KariGeri mióta kihirdette a klímavészhelyzetet, mi változott érdemben?
"ilyenkor 37-38 fok szokott lenni" Aha, miközben a hőmérsékleti rekord 37,3 fok, ami 8 évvel ezelőtt volt, és az átlag 21 fok volt tavaly júniusban, azelőtt 24, azelőtt 22.
Tök jó, hogy már az időjárásról is ő tehet :)
Mint írtam, vannak, akiknek nincs más választásuk, de nem ez a jellemző. Az agglomerációból járók miatt max. reggel meg munkaidő után lennének dugók.
Úgy általában Magyaro. még mindig statuszszimbólum az autó, az nem lehet, hogy valakinek ne legyen autója, aki tömegközlekedik az csóró, aki kerékpárral közlekedik az öngyilkosjelölt. Nyugaton egyre több helyen vezetnek be a városokban autómentes övezeteket, vagy építik át a 2x2 sávos utakat 2x1 sávosnak, a kisebb utakat meg sétálóutcának, hogy így vegyék rá az autósokat, ne járjanak annyt autóval és csökkenjen a forgalom.
Budapesten autóval közlekedni már évek óta egy kínzással ér fel. Állandóak a dugók. Túl sok az autó és túl kényelmesek az emberek. Aki kiköltözik az agglomerációba, az tudja, hogy ez azzal fog járni, hogy reggel-este valahogy be kell majd jutnia. Nem most hirtelen lett ilyen Bp közlekedése, évek óta ilyen. A tömegközlekedést meg a külföldiek is dícsérik. Sűrűn jár, jó a hálózat. Igen, a járműpark nagy része a szétesés határán van. Ahogyan az ország más része is - kórházak, iskolák, utak. A stadionokat kivéve. Az autók átlagéletkora 15 év! Bármilyen roncsot meg lehet venni nagyon olcsón és aztán közlekedni vele és szennyezni a levegőt, csak mert nem óhajt tömegközlekedni az illető.
A dugók nem azért vannak, mert Karácsony pikkel az autókra, hanem azért, mert Tarlós egy rakás felújítást halogatott, ami Karácsonyra hárult.
Emlékeztek?
Hármas metró
Lánchíd
Blaha Lujza tér
De ami még durvább, az, hogy a kormány szarozik a várost elkerülő M0-val: először azzal, hogy fizetőssé tették, pedig ez a józan ész ellen vall, másrészt meg az M0-ás híd felújításával bénáznak már mióta, így hatalmas dugó van, és kénytelen mindenki a városba jönni.
Amúgy a klímavészhelyzet nem csak azt jelenti, hogy megszüntetjük a károsanyag kibocsátást, hanem azt is, hogy felkészülünk a szélsőséges időjárás elviselésére.
Történtek lépések, ivókutak, hűsítőpontok, fák telepítése, fák megvédése, árnyékolók.
De létrehoztak egy normális stratégiát, más kérdés az, hogy a Fidesz elveszi Budapest forrásának jelentős részét.
Ahogyan a 13as is írja, ritka agyhalott ötlet volt az M0-s fizetőssé tétele. Szerintem a világon nincs még egy olyan ország, ahol egy várost elkerülő út fizetős, a városon keresztül haladó meg ingyenes...
Az meg különösen vicces, hogy eddig az volt a baj, hogy karácsony miért nem kezd már hozzá a Lánchíd felújításához, most meg az, hogy elkezdték, ezért (is) dugók vannak.
#16 Igen, megvan, hogy a klmavészhelyzet globális probléma, nem CSAK magyar, de ez még nem jelenti azt, hogy Magyarországon, illetve Budapesten ne lenne probléma, és nem kellene rá fővárosi illetve országos szinten megoldást keresni és találni rá.
Mint írtam: több oldalról kell megközelíteni: megelőzés, pl. károsanyag-kibocsátás, másrészt alkalmazkodás.
Ideig-óráig lehet másokra ujjal mutogatni, hogy mi nem csinálunk semmit, mert mások sem csinálnak semmit, aztán meg amikor jönnek a klímamenekültek, akkor meg újra sorosozni, brüsszelezni fogunk?! Azt hiszem, azt a tömeget már nem fogja megállítani egy kerítés!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!