Fidesz-szavazók! Jó szívvel adjátok Mészáros Lőrincnek 30.000 forintotokat a Kelenföld-Ferencváros vasútvonal megépítéséért?
300 milliárd forinttal túlárazva építi, ami fejenként 30.000 forint a tízmillió magyar állampolgárra leosztva. Adófizetőnként 100 rugó.
Az ellenzéki szavazók biztosan sajnálják ezt a pénzt, de engem a Fidesz-szavazók érdekelnek. Engem személyesen nem zavar, mert nem vagyok adófizető, de ha az lennék, felmenne bennem a pumpa.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Belenéztem a zsebembe, nem hiányzik semmi. A bankszámlámon meg jóval több van, mint tizenéve.
Mondjuk én budapestre semmit nem építenék, járjanak gyalog.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
11
De 2010 óta minden beruházás szerintetek túl van árazva, de a fizetésem nőtt mégis. Akkor nem csökkennie kéne 11 éve folyamatosan?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdező
Az általad belinkelt cikkben szépen le van vezetve miféle beruházás az amit elvégeznek mégis elhiszed hogy túl van árazva. Ott van a cikk alján még diagramon is mutatva a teljes költségek egymáshoz hasonlítása úgy ráadásul, hogy sok évvel ezelőtt megvalósult beruházásokat hasonlítanak össze ezzel a mostanival.
Ez a "túlárazták" sztori már azért rohadt unalmas, mert 11 éve nyomjátok és még soha nem volt igaz. Mindig jön a mese aztán mindig ott a valóság mellett, hogy időre és valóban a vállalt kereten belül meg is valósították, nem kellette a tervezett költségvetés háromszorosát kifizetni rá, mint a 4-es metróra. A másik megszokott túlárazásos ügyeskedésetek az amit most a vadászkiállítással is csináltok, hogy belevesztek a költségvetésébe olyasmit is ami nem is oda tartozik és így egyben már valóban hatalmasnak tűnik a költsége. Csak éppen nem mindegy hogy a kiállításra megy el még 55 milliárd vagy a valóság, hogy az az 55 milliárd a Hungexpo területének teljes építési költsége amiből ott marad a kiállítást követő évtizedekre is egy minőségi bemutatókomplexum az országnak.
A cikkben le van írva mekkora ez a beruházás. Éveken keresztül ugyanezt szövegeltétek azzal a vasút fejlesztéssel kapcsolatban is ami konkrétan az én városomon is keresztül ment. Láttam milyen munkálatokat végeztek el, nem csak kicserélték a síneket meg a vezetékeket, ahogy a "számításokban" szerepelt amivel hergeltétek az embereket. Ami nálatok sima csereként - ahogy itt a cikkben is ilyen mondattal van indokolva "Utóbbi munka ezzel együtt is felújításnak számít, aminek általában azért illik olcsóbbnak lennie az új építésénél, ezért indokolt az első számítást is elvégezni." - az a valóságban hatalmas feladat volt. Nem csak az újat kellett lerakni, a régit is először fel kellett szedni, elszállítani, az alapzatot az új sínnek megfelelően kellett elkészíteni - mivel már teljesen más technológiával készül. Ami megjegyzésként amúgy itt is benne van a cikkben, csak nem veszik figyelembe "A meglévő két vágányon a tengelyterhelés 210 kilonewtonról az európai standardnak számító 225 kilonewtonra növelése, miközben a pályasebesség részlegesen 80-ról 100 kilométer/órára emelkedik ".
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!