Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Egyetértesz te is a Karácsony...

Egyetértesz te is a Karácsony koncepciójával, hogy lejjebb kell vinni a légszennyezést Budapesten?

Figyelt kérdés

Budapest a legszennyezettebb Európai főváros. Már Bucharest levegője is átlagban tisztább mint Budapesté. Azért mert a románok közül is már egyre kevesebb az olyan puritán proli, akik régi dízel vagy egyéb régi szar autóval járnak. És sajnos a szmog az Budapest kis területén koncentrálódik.

Te is azt üzened azoknak az autósoknak akik olyan csórók, hogy nem tudnak megengedni elektromos, dízel vagy füstszűrős modern autót, hogy járjanak tömegközlekedéssel, vagy MENJENEK GYALOG!?. Hogy a budapestieknek ne kelljen szívni a csóró panelprolik és a vidékről ingázók szállópor felhőjét amit maguk után hagynak a csóró autójukkal.



2021. aug. 30. 23:56
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
75%

#9


Értem a problémád lényegét.


DE!!!!


Szombat reggel 7-8 között sehol nem találsz dugót Pesten.

A budai alsó rakpart meg nincs zárva hétvégén sem. Azon, majd a Szentendrei úton úgy mész át a városon, mint fos a libán Egészen a Megyeri hídig. Már legalábbis ha Vácon van dolgod.

2021. aug. 31. 06:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 anonim ***** válasza:
97%
Talán meg kellene már építeni azt a nyomorult északi elkerülőt is.
2021. aug. 31. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 anonim ***** válasza:
34%
Nem érdekel. Az autó fontosabb.
2021. aug. 31. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 anonim ***** válasza:
88%

#9 Arról igazán nem Karácsony tehet, hogy Orbán képtelen volt három kétharmados ciklus alatt befejezni az M0-ást. Valóban komikus, hogy egy szobor lehet kiemelt stratégiai beruházás, de az M0-s befejező szakasza nem.


Mint ahogy az sem normális, hogy ahogy Orbán elszúrta (mert ahogy Karácsony a felelős Budapesten mindenért is, úgy Orbán felelős mindenért is egész Magyarországon, de legalábbis az autópályákért) a Deák Ferenc hídfelújítási pályázatot múltkor, mert kihagyta az újrasaruzást, amit most utólag kell pótolni.


Az, hogy miért nem az M0-s déli kerülőt választottad, rejtély számomra.

Azt sem értem, hogy miért nem a Pacsirtamező utcán mentél északra, választva az Árpád hidat, vagy tovább a 11-esen rákanyarodva az M0-ásra a Megyeri hídon át.


A pesti rakparton a Margit híd és az Erzsébet híd között csatornafelújítás van, nem csak a kerékpárosok szórakozása érdekében van lezárva. Amúgy nem csak kerékpárosok, hanem gyalogosok is használják, és azt tapasztalom, hogy nagyon is használják.


Ha már a Városházának számláznád ki, annyi erővel kiszámlázhatnád az országháznak is, vagy személyesen Orbánnak, vagy a Fidesznek. Sőt, a Waze-nek is, mert nem a legjobb útvonalat adja mindenkinek, de kiszámlázhatod magadnak is, mert nem vállalod a felelősséget a döntésedért, márpedig te döntesz, hogy milyen útvonalon mész.


#10 Maximálisan egyetértek veled. Ebből azonban mindkettő a kormány hatásköre.

A Fidesz 3 ciklus alatt nem volt képes kiemelt stratégiai beruházással sem befejezni a körgyűrűt.

A Fidesz tette fizetőssé, és tartotta fenn máig egyes szakaszoknál az M0-nál azt.


Biztos vagyok abban, hogy Karácsony miniszterelnökként eltörölné az M0-s teljes szakaszán az autópálya díjat.

2021. aug. 31. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 anonim ***** válasza:
28%

Természetesen abban is biztos vagyok, hogy törekedne az M0 befejezésére, de hogy képes lesz-e arra, azt nem tudom. Mert ez a kiemelt stratégiai beruházással lenne a legegyszerűbb, amihez kétharmad kell, amit a Fidesz nyilván nem segítene.


És akárhol lenne a befejező szakasz, a Fidesz ellenzékben feltüzelné a helyieket, hogy bizonyítsák a kormány alkalmatlanságát.

2021. aug. 31. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 anonim ***** válasza:
44%
A tervvel egyetértek, a megvalósításával nem. Az átgondolatlanul felfestett biciklisávok hatalmas dugókat okoznak, és a dugóban araszoló autók jobban szennyezik a levegőt, mint a normálisan haladók.
2021. aug. 31. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 anonim ***** válasza:
72%

#15


Az M0 befejezése azért nyúlik mint a rétes, mert a helyiek - mármint az agglomerációs települések - nagy bizniszt látnak benne és inkább araszolnak a csúcsforgalomban naponta órákat, de a pénzt azt nem hagyják.


Plusz a sötétzöldeknek semmi nem jó.

2021. aug. 31. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 anonim ***** válasza:
10%

#9 ezzel a kommenttel mit is akarsz igazából mondani? Nekem annyi jött le, hogy

1, nem ismered Budapestet

2, kicsi a kukid

3, ahhoz is sötét vagy, hogy a waze-t használd a dugók elkerülése végett

2021. aug. 31. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 anonim ***** válasza:
100%

Egyetértek. Csak:

1. bármily hihetetlen, nem a lakossági autózás a legszennyezőbb tényező.

2. előbb adjon valami alternatívát, utána korlátozzon. Pl. P+R parkolók (de nem 60 autónak), parkolóházak beljebb a városban, ha már építkezés és sávlezárás, akkor ésszerűen, olyan bkv, amin este 11-kor színházból hazajövet sem kell félnem, hogy megkéselnek/megerőszakolnak a 4-6-on, stb.

2021. aug. 31. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 anonim ***** válasza:
74%

#16 A biciklisávoknak alig van közük, mondhatnám szinte semmi közük nincs a dugókhoz.


Minek van akkor köze?


1. Deák Ferenc híd felújításának elbaltázásának, mert így még az M0-s közeléből az M0-s közelébe is a városon befelé mennek, ha a Duna túloldalára akarnak menni. Ez hatalmas túlforgalmat jelent.

Ki a felelős ezért?

Orbán.


2. Az M0-s körgyűrű be nem fejezése

Ki a felelős ezért?

Orbán, hiszen elrendelhetné a kiemelt stratégiai beruházásnak. Ezt a törvényt pont azért találta ki, hogy ne lehessen tiltakozni ellene, ne lehessen meggátolni se környezetvédelmi szempontokra, se másra hivatkozva.


3. Az M0 bizonyos szakaszainak fizetőssége miatt

Ki a felelős ezért?

Orbán, hiszen eltörölhetné a teljes szakaszon az autópálya díjat.


4. A metrófelújítások miatt a buszpótlóknak új buszsávokra van szükség.

Ki a felelős ezért?

Orbán és Tarlós, hiszen ha a tervek szerint 2019-re már be is fejezték volna az egész metrófelújítást.


5. Lánchíd felújítása

Ki a felelős ezért?

Tarlós azért, mert tíz év alatt nem csinált semmit sem. (Ha valaki egyet előre lép, egyet hátra, nem mondom rá, hogy halad. Ő is csak kiírt egy pályázatot, aztán eredmény nélkül lezárult a dolog.)

Orbán azért, mert nem adott a beruházáshoz elegendő állami és vagy EU-s támogatást így még Tarlós sem tudott belevágni.


6. Pesti rakpart csatornafelújítása

Ki a felelős ezért?

Már Tarlós idejében rég esedékes volt ez is.


7. Blaha Lujza tér felújítása

Ki a felelős ezért?

Tarlós, hiszen ezt is fel kellett volna újítania, de szintén nem tette.


8. Megnövekedett forgalomban lévő autók száma Budapesten (és Magyarországon)

Ki a felelős ezért?

Orbán, hiszen ő támogatja az autóvásárlást.


Amúgy meg kb. 10%-kal lett súlyosabb a dugóhelyzet a COVID előtti évekhez képest.

A dugóhiszti viszont legalább megötszöröződött.


Miért van ez?

1. A COVID alatt elfelejtettük a dugót.

2. A Fidesz Karácsony-ellenes lejáratókampánya, amibe többek között közpénzmilliókat ölnek.


#17 Ezzel szemben a sötétnarancsoknak minden jó... ja nem... a kormány hibáját is kritizálják, csak Karácsonyt és a többi ellenzéki polgármestert okolják érte. :D


Itt van a teljesség igénye nélkül néhány példa:


Dugó


Elmaradt budapesti felújítások


Önkormányzatok költségmegvonása miatt kialakult finanszírozási problémák


Szúnyoginvázió (A Fidesz kivette az önkormányzatok hatásköréből a szúnyoggyérítés feladatkörét, és a Katasztrófavédelmet bízta meg vele, de ők nem végezték el a feladatot.)


Közbiztonság vélt vagy valós romlása (A rendőrség feladata a közbiztonság fenntartása, a rendőrség viszont a Belügyminisztérium hatáskörébe tartozik)

A rendőrlétszám alacsony, mert nincsenek megfizetve a rendőrök.


A szemetes városokért, amiért szintén Orbán a felelős, hiszen a Kukaholding nem fizeti ki azt ami jár, így a FKF Zrt súlyos anyagi gondokkal küzd.


A BKK gyenge színvonaláért, szintén Orbán a felelős, hiszen ott sem fizeti a törvény által előírt teljes díjat, ráadásul míg az üzemanyagárak emelkedésének teljes díját az önkormányzatra tolja, továbbá a nyereséges HÉV-et kivették a BKK-ból és áttették a MÁV-ba.

(Ezért szintén Orbán-Tarlós páros a felelős)


A 3-as metró légkondijának hiánya miatt

Pedig Tarlós-Orbán rendelt ilyen metrót. Ennyi pénzből amennyiért a "régit felújították", vadonatúj, korszerű, biztonságos, önvezető, energiahatékonyabb, csendesebb és légkondis metrót is kaphattunk volna, ami sokkal tovább bírja, és teljes garanciát adnak rá.


Lánchíd felújítás nem azonnali kezdése (új közbeszerzési eljárást kell kiírni + COVID + Önkormányzati váltás)

Mivel nem volt elég pénz, új pályázatot kellett kiírni, amiben nem volt benne sem az Alagút felújítása

Ki tehet erről:

Tarlós - ő arról, hogy az Alagutat és a Lánchíd felújítását egy pályázatban hirdették meg, holott ez semmi sem indokolta. Pályázati feltétel lehetett volna az összehangolt munkavégzés garantálása. Akkor simán visszavonhatta volna csak az Alagút felújítását, és a Lánchíd felújítása mehetett volna tovább.

Orbán, hogy továbbra sem adott elég pénzt a felújításra.

(megjegyzem: volt olyan terv, hogy a Lánchíd járdáját kiszélesítik, ami akkoriban csak egymilliárd pluszba került volna, de erre sem volt képes a jelenlegi "legnagyobb magyarunk", Orbán.)


Hogy a Lánchidat nem engedik át augusztus 20.-án a tűzijátékra, miközben épeszű embernek eszébe se jutna egy felújítás alatt lévő építési területen - pláne hídon ilyesmi.


Bezzeg a vadászati világkiállításra eltapsoltak közel 70 milliárdot, pedig a kutya nem kíváncsi rá, csak Semjén hobbija.

Hogy nem kíváncsiak rá, azt is bizonyítja, hogy a tanulóknak nem csak ingyen jeggyel, de még ingyen utazással is csalogatják, pedig a MÁV nem is volt se szponzor, se semmi.

Másik röhej, hogy agrármérnök hallgatókat kényszerítenek "önkéntes" munkára - kötelező szakmai gyakorlatra hivatkozva.

Arról nem is beszélve, hogy COVID negyedik hullámának küszöbén pont erre van nekünk a legnagyobb szükségünk.


Ha annyira akarták volna Magyarország turisztikai látványosságát javítani, akkor pl. tolhatták volna ezt a pénzt a Lánchídra, és védett házak homlokzatfelújítására, BKK támogatására. Mondjuk erre a célra lemondhattak volna a totál undorító és örök veszteséget termelő felesleges biodómról és egy-két ugyancsak örök veszteségtermelő felesleges stadionról is. Akkor talán a többi inkább lenne nyereséges, vagy legalábbis kevésbé lenne veszteségtermelő.

2021. aug. 31. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!