Miért/Mitől lenne a keresztény vallás gyalázása a norvég posta Mikulásos reklámja? Csak arról van szó, hogy egy-két ókonzervatív, vaskalapos és egyben diktatórikus hajlamú egyén (mint pl. Kövér NERtárs) megjátssza a túlérzékenyt?
#22
Te szerencsétlen, hát még mindig nem érted hogy mi a baj ?
Nem szeretnénk hogy a mikulás szexuális propagandában szerepeljen.
A mikulás az ajándékot hozza. Ennyi.
Annak ellenére,hogy nagy kreténségnek tartom szexualizálni a Mikulást ,valljuk be nem ez az első sem az utolsó debil reklám, indokolatlanul nagy figyelmet kap,jó kis gumicsont ...
Semmi köze Magyarországhoz ráadásul
#25:
Köszönjük a coming outot, Emese! Mondjuk senki nem volt rá kíváncsi...
Keresztényként kifejezetten vicces ezt hallgatni/olvasni.
Igen, a Mikulás figurájának az egyik gyökere visszanyúlik a keresztény hagyományhoz. Az. Egyik. Gyökere. De az évek alatt annyi más hagyomány rárakódott, hogy nem mondhatjuk univerzálisan keresztény figurának: az emberek többsége már nem püspökbottal meg süveggel képzeli el, és 100-ból 100 ember azt mondaná, hogy Lappföldön él (nem pedig azt, hogy Kis-Ázsiában). A mítoszok, hagyományok már csak ilyenek: keverednek, minden nép hozzátesz valamit a saját mondakincséből, hiedelmeiből, és amíg nem kifejezetten az egyház dogmáit torzítják el és hazudják kereszténységnek, addig nekem (meg pármillió normális kereszténynek) semmi bajunk nincs vele. Fogadni mernék, hogy az ide kommentelők jó része is teljesen természetesen beszél a Mikulás krampuszairól, pedig sokkal kereszténygyalázóbb egy alapvetően keresztény szentet pogány ördögfigurákkal összehozni... De ti tudjátok.
A Mikulásnak sokféle értelemzése és változata van. Néha látjuk mellette a feleségét (ami ugyanolyan gáz, keresztény szempontból, mintha férje lenne, mivel egy PÜSPÖKRŐL van szó), azon mégse akadt ki senki. Engem nem zavar, ha egy kisfilm erejéig születik egy ugyanolyan verzió, amiben éppen egy férfivel csókolózik.
A reklám nem a szexualitást reklámozza, nem azt állítja a középpontba, hanem a szerelmet. Normál esetben egy gyerek nap mint nap találkozik otthon azzal, hogy a szülei kifejezik egymás felé a szeretetüket, és megcsókolják egymást (ennél több a reklámban nem történik).
Pláne, hogy a reklám nem is a gyerekeknek szól: a Mikulás figurája univerzális marketingalapanyag, ebben az időszakban bármit el lehet adni vele, az alkoholtól kezdve a borotváig, mégse sír senki, hogy majd biztos azért akar a gyerek Csíki Sört inni, mert tavaly a Mikulás szerepelt a reklámjukban.
Persze lehet azért verni az asztalt, hogy a Mikulást ne használják marketingcélokra, ezzel egyet is értenék. De akkor tessék minden egyes reklámra kiakadni, ami ezt teszi. ÉS nézzetek magatokba: a többséget abszolút nem zavarná, ha a reklámban egy aranyos nagymama jönne össze a Mikulással, és ha valaki mégis felemelné a szavát ellene, ti lennétek az elsők, akik bigottnak bélyegzik. Úgyhogy ha tényleg az zavar titeket, hogy egy mesefigurát a cégek ne használjanak fel a saját üzeneteik terjesztésére (ez megint egy külön dolog: ki az akit jobban zavar az, ha a Mikulás az elfogadásra tanít, mint az, ha a legújabb korpa elleni sampont akarja megvetetni veled), akkor álljatok ki ellene minden esetben.
#25:
Te nem vagy keresztény, csak egy hazug LMBTQ-aktivista. Egyébként pedig a reklámban nem szerelem van megjelenítva, hanem szexualitás. És igen, nagyon undorító és beteges a reklám. Egy normális felnőtt is elfordítja a fejét, egy gyereknek meg pláne nem való. Hiába magyarázkodtok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!