Mi értelme volt 90 napra befagyasztani az üzemanyag árakat? Csak azért csinálták mert jövöre választás lesz?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#10
Te azt hiszed a MOL és Shell kutakat a MOL és Shell üzemelteti?
A francokat. A legtöbb szerződéses kút, ahol a partner fizet a névhasználatért, az infrastruktúráért, plusz fizeti a vállalkozások szokásos költségeit.
...és miből gondolod, hogy mondjuk Kecskemétre meg Bajára eljön egy külföldi azért hogy tankoljon?
Lehet hogy a határmenti benzinkútra átjönnek a túloldalon lakók, de azon sem gazdagszik meg senki.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hypno, honnan vetted hogy azt hinném? Pont ez a lényeg, hogy a kutak üzemeltetői mások, mint a termék gyártói. EZÉRT van a kutaknál más ár, mert más az a kereskedői árrés amivel dolgoznak.
Miért kellene elmennie egy külföldinek oda tankolni? Nem kell. Az 1-esnek válaszoltam arra, hogy szerinte rossz ha jönnek külföldiek ide tankolni. AHOVÁ jönnek, ott nagyobb lesz a forgalom és növelik a hasznát a kútnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#11 Ez nem egészen így van, a kutaknak van tulajuk viszont amit látsz mol-t, shell-t, lukoil-t azt mind ezek is üzemeltetik. ők szabják meg mennyiért fogod árulni a dolgokat. milyen rendszert fogsz használni stb. még ha árulnak hotdogot stb arra is megszabják mennyiért fogod árulni hány percig kell sütni stb. A tulajnak meg az a dolga hogy munkaerőt biztosítson, a fizetéseket ő szabja meg meg a munka beosztást a rendeléseket stb.
És olyan havonta lejön valaki a nagycégtől hogy ellenőrizze hogy meg e felel minden az elvárásoknak. Az üzemanyagból hatalmas forgalmak vannak de nem igazán van rajta haszon. A haszon a többi terméken van túlnyomó részben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#13 Ez nem így van. Frencise rendszerben működnek a kutak, nem az árat szabják meg hanem a kinézetet, viselkedést, mit kell elmondani a vevőnek a termékről stb. De pont azt hogy mennyibe kerül ott a benzin, azt nem a MOL vagy Shell szabja meg. Azok a cégek eladják a kútnak a terméküket egy szerződésben rögzített áron - ez függ attól mennyit vásárol és milyen messzire kell szállítani a gyártónak a tárolótól, és utána a kút üzemeltetője dönthet maga az eladási árról. Van egy ajánlott ár a cégnél, de ezt nem köteles egyik kút se betartani.
"És olyan havonta lejön valaki a nagycégtől hogy ellenőrizze hogy meg e felel minden az elvárásoknak."
Igen, de nem az üzemanyagok árának. A croisson nem lehet más árban vagy a kávé, az érthető, mert egy láncnak az egységes arcát kell mutatniuk, ellenben a benzinkutak ára még egy városon belül sem azonosak akkor sem ha a matricán ugyanazt a logo-t látod. Mert nem az üzemanyag gyártója dönt róla.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#12
Kicsit benéztem ki kinek válaszolt. Bocs...A két várost viszont te hoztad szóba.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Olyan ez, mint egy zsák krumpli. Nyilvánvalóan a választások miatt a tévedhetetlen kormányunk megmentett bennünket. Innen is csókolom Orbán Viktor jóságos kezét, amivel mindig csak ad az ő kedves népének.
Attól tartok ugyanakkor, hogy üzemanyagból is olyan ellátási gondok lesznek hamarosan, mint ami egy hónapja az ABdul esetén volt tapasztalható.
Bár lehet, hogy tévedek, mert ha ennek valós lenne a kockázata, akkor nem hozták volna meg a döntést. Vagy majd akkor azt fogják mondani, hogy azért nincs benzin, mert az osztrákok hozzánk járnak tankolni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!