Élnétek egy ilyen jövőben?
Magyarország a nem is olyan távoli jövőben, a 2050-es évek közepén.
Budapest, sétálsz a városban. Az idő napos, élvezed a meleg nyári időt. Az utcákon hemzsegnek a turisták, jelenlétük pezsgést hoz a városba. A legtöbb látványosság tele van velük, nagy bevételt hoznak az országba. Felszállsz a villamosra, amelyet magáncég üzemeltet, a jármű tiszta és pontos. Amíg a villamos megy nézed a várost. Nincsenek felhőkarcolók, sőt a modern építészet nem igazán képviselteti magát, a legtöbb épület, még az újabb építésűek is klasszikusabb stílusúak nem szürke beton-üveg förmedvények. Rengeteg a kisvállalkozás, hiszen sokkal jobban megéri vállalkozónak lenni mint régen, jól meg lehet élni belőle és nem adóztatnak agyon. Emellett több multi is van, főleg Angol, Amerikai, Ausztrál, Svájci. Az államnak alig van nyoma, úgy visszaszorult.
Hazamész, nagy kertes házad van, több kocsival. Megnézed a híreket és nyugodtan fekszel le aludni.
Másnap hétvége, húzol le a vidéki nyaralódba. Teljesen megfelelő, jó minőségű úton suhanhtsz egész végig, egy V8-as sportautóval. A vidéki nyaralód, egy kisebb faluban fekszik, ezen a településen is sok a turista. Délelőtt elmész egy lőtérre a saját tulajdonú félautómata puskáddal és gyakorolsz lőni. Lehet, hiszen bárki tarthat otthon lőfegyvert, és viselni is szabad a legtöbb helyen.
Délután megnézel egy Monster Truck showt csakúgy mint a turisták. Este a falu egyik kocsmájában elfogyasztasz egy sört néhány Angol turistával.
Az ország kilépett az EU-ból és Nagy-britanniával, Amerikával, Ausztráliával és Svájccal van a legjobb viszonyban. Másokkal inkább csak kereskedelmi kapcsolatokat tart fenn.
Az adók itt a legalacsonyabbak Európában, és az állam szerepvállalása is itt a legkisebb.
A benzines és dízel autók semmilyen szinten nincsenek korlátozva, sőt támogatva van az életbentartásuk. Az utakon alig látni elektromos vagy hibrid autót, a legtöbb ember nagy terepjárókkal vagy erős sportautóval jár.
A megfigyelő rendszerek nagyon be vannak korlátozva, sok dolog ami szükséges pl a társadalmi kreditrendszerhez (ugyebár nem csak kamerák kellenek hozzá) be van tiltva, csakúgy mint az emberek chippelése egyéb és egyéb transzhumanista torz dolgok. Még a közösségi médiák is szabályozva vannak, hogy ne figyelhessék meg korlátlanul az embereket. A gondolatvezérlés, gondolatolvasás is be van tiltva, hogy ne figyelhessék meg az emberek gondolatait. (elméletileg folynak kutatások ezutobbi területén)
A készpénzhasználat semmilyen formában nincs beszüntetve vagy korlátozva és nem is törekszik az ország semmi ilyesmire.
A gazdaság szerkezete megváltozott, a legfőbb szektorok, a pénzügyi szolgáltatások (az alacsony adók és szabályozások bankoknak kedvező titoktartási törvények miatt), a turizmus, a mezőgazdaság, a fafeldolgozás, a gyógyszeripar, az élelmiszeripar.
Az jó gazdasági helyzet hatására az ország az egyik leggazdagabb ország lett Európában. Sok a munkahely vidéken is.
A lakosság kB 8 milliós szinten stagnál, mivel az EU kilépéskor, és a szorosabb UK, USA egyezménykor is elment egy-egy kisebb tömeg, de azok akik itt maradtak jól jártak.
Svájci mintára sok népszavazás van, majdnem ugyanúgy be van vezetve a félig közvetlen demokrácia.
Élnék én ilyen Magyarországon (őszintén mondom), de egy ilyen körülményeket biztosító-, kapcsolatrendszerű ország maximum egy teljesen naívan megírt utópisztikus államot leíró könyv oldalain létezhetne.
Ez egy mocskos, korrupt, egyre élhetetlenebb hely és kor, ami minden egyes nappal egyre mélyebbre jut mind emberi-, mind erkölcsi értelemben, és ez már csak úgy fog változni, hogy még mélyebbre jutunk...
"Az államnak alig van nyoma, úgy visszaszorult."
"A benzines és dízel autók semmilyen szinten nincsenek korlátozva, sőt támogatva van az életbentartásuk."
"A megfigyelő rendszerek nagyon be vannak korlátozva, sok dolog ami szükséges pl a társadalmi kreditrendszerhez (ugyebár nem csak kamerák kellenek hozzá) be van tiltva, csakúgy mint az emberek chippelése egyéb és egyéb transzhumanista torz dolgok. Még a közösségi médiák is szabályozva vannak"
"Svájci mintára sok népszavazás van, majdnem ugyanúgy be van vezetve a félig közvetlen demokrácia."
Ezek így egymással eléggé ellentmondásos dolgok. Az egyik oldalról van itt egy jobboldali-libertárius gondolkodásmód, de a másik oldalon meg az állam igen komolyan beleszól a magáncégek működésébe. Az meg, hogy az elektromos és hibrid autók helyett nagyrészt benzines és dízelmotoros autók járnak, állami beavatkozás nélkül lehetetlen, hiszen a legtöbb autógyártó már javában megkezdte az átállást a hibridekre és az elektromos autókra (lásd pl. Volvo, ami már csak hibrideket gyárt, a Ferrari, ahol a legdrágább, legújabb modellek már hibridek, vagy a BMW, ami idén már 50%-al kevesebb belsőégésű-motoros autót gyárt csak).
Ez a svájci, népszavazásos modell nem nagyon kompatibilis az éjjeliőr-állammal. Egyrészt miről tartsunk szavazást? Az állam kivonult a gazdasági és a társadalmi életből, ahogy te írtad, "alig van nyoma". De tegyük fel, hogy hetente lesznek népszavazások, mint Svájcban. Szerinted meddig tartana ez a rendszer? Az ilyen rendszerek sajnos mindig irtózatos mértékben kinyitják a társadalmi ollót, a szegényebb rétegek egyre szegényebbek lesznek, a középréteg eltűnik, míg a gazdagabbak egyre gazdagabbak lesznek. Ez a fenenagy szabadpiac csak egy jóléti állammal és erős szakszervezetekkel működőképes, lásd a skandináv országokat, ahol az állam nagyrészt kivonult a piaci ügyekből, átruházta a szabadpiac szabályozását a szakszervezetekre és a magáncégekre, és az állam csak azokban a piaci szektorokban és közös ügyekben van jelen, amiket piaci alapokon nem lehet rendesen működtetni (pl. úthálózat, vasút, egészségügy, közlekedés, újraelosztás, stb.)
#1 mivel a világ legtöbb országa nem vagy alig fog kőoljat venni, így csak nem lesz fél milla egy kanna benzin.
#2 sajnos, bár ennyire ne legyünk pesszimisták.
Persze csak egy elképzelést említettél, de több helyen voltam már kérdőívezni egyetemi keretek között és hidd el, az általad leírtak első felének megfelelően sokan élnek hasonló módon. Budapesten laknak, hétvégére kiutaznak a Weekendházukba Mogyoródra, szombaton pedig ha van akkor leugranak a Hungaroringre, miközben a luxus sportkocsijukkal utazgatnak.
Szóval van aki már így él, hogy miből azt ne kérdezd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!