A balliberálisokat miért nem zavarja Karácsonyék autó tiltogatási terve?
Természetesen valamelyik nyugat-európai város polgármestere kitalálta, azóta követi a sok hasonszőrű birka.
Érdekes,hogy ilyenkor nem igazán számítanak, a szegényebbek, alsóbb réteg, akiknek nem telik eur 5-6 besorolású autóra.
Máskor megy a kormány hibáztatása a "szegényellenes" politika miatt, ilyenkor bezzeg kuss van.
Persze, ez az lesz a válasz,hogy akinek nem telik alacsony euro besorolású autóra, az ne menjen autóval.
Akkor ezek szerint az a válasz és helytálló hogy, aki nem elég tehetős, annak nem jár saját ingatlan, lakjon mamahotelbe?
Kettős mérce szaga van.
Az autós mobilitási lehetőségek a jólét egyik mércéjét jelentik.Ilyen intézkedésekkel, a baloldal visszadobná az országot az 50-es,60-as évekbe.
Autóforgalom szempontjából dobjuk is csak vissza. Nem fenntartható ez a mennyiségű autó, jól elvolt az emberiség 1-2 generációval ezelőttig anélkül is, most is megoldja majd.
Szerintem mindenfajta autó használatát korlátozni kène.
A mérleg másik serpenyőjében meg az van, hogy a városban élők szívják a régi szennyező autók füstjét, amik komoly egészségkárosodást okozhatnak. Mi előrébb való? A mobilitás vagy az egészség?
"A dízel járművek a benzines társaikhoz képest jelentősebb részecskeszennyezést, valamint nitrogén-dioxid szennyezést bocsátanak ki.
A levegőben lebegő parányi, szabad szemmel nem látható részecskéket kémiai összetételüktől függetlenül, csupán méretük alapján osztályozzák. Angolul finomszemcsés anyagoknak (particulate matter) nevezik őket, innen jön a magyar elnevezésük is, a PM₁₀, és a PM2,5. A számok arra utalnak, hogy ezek 10 mikrométernél, illetve a 2,5 mikrométernél kisebb átmérőjűek.
A legapróbb – 2,5, vagy akár 1 mikrométernél is kisebb – szemcsék a legkárosabbak. Ezek képesek mélyen beágyazódni a tüdő szöveteibe, sőt az orrnyálkahártyán vagy a tüdőhólyagocskákon keresztül a véráramba is bekerülhetnek, így nem csak a légúti betegségekért, pl. súlyosbodó asztmáért, krónikus hörghurutért (bronchitis, COPD), tüdőrákért felelősek, hanem szívritmuszavarokat és érszűkületet is okozhatnak. Ráadásul emelkedett szintű véralvadást válthatnak ki, ami a trombózishoz vagy a szívrohamhoz vezethet."
1.
Ahogy internet nélkül, okostelefon nélkül is elvolt.
Sőt, ágyak nélkül is elvolt, a szalmán aludtak az emberek.
Az általános jólét lényege,hogy a szegények sem annyira szegények.Lehet nem tud BMW-t venni, de egy Suzukit,Daciát igen, ami emeli az ő komfortérzetét, jólétét.
2.
A szegények is cserélik az autóikat, ma már jóval kevesebb szívódízelt van üzemben, mint régen.
Viszont, ennek van egy természetes lefutása, úgyis lecserélik mert szétrohad, olyan hibája lesz a motornak, amit nem gazdaságos javítani...stb.
A politikusoknak nem kellene ilyesmibe is beavatkoznia.
Ti nem szeretnétek ilyen városokat, ahol a belváros sétálható, zöld, csak minimális autóforgalommal (helyi lakosok, szállítás, buszok, stb.)?
8.
Pár sétálóutcát érdemes kialakítani,éttermekkel, cukrászdákkal, egyéb kisebb üzletekkel.
Viszont egy egész várost ilyenné alakítani, nem lenne semmi jó benne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!