Szeretnék blogot indítani, azonban vannak aggályaim, szeretnék tanácsot kérni. Vélemények?
Igazából már próbálkoztam az Indexen jó 5 éve. Ki is emeltek sokszor, de azóta ismerőseim is hasonlókat mondanak:
1, Szinte minden a Fészre tevődött át
2, A blogok felett eljárt/ eljáróban az idő
3, Az Index háza táján bekövetkezett változások
Ti mit gondoltok?
Nem politikai blogot akarok, amolyan művészetis, kreatív blogot.
Mit gondoltok?
Indexre érdemes még visszamenni, vagy wordpress?
Csináld a blogot. Nagyon sokat segítesz vele. A napokban olvastam egy hétéves bolgot, és abban segített, hogy ne vegyem meg az oauchanogi sega játékot.
Élmény volt olvasni annyira humorosan fogalmazott.
Yt-n is vannak 45 percesvideók. Igaz, ha mélyebben akarsz egy témával foglalkozni, akkor nem fogsz hetente két videót tolni.
Én is blogolok, de jó ideje nem emelnek ki semmit se.
indexnél volt egy változtatás(meg lett a telex).
Megpróbálni nyilván meglehet a blogolást. Lényeg, hogy élvezd. :)
Videónál nem kell feltétlen arcot hozzáadni. Ha én videóznék, akkor még szöveget is írnék, amit esetleg felolvasok.
#13: akkor 28 évesen idős vagyok.
akkor vidéki :) vagy nő
jó ideje már nem trendi a face
Nincs az az Isten se pénz, hogy a 444-re írjak. :)
Hasonló témában olvasgattam kommenteket, a kérdés tárgya a beállítottság, hitelesség és a részre hajlás volt...és valaki a 444-re azt írta hogy - idézem -
"Hogy én a 444-et legjobban a bulvárszar kategóriába sorolnám"
Maximálisan egyetértek.
"Amúgy meg csúnya is vagyok :D"
Maradhatsz anon YouTube-on is. Max. arról mutatsz képeket illusztráció gyanánt amiről beszélsz, nincs ebben semmi gáz. Az arcnélküliség azért is előnyös mert közben "puskázhatsz" arról a vázlatról amit amúgyis érdemes videófelvétel előtt megírni. Nem lesz semmi "ööö" meg "izé", és nem kalandozol el más témákra.
"Ki nézne meg egy minimum 45 perces videót, főleg a fiatalok között?"
Amit nézni is kell a megértéshez vagy elég hallgatni miközben a hallgató dolgozik/közlekedik/sportol stb.? Nagy a különbség. Podcast-okról hallottál már? 1-2 órás, sokszor még hosszabb beszélgetések amelyeket többek között YouTube-ra is fel szoktak tölteni. Az egyik kedvencem Dan Carlin-tól a Hardcore History Podcast amelyben Carlin beszél adott történelmi eseményekről, korszakokról sokszor 6 órán(!) át.
Te a blogot vetetted fel, mások a vlogot, én szerintem előbbi a múlt, utóbbi a jelen, de a podcast-oké és livestream-eké a jövő.
Szia,
Szerintem az első legfontosabb kérdés, hogy ki a célközönséged?
Kiket akarsz elérni. Idősebbeknek, középkorúaknak, fiatal felnőttek, vagy a fiataloknak akarsz írni?
Mert nem mindegy. Az idősebb generációknak igénye van az olvasásra és kevésbé szeretik a vlog formát. De őket nem fogja az érdekelni, hogy Billie Elishnak milyen az új albuma(most csak mondtam egy idétlen példát).
A középkorúak már egy köztes réteg.
Fiatal-felnőtteket insta, face, youtube-al még mindig el lehet érni.
A fiatalabbak pedig már inkább a minél rövidebb videó formát hajlandóak befogadni.(pl. TikTok, Youtube)
Sajnos nem sajnos ez van, persze kivételek erősítik a szabályt.
A másik fontos kérdés, hogy hobbi blog ahol csak kiírod magadból a dolgokat vagy pénzt is szeretnél vele idővel keresni, stb.
Egyáltalán nem veszett fejsze,csak el kell érni a célközönséged. Ez nem könnyű, de ha kreatív vagy és jól nyomod akkor a többi adja magát!(Sok kitartás és munka lesz benne, de ez a legtöbb alkotói tevékenységgel így van. A lényeg, hogy csináld, ne add fel az első kudarcoknál, legyél nagyon kitartó és meg lesz a gyümölcse!) :)
Engem érdekelne, és én is hasonlóban gondolkodok, mert nem találok magamnak, és jó látni végre valakit a saját korosztályomból csinálni ilyet! (Feltéve hogy 25 alatt vagy 🤔... bár utána is számíthatsz annak). Szerintem össze lehetne hozni. Mondjuk én inkább a kultúra, filozófia és műszaki körben mozgok, mert nem érzek elég háttértudást a törihez, kivéve egy-egy témához.
Meg van egy csomó cikk ötletem is. Ha esetleg megcsinálnád. Bár gondolom az neked is van 😅
a blog (bár nem egyetlen műfaj) ugyanúgy nem halott és nem is fog eltűnni, mint ahogyan az újságok és a rádió sem tűnt el a tévé miatt.
a papír újság/könyv idővel valószínűleg el fog tűnni és csak e-olvasókon, Internetes formákban marad fenn, bár lehet, hogy teljesen még ez sem fog bekövetkezni, mert a papír hangulatához sokan ragaszkodnak, valamennyire sokáig fenn maradhat. olvasni mindig fognak valamennyire az emberek - viszont hogy mennyien, de főleg mit és hogyan az folyamatosan átalakul.
abban igazuk van a vészharangot kongatóknak, hogy ma a széles tömegek egyre kevésbé olvasnak, pláne hosszú szövegeket és egyre népszerűbbek a videók, azokból is főleg a rövidebbek. ugyanakkor vannak, akik változatlanul olvasnak akár hosszabb szövegeket is blogokon és a hosszabb videóknak is van közönsége, akár nagyon komoly is. nem véletlen, hogy a rövid írások mellett például a sokat kritizált 444 is működtet egy külön rovatot a hosszan kifejtős témáknak tldr.444.hu címen. valószínűleg az ő közönségükben is vannak, akik hosszabb szövegeket is elolvasnak. de ugyanúgy csinálnak a híreikből videós feldolgozást a YouTube-ra azoknak, akik már a rövid cikkeket sem akarják elolvasni, viszont videóban meghallgatnák.
a közönség mértéke persze erősen szubjektív. amilyen tempóban csökken a nyomtatott lapok olvasóinak száma és amennyire mérhetetlen volt mindig is, hogy egy nyomtatott újságban vajon melyik cikket mennyien olvasták el, ahhoz képest egy blogon mindenképp lehet esélyed több olvasót elérni. lehet, hogy nem fogják milliók olvasni, amit írsz, de ha csak pár ezren olvassák el, az is több lehet, mint ahány példányban egyáltalán kinyomnak egyes újságokat, pláne könyveket.
végső soron pedig az a legnagyobb kérdés, hogy ha csak száz embert érdekel, amit írsz, akkor vajon értelmetlen megírnod? kevesebb haszna van, ha legalább az a száz ember el tudja olvasni, mintha inkább csak a fióknak írsz, vagy meg sem írod?
a döntő kérdés mindig az, hogy ki a célközönség, nekik milyenek az igényeik, szokásaik, érdeklődésük és hogy egyrészt mennyire sikerül a tartalmaddal őket jól megszólítani, megtartani, ha már egyszer eléjük került a tartalmad (ez a te írói, szerzői, szerkesztői képességeiden múlik), másrészt pedig, hogy mennyire tudod elérni, hogy a közönség egyáltalán esélyt kapjon megtalálni, eléjük kerüljön és ha eléjük kerül, akkor rá is kattintsanak, elkezdjék fogyasztani (ez a hagyományos újságírásban nem a szerző, hanem a szerkesztőség, lapszerkesztés feladata, magányos bloggerként viszont neked kell foglalkozni vele, hogy olyan címet adj, ami felkelti az olvasók figyelmét és bevonzza őket, olyan nyitóképet válassz hozzá, ami ugyanezt szolgálja, ugyanezeket szolgáló kísérő szöveggel és hashtagekkel, sőt olyan időpontban oszd meg a megfelelő közösségi oldalakon, amikor legesélyesebb, hogy a közönség aktív és foglalkozik vele. és még hosszan lehet sorolni. ha egy újságnál dolgozol, akkor elég csak a cikkre koncentrálnod, mert az újság szerkesztői, tördelői, laptervezői, marketingesei, közösségi médiásai, stb. (elvben legalábbis) hozzák az olvasókat. szóló bloggerként neked kell megtanulnod mindent, ami ahhoz szükséges, hogy a leghatékonyabban el tudd érni a közönséged, mindennel neked kell foglalkoznod.
ahogy a hirdetésszervező munkát is neked kell intézni, hogy bevételed is legyen belőle, mert önmagától nem biztos, hogy rohamozni fognak a hirdetési ajánlatok. neked kell kilincselni a cégeknél és győzködni őket, hogy érdemes veled foglalkozni, nálad hirdetni. elvben néhány ügynökség akár segíthet ebben, de ahhoz meg náluk kell kilincselned és őket meggyőznöd, hogy veled is érdemes foglalkozniuk, nem csak a népszerű influencerekkel...
lehet a 444-et, vagy bármilyen más "bulvár" sajtóterméket kritizálni érte, mert ők a könnyedebb vonalat választották a szeriőz újságírás helyett. de ez a döntés nem csak az övék volt, hanem az olvasóké is. azzal, hogy egyre kevesebben veszik a szeriőz sajtótermékeket, Blikket olvasnak nemhogy az Élet és Irodalom, de a Népszabadság vagy a Magyar Nemzet helyett is, maguk az olvasók szavazzák meg, hogy mire van inkább, vagy kevésbé igényük. az újságok pedig vagy követik a közönségük igényeit, vagy egy idő után nem marad olvasójuk. ezen lehet keseregni, lehet sajnálni, csak nem sokat ér. meg lehet próbálni módszeresen küzdeni ellene, hogy kevésbé történjen meg. de a társadalom változásairól meggyőződésből nem tudomást venni elszakadást jelent a valóságtól.
amit szeretnél csinálni, azt valószínűleg lehet sikeresen csinálni. talán te is képes vagy rá. de hogy az, ahogyan te most magadtól csinálnád tényleg sikeres is lesz-e, nem olyan biztos. önmagában a jó íráskészség és tárgyi tudás még kevés a sikerhez a netes közegben. a többi is megszerezhető, de bele kell magad ásni a trendekbe, módszerekbe, online marketing és közösségi média fogásokba és érdemes lehet a saját írásaidat úgy feldolgozni, hogy a lehető legjobban tudjanak érvényesülni az online térben.
legkézenfekvőbb tanács, hogy az írásaidat olvasd fel és tedd ki podcast formában is, hogy aki nem tud/akar olvasni, az közlekedés, vagy mosogatás közben hallgatni tudja. tedd fel ugyanezt a hangfelvételt YouTube-ra videóban azoknak, akik ott hallgatnák, illetve keresnék. ehhez akár egy képet, vagy akár az írásod szövegét is mutathatod a képernyőn, így akár olvashhatják is miközben felolvasod - ezzel akár még olvasásra szoktatást, vagy tanulást is segíthetsz. persze ezekhez meg kell tanulni néhány dolgot, de egyik sem olyan bonyolult, hogy ne lehetne elsajátítani.
hogy pénzt hogyan lehet egy bloggal, vagy ilyen jellegű tartalommal bármilyen más formában csinálni, az már egy sokkal nehezebb kérdés. egy ilyen blog, podcast, YouTube csatorna leginkább csak arra alkalmas, hogy kitedd a munkád, jobb esetben eljuttasd minél több emberhez. valószínűtlennek tűnik, hogy ezzel lehet akkora tömegeket elérni, hogy nyilvánvaló értéket jelentsen hirdetési felületként a reklámok számára, nem látszik túl evidens lehetőség benne, hogy milyen külső terméket, vagy szolgáltatást tudna hirdetni. ha saját könyvet adsz ki, annak esetleg lehet jó reklámja egy ilyen felület. ezt elég sok szerző csinálja, hogy akár az egész könyvet a blogon írja, aztán egyben kiadja és az elkötelezett olvasói megveszik. olyan is van (főleg fikciós irodalomban), aki csak online írja a könyvét és nagy népszerűsége révén elég támogatást gyűjt vele, hogy megéljen belőle és érdemes legyen folytatnia.
talán, ha a saját munkád próbálod hirdetni újságoknak, vagy tanítási szolgáltatásaid olvasóknak. ismerek olyan újságírót, aki közepesen forgalmas blogot ír, amin többek közt saját magán nyelvtanári, vagy akár korrektori szolgáltatásait hirdeti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!