Fidesz-szavazók! Jó szívvel adjátok Mészáros Lőrincnek 30.000 forintotokat a Kelenföld-Ferencváros vasútvonal megépítéséért?
300 milliárd forinttal túlárazva építi, ami fejenként 30.000 forint a tízmillió magyar állampolgárra leosztva. Adófizetőnként 100 rugó.
Az ellenzéki szavazók biztosan sajnálják ezt a pénzt, de engem a Fidesz-szavazók érdekelnek. Engem személyesen nem zavar, mert nem vagyok adófizető, de ha az lennék, felmenne bennem a pumpa.
Belenéztem a zsebembe, nem hiányzik semmi. A bankszámlámon meg jóval több van, mint tizenéve.
Mondjuk én budapestre semmit nem építenék, járjanak gyalog.
11
De 2010 óta minden beruházás szerintetek túl van árazva, de a fizetésem nőtt mégis. Akkor nem csökkennie kéne 11 éve folyamatosan?
Kérdező
Az általad belinkelt cikkben szépen le van vezetve miféle beruházás az amit elvégeznek mégis elhiszed hogy túl van árazva. Ott van a cikk alján még diagramon is mutatva a teljes költségek egymáshoz hasonlítása úgy ráadásul, hogy sok évvel ezelőtt megvalósult beruházásokat hasonlítanak össze ezzel a mostanival.
Ez a "túlárazták" sztori már azért rohadt unalmas, mert 11 éve nyomjátok és még soha nem volt igaz. Mindig jön a mese aztán mindig ott a valóság mellett, hogy időre és valóban a vállalt kereten belül meg is valósították, nem kellette a tervezett költségvetés háromszorosát kifizetni rá, mint a 4-es metróra. A másik megszokott túlárazásos ügyeskedésetek az amit most a vadászkiállítással is csináltok, hogy belevesztek a költségvetésébe olyasmit is ami nem is oda tartozik és így egyben már valóban hatalmasnak tűnik a költsége. Csak éppen nem mindegy hogy a kiállításra megy el még 55 milliárd vagy a valóság, hogy az az 55 milliárd a Hungexpo területének teljes építési költsége amiből ott marad a kiállítást követő évtizedekre is egy minőségi bemutatókomplexum az országnak.
A cikkben le van írva mekkora ez a beruházás. Éveken keresztül ugyanezt szövegeltétek azzal a vasút fejlesztéssel kapcsolatban is ami konkrétan az én városomon is keresztül ment. Láttam milyen munkálatokat végeztek el, nem csak kicserélték a síneket meg a vezetékeket, ahogy a "számításokban" szerepelt amivel hergeltétek az embereket. Ami nálatok sima csereként - ahogy itt a cikkben is ilyen mondattal van indokolva "Utóbbi munka ezzel együtt is felújításnak számít, aminek általában azért illik olcsóbbnak lennie az új építésénél, ezért indokolt az első számítást is elvégezni." - az a valóságban hatalmas feladat volt. Nem csak az újat kellett lerakni, a régit is először fel kellett szedni, elszállítani, az alapzatot az új sínnek megfelelően kellett elkészíteni - mivel már teljesen más technológiával készül. Ami megjegyzésként amúgy itt is benne van a cikkben, csak nem veszik figyelembe "A meglévő két vágányon a tengelyterhelés 210 kilonewtonról az európai standardnak számító 225 kilonewtonra növelése, miközben a pályasebesség részlegesen 80-ról 100 kilométer/órára emelkedik ".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!