A magyar közoktatás miért pária a magyar politikában?
Gyakorlatilag senki sem akar hozzányúlni, maximum tűzoltást végeznek, mintha pária, azaz kitaszított lenne.
Mi lehet ennek az oka? Vagy esetleg célja lenne?
Nem lehet látványos eredményeket felmutatni néhány év alatt. Ezért.
.
"Tanárhiány, túlterhelt gyerekek- tanárok, szegényes tudás bázis stb stb"
Ezek mind ilyen klisés, retardált érvek.
Tanárhiány nincs, pont az a probléma, hogy túl sok olyan tanár van, aki alkalmatlan annak.
A diákok nincsenek túlterhelve, a diákok javának iskolában se lenne helye, mert a közoktatás egy ostoba koncepció. A probléma itt az, hogy senkit sem érdekel a tananyag.
És erre nem az "érdekesebb, interaktív órák" a megoldás, a még nálunk is poroszosabb, követelményigényesebb japán oktatási rendszer mégjobban kitölti a tanulók életét, mégis jobban teljesítenek.
Azert, mert nem ertenek hozza. Illetve, valakiknek nem all erdekeben egy onbizalommal teli, kritikusan gondolkodo, magas logikai kepesseggel, stb. rendelkezo fiatal kinevelese.
Pedig letezik megoldas.
A neve tantargyhasznositas.
#3
Igazából nem látványos eredményeket kellene, hanem annyit, hogy lássuk, hogy fordult a tendencia, viszont fideszesek is beismerték, hogy hoztak döntéseket, amik egyáltalán nem értek el semmit, sőt, azóta csak rosszabb lett.
"Tanárhiány nincs, pont az a probléma, hogy túl sok olyan tanár van, aki alkalmatlan annak."
De, tanárhiány van, illetve az is igaz, amit mondasz.
Nincs elég tanár még a rossz tanárokkal együtt se.
Viszont a tanárok egy jelentős része meg rossz, viszont ez pont úgy orvosolható, ha SOKKAL több tanár lesz, SOKKAL magasabb fizetésért és verseny lesz.
"A diákok nincsenek túlterhelve, a diákok javának iskolában se lenne helye, mert a közoktatás egy ostoba koncepció."
A közoktatás pont egy jó koncepció, csak szarul van kivitelezve.
A diákok pedig de, túl vannak terhelve. Nagyon sok órájuk van és nagyon sok házit kaptak.
A fidesz alatt pedig csak nőttek a terhek.
"A probléma itt az, hogy senkit sem érdekel a tananyag."
Ha szar a NAT, akkor nem meglepő.
A finnek nem földönkívüliek, ők is emberek, mégis tudnak érdekes oktatást csinálni.
"És erre nem az "érdekesebb, interaktív órák" a megoldás"
Igen, pl. a finnek, akiknek az oktatása top helyen van.
"a még nálunk is poroszosabb, követelményigényesebb japán oktatási rendszer mégjobban kitölti a tanulók életét, mégis jobban teljesítenek."
Más kultúráról beszélünk, ezért működik ott más, de ebből nem következik, hogy nincs más megoldás. Sokkal konzervatívabb társadalomról van szó, akkor is ha van nagyon liberális vonásuk is.
Másrészt meg a finnek jobbak, mint a japánok oktatást tekintve.
Mellesleg a japánoknak se menne, ha szar tanáraik lennének, akik alul vannak fizetve.
"A közoktatás pont egy jó koncepció, csak szarul van kivitelezve."
Az emberek többségének nem iskolában a helye. De még azokat figyelembe véve is, akik tehetségesek teljesen idióta elgondolás, hogy sok esetben ~25 éves korukig vesznek részt oktatásban, miközben azon célirányú képzésekkel éveket lehetne faragni.
"A diákok pedig de, túl vannak terhelve. Nagyon sok órájuk van és nagyon sok házit kaptak."
Ha valaki diák akkor a tanulással foglalkozzon, máskülönben hagyja ott az iskolát. Én például roppantul örültem volna, ha az osztályom fele elhúz és nem aludnom kell órákon unalmamban. Nagyszerű és boldog életet tudtak volna élni egy szakmunkásban is, ahol betonozni tanítják őket.
"Ha szar a NAT, akkor nem meglepő."
Nincs az a színes grafikon, interaktív csoportmunka ami rá tudott volna venni, hogy egy fikarcnyit is érdekeljen a kémia vagy az irodalom, és ha én ezt 130-as iqval így gondolom akkor sok szerencsét a középszerű, bizonyítási vágytól égő 110-125-ös tartomány munkára fogásához, biztos maradandó eredményeket érnek el a tudományban. Kár, hogy az elmúlt évtizedek pont ennek ellenkezőjét bizonyítják.
"Sokkal konzervatívabb társadalomról van szó, akkor is ha van nagyon liberális vonásuk is."
Ez szép kifejezés az etnikailag homogén társadalomra, ahol az emberek magukénak érzik a környezetüket és látják értelmét dolgozni érte.
"Másrészt meg a finnek jobbak, mint a japánok oktatást tekintve."
Rendszeresen a finnek előtt végeznek a PISA eredményei szerint, tehát ha valaki más oktatási rendszerét majmoljuk miért ne azt, ami jobb eredményeket produkál?
"Az emberek többségének nem iskolában a helye."
De.
"sok esetben ~25 éves korukig vesznek részt oktatásban, miközben azon célirányú képzésekkel éveket lehetne faragni"
Hát lehetne, ha elejétől fogva tudná, hogy mit akar.
Jelenleg is úgy vannak választásba belekényszerítve a diákok, hogy nagyon sok munkáról elképzelésük sincs, hogy mi és milyen.
És még ha 7 évesen megmondaná a gyerek, hogy mi akar lenni, akkor sincs garancia, hogy közben nem tetszene meg valami más.
Ezt sajnos sokkal jobban nem tudod kivitelezni, nem sok évet tudnál lefaragni, ha a tanulmányaik végén nagyon jó, szakmájukhoz értő embereket akarsz kiengedni a világba.
"Ha valaki diák akkor a tanulással foglalkozzon, máskülönben hagyja ott az iskolát."
Aminek az lesz a következménye, hogy a társadalom számára teljesen haszontalan embereket kerülnek, mivel nem tudták gyerekként élni a gyerekkorukat.
Nem egy kutatás foglalkozik azzal, hogy milyen megterhelő pszichésen, ha valakinek nicns gyerekkora.
Ha valaki gyerek, akkor legyen gyerek.
"Én például roppantul örültem volna, ha az osztályom fele elhúz és nem aludnom kell órákon unalmamban."
Az én osztályom is hozzám képest lassabb volt, de nekem senki nem tiltotta meg, hogy magamtól haladjak az anyaggal, feladatokkal.
Téged megvert ezért a tanár? Ha nem, akkor magadnak köszönheted, hogy nem tudtad feltalálni magad.
"Nincs az a színes grafikon, interaktív csoportmunka ami rá tudott volna venni, hogy egy fikarcnyit is érdekeljen a kémia vagy az irodalom"
Mivel nem tudod, hogy milyen a jó oktatás. Nem attól lesz valami jó, hogy színes és nem fekete-fehér.
Bár, ha te csak ezt tudod elképzelni, akkor az a 130 IQ nem nagyon van kihasználva.
"bizonyítási vágytól égő 110-125-ös tartomány munkára fogásához, biztos maradandó eredményeket érnek el a tudományban. Kár, hogy az elmúlt évtizedek pont ennek ellenkezőjét bizonyítják."
Mondju kaz pont tény, hogy az IQ-nak nincs köze a tudományos eredményekhez, de mindegy.
"Ez szép kifejezés az etnikailag homogén társadalomra, ahol az emberek magukénak érzik a környezetüket és látják értelmét dolgozni érte."
Nem, láthatóan ezzel sem vagy tisztában.
Japánban KONZERVATÍV a társadalom, nem etnikailag homogén, mármint az is, de nem ez a lényeg.
Arról van szó, hogy ha a szülő azt akarja, akkor egésznapot tanul a gyerek.
Azoknak a viccesnek van alapja, amikor 95%-tól van kettes. Az ázsaiai országokban a sztahanovizmus már az oktatás szintjén megjelenik.
"Rendszeresen a finnek előtt végeznek a PISA eredményei szerint, tehát ha valaki más oktatási rendszerét majmoljuk miért ne azt, ami jobb eredményeket produkál?"
2018-ban sem végeztek előttük de mindegy.
A bárki majmolásával az a baj ,hogy a társadalom alkalmas-e rá. Szingapúr is elől van, csak náluk ez úgy megy, hogy nagyon sok magánórája van a gyerekeknek, amiket a szülők fizetnek.
Ez nálunk nem kivitelezhető, mivel a családok nincs annyi pénze.
Ahogy mondtam a japánok esetében konzervatív társadalomról van szó. A magyarok ennél liberálisabbak.
"Mondju kaz pont tény, hogy az IQ-nak nincs köze a tudományos eredményekhez, de mindegy."
Bruh
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!