) hozza a budapesti bérszínvonalat, a többi a varangy segge alatt van.



Amitől élhetetlenebb számomra, az csak Karácsony autóellenes kreténsége.

2022. jan. 21. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
13%
Hehe, jót röhögök az ilyen suttyókon Budáról XD Semmi élhetetlen nincs Budapesten, állandóan szarásig van turistákkal is. Ja, nem a nyócker közepén kell élni a kokerókkal :D
2022. jan. 21. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
19%

Budapesten már meghaladja az egy főre eső GDP az EU-s átlagot, és egyre több külföldi jön ide dolgozni, mert olyan magasak a bérek.


Románián belül sokkal nagyobbak a regionális különbségek. De attól, hogy Bukarest is fejlődik, a budapesti fejlődés nem lesz semmis.

2022. jan. 21. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
86%
#3 azok nem turisták... azok a szovjetek, kínaiak itt laknak, vásárokják fel az ingatlanokat, hogy aztán kiadhassák a magyaroknak is...
2022. jan. 21. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 A kérdező kommentje:

Budapesten az átlagos vásárlóerő az EU-s átlag felét éri csak el. Igazi nyomorvárosnak számít.

A GDP-t meg már megbeszéltük, hogy Orbán haverjainak offshore cégei hozzál, tehát semmi köze hozzá az átlagembernek.

2022. jan. 21. 09:13
 7/17 anonim ***** válasza:
100%
Valasztasok elott allunk! Ilyenkor nem szabad a mediakra hagyatkozni, mert hulyesegeket irogatnak ossze-vissza, hogy befolyasoljak az embereket. Majd a valasztasok utan megint az lesz a hir, hogy a budapesti elet a legjobb a vilagon :)
2022. jan. 21. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
0%
Magyar ember sporolos, nem kolti a penzet pandemias idokben ... magyarul, lehet a kereskedelem nem teljesit tul jol, de az embereknek soha nem volt ennyi megtakaritasa. Az is elkepzelheto, hogy jobban fogy a 'hazai' mint a kulfoldi aru es ez okozza a multik nyavajgasat.
2022. jan. 21. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
90%

2-es: Budapesten az autós közlekedés egy megoldhatatlan probléma. Olyan a büdös életben nem lesz, hogy egy 3 milliós agglomeráció egy ilyen kicsi helyen megengedhesse magának, hogy mindenki magához csapjon egy másfél tonnás acéldobozt ha közlekedni szeretne.


Nézzünk más, hasonló mennyiségű lakossal rendelkező agglomerációkat, például Amszterdamot és Denvert.


A két város merőben más elvek alapján oldja meg a közlekedést. Amszterdamban kb. lehetetlen autóval közlekedni, írtózatosan lassú és hosszú folyamat eljutni A-ból B-be. Viszont a tömegközlekedés és a biciklis infrastruktúra elképesztően fejlett, gyors, és rugalmas. Szinte alig jár bárki minden nap autóval, mert a bicikli és a tömegközlekedés gyorsabb és kényelmesebb.


Ezzel szemben Denverben gyakorlatilag nincs effektív tömegközlekedés, biciklis infrastruktúra nem létezik, ezért mindenki autóval jár. Ettől függetlenül Denverben ugyanúgy mindennaposak a dugók, hiába szelik át a várost a nyolcsávos autópályák.


A slusszpoén ott van, hogy Denver emellett nagyságrendekkel nagyobb területű agglomerációval rendelkezik, ezáltal alacsonyabb a népsűrűség, ami papíron azt kellene, hogy jelentse, hogy könnyebb megoldani az autós közlekedést. De ott sem sikerült. Ha Budapest Denver területét fedné le, akkor valahol Székesfehérvár környékén érne véget az agglomeráció.


Az autó, mind közlekedési forma, egyszerűen összeegyeztethetlen a nagyvárosi léttel. Budapesten akkor lesz dugómentes közlekedés, amikor a jelenlegi autósok laza 40-50%-a átvált valamelyik másik közlekedési eszközre.

2022. jan. 21. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
7%
Baudapest baloldali iranyitas alatt van >>> ennyit tudnak azon az oldalon :)
2022. jan. 21. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!