Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Az EU versenyképessé teheti...

Az EU versenyképessé teheti Paks II-t, az atomerőmű-építéseket az éghajlatvédelmi szigorításokkal?

Figyelt kérdés

Az EU 2030-ig 55%-kal csökkentené az üvegházgáz emissziót. A mostani elképzelések szerint a két új paksi blokk is 2030-ra lépne üzembe.


A tervek szerint a CO2 kvóta piacot is szűkítik. Ha az árak elérik a 100-150 euró/tonna értéket, akkor már szinte teljesen ellehetetlenítik a szénerőművek, gázerőművek működését. Ha ezekkel nem kellene versenyezni az atomerőműveknek, csak az ingadozó termelést adó naperőművekkel, szélerőművekkel, vízerőművekkel, tározós erőművekkel, akkumulátorokkal, akkor nyilván jobb lehet a versenyképesség, nyereség, megtérülés és nem kellene ez miatt aggódni.


Paks II egy 4000 milliárdos beruházás, így nyilván nem mindegy, hogy egy veszteséges vagy egy nyereséges projektbe folyik az állami pénz.



2021. júl. 25. 23:42
 1/6 anonim ***** válasza:
78%
Semmiképpen nem kell aggódni. Az atomerőművek ellenzői általában irreális feltételezésekkel hoznak ki bármiféle "veszteséget". Nehéz elképzelni, miért építenének szerte a világon atomerőműveket, ha ezek olyan "veszteségesek" lennének.
2021. júl. 25. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
91%

A szénerőművek már 25-30€/t árnál ellehetetlenültek, de a gáznak sem kell sokkal magasabb ár.

A nukleáris energia azonban nem az alacsony EUA CO2 árak miatt versenyképtelen, hanem a magas biztonságtechnikai költségek miatt.

2021. júl. 25. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Az EU a szénerőművekből származó importra is kivetné a díjat, így nem csak a Mátrai Erőmű működése lehetetlenül el, de Magyarország Ukrajnából, Szerbiából, ottani szénerőművekből sem importálna már áramot 2030-ban. Ezek a szenes források most 15 TWh mennyiséget tesznek ki a magyarországi villamoseneriga fogyasztásban, annyit mint egy atomerőmű (pl. Paks).
2021. júl. 25. 23:59
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
A gázmotoros erőművek nem fognak ellehetetlenülni, mivel a kiegyenlítő energiára szükség van. A hazai villamosenergia rendszerben nem igazán van azokon túl rugalmasan szabályozható elem (SZET nincs, vízerőműveket nem fogunk építeni, az akkumulátoros tárolók túl drágák). A felkúszó árak a zsinóráram árát is magukkal fogják húzni.
2021. júl. 26. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
67%

Kérdező

1. "Az EU 2030-ig 55%-kal csökkentené az üvegházgáz emissziót. " Ez kb. olyan, mintha egy tornaterem öltözőjében a birkózócsapat meg focicsapat mellett az egy szem íjász vállalná, hogy ezentúl majd kevesebbet fog izzadni. Szép gondolat, de qrvára nem fog számítani, mert a büdöset eddig is a többiek csinálták. Nagyon szép dolog, hogy mi itt Európában csökkentjük a kibocsátásunkat, de ez eddig is elhanyagolható volt a világ többi részéhez képest. A keveset hiába felezzük meg, ha közben a többiek meg egyre többet fognak kibocsátani - még azt is amit így nem nálunk Európában lehet majd az ipari gyártással termelni.

2. az atomenergia már most is versenyképesebb a többihez képest, ezért veszik még a németek is a francia atomerőművektől a hiányzó áramot a rendkívül drága lakossági áram részeként.

Teljesen igazad van, ez az amit csinálnak, az állam ad támogatást jelenleg a megújuló energia árához és ezt eddig is az adóbevételekből lehetett fedezni. Valóban így lehet egy irányba eltolni a piacot - és nem is feltétlenül rossz ez a dolog - hogy megdrágítjuk azt amit nem akarunk, hogy vegyenek az emberek, így közel azonos lesz az ára azzal, amit meg szeretnénk, hogy vegyenek. Elég utána pár reklám arról, hogy a jóemberek megújuló energiatermelést használnak, és azt is fogják használni.

A Paks 2 beruházásnak nem a 2030-as EU szigorítás ad versenyképességet, hanem már most lehet látni, hogy az atomenergiával termelt áram ára sokkal olcsóbb a többinél, a nagyon drága beruházással együtt. De segíteni fog, az igaz.

Az EU-nak meg nem 2030-ra kellene bevállalnia egy újabb szigorítást, hanem teljesíteni azt amit korábban a tagállamok bevállaltak. Nálunk ez jól megy, de sok országban nagyon el vannak maradva a korábbi vállalásaiknál is. Az EU 2030-as terve amúgy kész elmebaj. A belső égésű motorú autók gyártásának tilalma fogja kicsinálni az autóipart, vele sok ország gazdaságát - és vissza fognak hozni minden egyes kiszuperált, már 20-30 éves autót forgalomba ha nem lehet majd új benzines autókat venni.

2021. júl. 26. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
27%
Még egy ok, amiért ki kell lépni az EU-ból. Ezek az idióta eurokraták a villamosenergia-termelést is ellehetetlenítik.
2021. júl. 26. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!