A kelet-európai országok politikusait rendszerváltáskor lefizették és azért voltak ilyen "megengedőek" privatizálások terén?
Különösen, amerikai és nyugat-európai cégek kezdtek a 90-es évek elején felvásárlási hullámba Kelet-Európában.
A törvények simán megengedték a felvásárlásokat, annyira lazák voltak.Itt vajon lehetett valami csúszópénz?
Ez pedig, mint láthatjuk hatalmas problémákat generált.Nincsenek versenyképes vállalatok, ezeket az országokat csak az olcsó munkaerő miatt szeretik a külföldi cégek.
Ellenben, például a kínaiak mennyivel okosabbak voltak, mint a magyarok,csehek,románok..stb.
Ott csak úgy hozhat létre leányvállalatot egy külföldi multi, ha az államnak van részesedése a cégben.
Magyarországon ez úgy nézne ki,hogy például a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. és az Audi Hunaria zrt. részben a magyar államé lenne.Lenne az igazgatótanácsban képviselő magyar oldalról.
Ez számos előnnyel járna, ugyanis a szellemi termékeihez is hozzálehetne férni, ahogy a kínaiak is teszik.Lényegében ez volt a szikra, amitől elindult a fejlődésük.
"Itt vajon lehetett valami csúszópénz?"
Ez komoly kérdés a magyar politikát illetően? Természetesen volt csúszópénz, illetve voltak saját zsebükre dolgozó kiskirályok is...
"Nincsenek versenyképes vállalatok"
Ehhez viszont semmi köze a privatizációnak. A rendszerváltás előtt sem volt túl sok versenyképes vállalatunk.
"Ellenben, például a kínaiak mennyivel okosabbak voltak, mint a magyarok,csehek,románok..stb.
Ott csak úgy hozhat létre leányvállalatot egy külföldi multi, ha az államnak van részesedése a cégben."
És az ilyen cégekből lopják is a know how-t a kínaiak ipari méretekben. És ennek van egy hátulutúje is: míg a kínában gyártott nyugati termékekre van igény a kínai piacon, addig a lopott technológián alapuló termékekre nincs globális igény. Ugródeszkának épp jó,de ugyanúgy csilliárdokat kell az államnak a saját iparukba locsolni, hogy exportképes valamit tudjanak gyártani.
"Magyarországon ez úgy nézne ki,hogy például a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. és az Audi Hunaria zrt. részben a magyar államé lenne."
Pár sorral korábban írtad le, hogy a Magyar Állam képviselői eljátszották a rossz gazda szerepét. Ezek után szerinted ki a tököm telepíten ide Mercedes gyárat? Az 1+ milliárdos kína egy komoly felvevőpiac ahonnan el leleht látni a közelben lévő többi országot is így a piac mérete meghaladja a 3 milliárd főt. A kis 10 milliós Magyarország mekkora piac a Mercedesnek? Ebbe az "alkuba" ilyen kis putri országoknál nem menne bele egy nagy gyár sem, ez esetben nem lenne nálunk sem Audi sem Mercedeses sem BMW.
"Ez számos előnnyel járna, ugyanis a szellemi termékeihez is hozzálehetne férni, ahogy a kínaiak is teszik."
Tehát ha már a fejlesztéshez és innovációhoz hülyék vagyunk akkor lopjunk... És utána mit tennénk a technológiával? Tudnánk hogyan kell autót összerezelni, de ki tervezné meg a saját autónkat? Ki ölne euromilliárdokat fejlesztésbe? Kicsit mintha fordítva ülnél a lovon :D
Kínánál sem ez alapozta meg a fejlődést, hanem az olcsó munkaerőt használó nehéz és könnyűipar. Hiába vannak druván komoly külföldi kézen lévő mikroelektronikai gyáraik, hiába férnek hozzá technikailag mindenhez nem tudnak( tudtak még ) komolyan vehető mikroelektronikai terméket előállítani. A saját processzoruk is laza 11-13 év lemaradásban van a most boltban kaphatóaktól.
A szabványokhoz és technológiákhoz most is hozzáférsz ha lerakod a megfelelő ellenértéket dollárban, ehhez nem kell lopni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!