Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Nem felháborító, hogy a...

Nem felháborító, hogy a mellékvonalokon csak 40-50-el mennek a vonatok a 21. században?

Figyelt kérdés

Minimum 100-al kéne, hogy menjenek a fövonalakon meg minimum 180-na.

Ez a 21. század. A német autópályán amikor 200-al megyek, a vonatook csakúgy elhúznak melettem, itt meg egy biciklis is lehagyja a vonatokaz


2021. máj. 11. 11:56
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
100%
Nem állítom, hogy a lassú közlekedés a jó, de vélhetően üzembiztonsági okai vannak annak, hogy ez így történik. A mellékvonalakra nem fordítanak akkora gondot, mint a fővonalakra, - ez nem meglepő. A minőségük sem olyan, mint a fővonalaké, - ez sem meglepő. A mellékvonalakra inkább az a jellemző, hogy nem igazán járatnak rajtuk ponttól-pontig járatokat, - inkább preferálják a minden bokornál megálló járatok üzemeltetését. Nem sok értelme van annak, hogy egy ilyen vonatot felpörgessenek nagyobb sebességre, amikor tudva levő, hogy öt percen belül le kell lassítani, majd meg kell állítani ugyanezt a szerelvényt. A másik az időjárás, - mint tényező. Ha most kimész egy ilyen mellékvonal vágányához, kérlek tegyél meg kettő dolgot - miután meggyőződtél arról, hogy nem tud eltaposni egy vonat: érintsd meg a sínt! -Nem biztos, hogy fog sikerülni, mert meg fogja égetni a kezedet, - annyira fel van hevülve a nyílt pályán a Nap sugarainak hatásától. Aztán ha ezzel meg vagy, hajolj egy kicsit közelebb a talajszinthez és nézd meg, hogy a távolba nézve milyen szinten "párhuzamosak" a sínek! Egy girbe-gurba, bizonytalanul leglehetetlenebb irányokba hajlongó valamit fogsz látni, - amit a hőtágulás és az idő vas foga párhuzamosan okoz. Ha egy ilyen vágányra ráküldöd az általad óhajtott sebességgel a vonatot, nincs az a szerelvény, amelyik ki ne siklana! A vasúti pályák karbantartása, új vasúti vonalak építése pedig a legdrágább sportok egyike, - éppen ezért nem is szeretik az üzemeltetők nagyon ezt a sportot!...
2021. máj. 11. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
0%

5

"Ezt aközben álmodtad miközben a helyesírási szótárat tanulmányoztad?"

Mi vagy te nyeltannáci?

Egyes vonalakon 300-al mennek.

Nem hiszed? Utazz pl. A Münchenből Nünbergbe.

[link]

Próbáld ki! Nagy élmény, annak aki Kargózröcsögéről jön.

2021. máj. 11. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 A kérdező kommentje:

11: Ez oké, ahogy írták Németországban meg a Beneleux állmokban is a nagy városok között mennek 300-al vonatok.

Pl Hollandiába ott is vannak mellékvonalak, ahol megállnaka vonatok 5-10 percenkent minden faluban meg kisvárosbam, deméga méllékvonalakon is minimum 100-al mennek vonatok,pedig a mellékvonalkaon is mindenhol megáll a vonat.

2021. máj. 11. 20:37
 14/18 A kérdező kommentje:
Egyébként miközben máshol minimum 300al mennek a nagy városok között a vonatok, Párizs-Brüsszel között 1 ora 25 perca vonatot, Brüsszel-Amsterdma között 1ora 10 perc. Itt meg ot tartunk Györ és Budapest köztött mehetnek a vonatok leggyorsabban 160 per oraval. Pl a Pécs-BP fövonaloan vannak olyan szakaszok, ahol csak 80-al mehetnek a vonatok.
2021. máj. 11. 20:40
 15/18 A kérdező kommentje:
Ugyhogy a fövonalak tekintetében is lemaradásban vagyunk
2021. máj. 11. 20:40
 16/18 anonim ***** válasza:
0%
Nem szabad ezzel a foshalmazzal foglalkozni. Iényt linkeltem be 10 évvel ezelőttről, hogy 280 és 330 között járnak a gyorsabb vonatok egyes szakaszokon. A 320-at láttam is kiírva monitoron. Ezt lepontozták 0 azaz nulla százalékra. Az ország megszűnt. Ki akarna ott élni ahol az autópályákon 30-al lehet hajtani a kátyúk miatt?
2021. máj. 11. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
47%
Pedig megvan annak a sajátos romantikája, amikor Máriapócs és Nyírbátor között zakatol a kis Bz harminccal, és megfigyelheted a körbevevő fákat, bokrokat, esetleg állatokat...viccen kívül, nyilván szégyenteljes ez a helyzet, az elmúlt ötven év kormányai szégyellhetik magukat. Az a baj, hogy pozitív változás nem valószínű.
2021. máj. 12. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
A MÁV mindig is egy kifizető helye volt az aktuális kormánypárt cégeinek a rendszerváltás óta. A lényeg drágán szarul megépítetni velük valamit, hogy aztán pár év múlva megint ki lehessen rá számlázni 100 milliárdokat. A másik szokás, hogy olyan fejeseket tegyenek a MÁV élére akik valamiért kiérdemelték a pozíciót például valakinek a valakije, így meg lehet támogatni milliós fizetésekkel. Az, hogy utasok is vannak teljesen mellékes, ezért az se fontos, hogy a színvonal olyan 50 éves lemaradásban van a szomszédos Ausztriához képest, de már a volt szoci országok is kezdenek kiröhögni minket, Csehországban már van nagysebességű vonal.
2021. máj. 30. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!