Mekkora benzinár kell ahhoz, hogy Budapesten végre ne legyen dugó?
7#
A városi tömegközlekedés egy szociális alapon működő rendszer.
A következő embereknek találták ki:
-diákok
-nyugdíjasok/idősek
-olyan emberek, akiknek valamilyen egészségügyi okból nem lehet jogsija
-nincs pénze autóra
A tömegközlekedés,bicikli nem a legkomfortosabb módja az utazásnak.
Ahogy írtam, előre fele kell menni.
Te váltalánál a havi nettó 500 ezres, home officeos szellemi munkásból és gyártósori munkára nettó 180 ért?
Na, ugye,hogy nem.
Éppen ezért mi sem szállunk ki az autóból.
Hát én havi nettó 500-nál jóval többet keresek, mégis a közlekedésem kb. 10%-át végzem a saját autómmal :) De köszi, hogy ismét demonstrálod, hogy minden gondolatod csak a "megtehetem" körül forog, jó csinovnyik vagy.
Egyébként súgok: ha "megengedheted" magadnak sincs tiltva az autóhasználat egy fenntartható, élhető városban. Csak az legyen autómegosztó vagy taxi, mert a lényeg az, hogy ki legyen használva a jármű. A hét 168 órájából 6-8-at használt, kizárólag városi használatú autó nincsen.
12#
Az élhető város teljesen relatív.
Kinek ki.
Számomra egy észak-amerikai város sokkal élhetőbb, mint mondjuk a radikálisan zöld,autóellenes Amszterdam.
Az autós közlekedés a nyugatias (igazi nyugatias) életmód elválaszthatatlan része.
Ez egy provokatív kérdés, előre összegyűjtött hozzászólókkal, pontozókkal!
Autóban pl. a bunkó buszvezető nem szól be azért, mert megáll a megállóban úgy, hogy nincs kitéve tábla és én felszállok, kérnék jegyet, de a sofőr felemeli a hangját, hogy: "nem arra megyek!!"
Nehéz megmondani, hol van az a pont, ahol az emberek elkezdenek lemondani az autózásról, legalábbis a hét egy részén. Ez nem egy egy változós kérdés, mert nem csak a benzin ára számít, hanem az emberek általános anyagi helyzete.
Elsősorban jobban el kell terjedniük és javulniuk az alternatíváknak. Pl autómegosztás(rövidtávú autóbérlés) olcsón, gyorsan, papírozás nélkül. Igen, van most is erre már lehetőség, de nem éri meg, ha heti 1-2 óránál többet használód.
A tömegközlekedés pedig nem szükségszerű, hogy rossz legyen(légkondi hiánya, zsúfoltság, túl ritka járatok, stb). Csak ez egy ördögi kör, ha keveset költesz rá, akkor romlik, ha romlik még kevesebben járnak vele, ami rontja a bevételeket, költséghatékonyságot és a megtérülést. Szóval nincs mese, ez csak úgy lesz jobb, ha beleöntenek egy valag pénzt.
Azért megjegyzem, ha meg erre nem szánják rá a pénzt, akkor az utak, parkolók fejlesztésére megy el a sok pénz, szóval az se olcsóbb alternatíva.
Apróbb dolgokat azért lehetne "ingyen" is tenni. Pl irodistáknál támogatni a cégeket a home officeban és a rugalmas munkaidőben. Akkor sokan otthon maradnak(legalábbis a csúcsidőben). De iskolákban is el lehetne tolni fél,-egy órával a kezdést, megint csak a csúcsidő széthúzása céljából.
#15, a nagy többségnek nem :)
Persze az ilyen kósza bolondoknak, akik szívesebben töltenének napi 1,5-2 órát munkába/ból járással a saját autójukban (ami bőven előfordul az álomvárosaidban), mint 2x20 percet tömegközlekedésen azokon nem nagyon lehet segíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!