Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A volt szovjet szatellitállamo...

A volt szovjet szatellitállamok körül Magyarország lett a legkevésbé sikeres?

Figyelt kérdés

Nyolc ország: Románia, Lengyelország, Csehszolvákia, NDK, Bulgária, Jugoszlávia, Albánia, és Magyarország tartoztak a Szovjetúnió szatelitállamai közé. A szatellit állam olyan ország, amely formálisan független a világban, de egy másik ország erős politikai , gazdasági és katonai befolyása vagy ellenőrzése alatt áll. Mint ahogy a nagyobb bolygók körül keringenek a kisebb holdak vagy műholdak, innen a megnevezés.


A 8 ország közül mi hol helyezkedünk el elsősorban gazdasági és demokráciai, függetlenségi sikerek elérését tekintve?



2022. jan. 13. 08:27
1 2 3
 21/26 anonim ***** válasza:
53%

Oké hülyeséget beszélek.


Az Ikarus 30db 481-est és 11db 489 Polarist exportált Angliába. Ez ám az exportsiker bazzki, 41db autóbusz. :D :D


Ezeket is DAF alvázra.. :D


A 280 is nagy karrier volt. 40 év alatt elhanyagolható fejlesztéssel gyártották folyamatosan és a BKV is vett 1680db-ot. Mertek volna mást venni... :D


Akkora fain volt az ikarus, hogy ahogy összeomlott az ex-szopvet piac egyből csődbe is ment, mert senkinek nem tudták eladni a sok elavult hulladékot amik ott álltak a gyárudvaron.


Tudom, hogy fáj, de ez az igazság. Az Ikarus sem térdelt volna le, ha nem gyártatták volna a gyárral ezt a sok szemetet.

2022. jan. 13. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 anonim ***** válasza:
100%
sem jugoszlavia, sem csehszlovakia nem volt szovjet szatellit allam! szatellit allamok koze tarrtozott gruuzia,kazakhsztan,uzbegisztan,stb vagyis a nevukben ott az "ASSK" jelzo!! nem tudok "vengrij assk"-rol!!!
2022. jan. 14. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:
100%

21 - én erre reagáltam: "majd amikor 1992-ben rászméltünk hogy a '60-as évek végén kifejlesztett buszok exportképtelenek akkor már késő volt.."

Erre írtam hogy azért ez qrvára nem így van...

Ha nem érted, vagy nem akarod érteni, az a te dolgod!

Nem az én dolgom a látóköröd szélesítése!

Qrva szarok lehettek azok a buszok, amit 40 év után vontak ki a forgalomból!

Élj boldogul...

2022. jan. 14. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 anonim ***** válasza:
36%

"Erre írtam hogy azért ez qrvára nem így van..."


De ez pont így van. Ahogy kikerült a szocializmus kezei alól az ikarus egyből piacképtelen lett a termékpalettája, mert a rendszer hátráltatta a fejlesztéseket ott is.

Az hogy licencelsz egy már akkor is elvult alvázat motorral együtt és raksz rá egy bódét az nem fejlesztés,ilyet akármelyik frissen gründolt buszgyártó meg tud csinálni nem egy olyan óriás ami amúgy tízezer számra ontotta ki a buszokat a gyárkapun.

Hiába volt már a rendszerváltásra készen a 400-as család, jól láthatóan eladhatatlan volt az is azokban az országokban ahol volt fizetőképes kereslet új járművekre.


Ez pont ugyanaz az eset, mint a Ganz: hiába tudott volna a Ganz legyártani exportra bármit a termékpalettájáról, ha azokra a típusokra 0 igény volt a fizetőképes piaccal rendelkező világban.


"Qrva szarok lehettek azok a buszok, amit 40 év után vontak ki a forgalomból!"


Mindehhez összesen hágy fődarabcserés javításra volt szükség? Emlékeim szerint a BKVnál is folyamatosan zajlott a buszok fődarabcseréje, mert egyszerűen elrohadtak ( meg elkoptak a jó magyar utakon ) - a korrózióvédelemmel az EAGnak is meggyűlt a baja amikor e miatt vonta vissza a Scania az alvázlicencet :)


40 évet szolgáltak a 200-asok, de miért? Mert a technika egyszerű volt, a bonyolult dolgok mint a motor és váltó az nem magyar fejlesztés volt, hanem MAN és ZF, azt is licencben gyártottuk. Csináltunk egy fémketrecet, raktunk rá borítást meg üveget és gurult. Olcsó volt a javítás és nem igényelt komoly technikai felszereltséget és felkészültséget. Közép-Ázsiában egy körlámpás Lada is legalább 20 évvel többet megy el ridegtartásban, mint egy AMG Mercedes, biztos azért mert jobb... :)


Látod a V43-ak ma is mennek, igaz három évente ki kell őket lakatolni, de mennek, hát biztos ez ius jobb mint egy Traxx 3 vagy egy Stadler Euro9000, mert ezek elmentek már 50 évet...


A rendszerváltás után az összes nagy magyar cég ott állt letolt gatyával a helyzet előtt és ez nagyobb részben nem az ő hibájuk hanem a rendszeré.

2022. jan. 14. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim ***** válasza:
65%
Nem tudom, ki volt az a barom, aki neked ezt így tanította, de nyugodtan kérd vissza az árát!!!
2022. jan. 14. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:
100%
a legjobb motorok koze tartozott az oldaltkocsisv "csepel" es a ruszki "izs"! ez utobbi elment elindult a -35° ban is! a csepel motor meg szinte hajszalra ugyanaz volt mint a wehrmacht vagy ss zundapp/bmw!!
2022. jan. 15. 05:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!