Miért nem akarja egyik kormány sem megállítani a falvak,települések,kis városok népességfogyását ? Miért nem akarja senki sem megmenteni őket ?
Ahogy írták, ez egy kormányokon átívelő dolog.
Az egyik oka talán történelmi dolgokra és a sozcializmusra vezethető vissza: a magyar nép nem kimondottan "mobilis", nem hajlandó hosszú távon ingázni.
A legnagyobb foglalkoztatók és a jobb fizetések korábban is a nagyvárosokban voltak, a rendszerváltás utáni gazdasági visszaesés erre még rátett egy lapáttal így beindult egy belső népességvándorlás a lemaradó kistelepülésekről/kisvárosokból a nagyvárosok irányába.
Ez a folyamat valamennyire visszafordítható lett volna egy jobb tömegközlekedési rendszerrel, de a csok annyi felverte a vidéki árakat is, hogy elveszett a vidék előnye...
Amennyiben minden kormány hibáztatható: nem tettek meg mindent a modern és gyors tömegközlekedés kiépítésére ami segítette volna a munkaerőáramlást és lassította volna a folyamatot.
#9
Falun tele vannak autóval.
A Wc-re is autóval mennek,a rengeteg proli.
Kérdező,és szerinted kinek van kedve ingázni?
Így is rengeteget dolgoznak az emberek.
Még utazzon is 1-2 órát a melóba?
Ráadásul a kertes házzal sok a macera,főleg fiatalok,nem erre vágynak.
A falu nyugdíjasoknak való.
"The industrial revolution and its consequences..." (az ipari forradalom és következményei...)
Ez nem évtizedes trend, hanem évszázados. Magyarország csak azért maradt le ebben, mert itt 40 év stagnálás volt a komcsiknak köszönhetően. Meg lehetne fordítani, csak ahhoz vissza kellene térni a középkorba, és kB úgy élni mint az Amishok. Te akarod? Én sem.
Nekem legutóbb nem úgy tűnt, hogy a sávjciak úgy élnének mint az amishok,pedig ami sok az sok.
Svájcban nem rohantak ennyire előre az urbanizációval, rengeteg a kistelepülés tele iparral, munkalehetőséggel, bevásárlási és szórakozási lehetőségekkel, igaz ott ezen felül megteremtették a gyors és normális ingázás feltételeit is.
Nekem ott az is feltűnt, hogy a tehetősebb réteg sem a közepes vagy nagyvárosokat részesíti előnyben, hanem az ezek körül elszórt kisebb településeket: a telek és ingatlanárak között brutálnagy különbségek vannak. Amíg Zürichben egy új építésű 60-70 négyzetméteres lakásért elkérnek 1,1-1,5 milliós frankot, addig ennyiből onnan 30km-re két szintes villát veszel valami kistelepülésen. Náluk teljesen normális, hogy BMW kereskedés van egy 3500 fős faluban, mert olcsóbb volt odaépíteni mint a legközelebbi városba. El tudja azt valaki képzelni, hogy Magyarországon egy 25 000-res település helyett onnan 5km-re egy faluba épül fel egy autószalon? :D
Én ott ezeken a dolgokon nagyon meglepődtem, de nekik sikerült nem amish módon túlélni a globális urbanizáció elmaradását. 8,5 milliós ország, a legnagyobb településük is negyed akkora, mint Budapest..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!