Mi az oka,hogy rendszerváltás óta a közoktatás nem sokat változott?
Az egyetemeknél ugyebár bevezették a bolognai rendszert,meg voltak egyéb változások is.Ugyan, a magyar felsőoktatásban sok a rugalmatlan ,görcsös elem,ami a szociból maradt de közelebb került a nyugatiasabb mintájához.
Viszont a gimnáziumok/középiskolák esetében alig változott valami.
Volt itt rendszerváltás óta többféle ideológiájú párt, liberális,szocialista,jobb-konzervatív.
De, érdemben nem nyúltak hozzá, még mindig tele van a szoci rendszerből visszamaradt megoldásokkal.
Az órarend nagyon kötött.Miért nem válogathatja össze a diák az óráit egy félévre?
A legtöbb tárgyból lenne 1,2,3...stb.pl: matek1, matek 2, biológia 1...stb.
A tárgyak 1. verziója mindenkinek kötelező.
Az egyetemi felvételi is úgy kellene,hogy pl:műszaki szakhoz feltétel,hogy meglegyen a matek 1,2,3, fizika 1,2,3.A többi területnél ugyanígy.
Komcsi rendszerből visszamaradt megoldás még a 0. óra.
Ilyen volt anyám idejében is meg van, most is.
Jobb helyeken az oktatás fél 9-kor, 9-kor kezdődik.
2#
Ezzel csak az a baj,hogy nagyon magas az óraszám.
Miért kellene fakultációra járni, ha fel is vehetné, rendes órarendi óraként?
4#
Akkor is rossz a mostani rendszer.Nagyon korlátozza a diákokat és utálják is.
A célorientáltabb oktatás hatékonyan kihozza a diákok erősségeit.
Annak idején olyan matektanárom volt, aki kisajtolta belőlünk a maximumot, és aki akart, tanulhatott jóval többet, mert reggel 7-kor ""0.-ik"" óraként illetve tanítás után tartotta ingyen nekünk a különórákat matek verseny felkészítés gyanánt. De ez volt más tantárgyakból is.
Erre legtöbben rásütik, hogy versenyistálló, meg hogy a szegény gyerekek ígyis túlterheltek (ami valójában egy nagy lózung aminek semmi alapja nincs, mert kb. semmit nem kell tanulni középsuliban...).
A probléma az, hogy alulfizetettek a tanárok, ennek megfelelően a tanári gárda színvonala is egyre alacsonyabb. Rengeteg a "link" tanár, aki tojik mindenre magasról és nem hogy különórákon versenyekre készítene, hanem még a kötelező munkáját sem végzi el tisztességesen.
7#
Nagy Britannia,Franciaország.
Egyik országban sem 8 vagy fél 8-kor, netán 7-kor kezdődik az oktatás.
8:30-9:00 a normális.
A magyar oktatási elképzelések abból indulnak ki, hogy ha"a gyári munkásnak korán kell kelni, akkor menjen a rohadt diák is korán, legyen annak is rossz".
Ezt kellene elfelejteni.
Az oktatást a tanárok és a diákok számára is kellemessé kell tenni.
8
A briteknél a valamire való családok bentlakásos intézményekbe adják óriási pénzekért a gyerekeiket. Az azon kívüli iskolák sz@rt se érnek, csak foglalkoztatók, egész napra, és minden 2. órán semmit nem csinálnak.
A franciáknál dettó, csak ők már svájci iskolákba küldik a csemetéiket, hogy több nyelvet tanuljanak.
Jó, hogy említed a prolikat, mert az egész napos iskola a plebs gyerekeinek arra való, hogy minél kevesebbet tanuljon, azt is csak azt, ami most éppen az újlib hatalomnak hasznára lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!