Támogatnátok azt, hogy 5. osztálytól minden iskolában kötelező legyen a latin nyelvtanulás és a klasszikus műveltség oktatása?
#12
Kínai se jó választás, gondold végig, hány meg hány írásjelet kell szerencsétleneknek megtanulniuk.
Jól van ez így. Angol meg német.
A két fő nyelv. Aki akar majd megtanul mást.
"1920 előtt mindenhol ez volt a bevett szokás a nyugati világban."
Nem tudom feltűnt-e, de de már 2020 után vagyunk.
A 16#-ra: Szerintem meg az nincs rendben, hogy úgy kerülhet ki gyerek egy alapképzésről, hogy szét van minden tudományoskodva körülötte, de a saját anyanyelvén (!) képtelen magát normálisan kifejezni - és itt teljesen mindegy, hogy írott vagy beszélt szöveget veszünk-e alapul. Nem tudom, miért kell prioritásában klasszisokkal előrébb kezelni az idegen nyelv ismeretét a magyarral szemben, - valami olyan üzenete van ennek, hogy ebben az országban előbb-utóbb nem is építenek majd alapokat a házaknak, hanem elégséges lesz egyénileg kitalált pontjától elkezdeni az építésüket, mondjuk az egyik emeleti ablaktól. -Aztán meg csodálkozik mindenki, hogy egymás után dőlnek össze... Teljesen mindegy, hogy milyen idegen nyelvet tanulsz, ha azt kényszer hatására teszed, pontosan olyan mutatókkal fogsz kijönni belőle, mint pl. én is anno, az oroszból. Ha képtelen felkelteni és fenntartani a tanított tantárgya iránt egy tanárnak a diákjai figyelmét a tanított tantárgy irányába, akkor teljesen felesleges ezzel az élethelyzet mindkét oldalán szereplők idejét, energiáját rabolni. Ezért is lenne értelme annak, hogy döntse el a gyerek, akar-e és ha akar, milyen nyelvet akar tanulni. Teljesen más módon viszonyul egy ember ahhoz, amit ő választ, mint ahhoz, amibe belekényszerítik. Ezt kellene megérteni, de a jelenlegi oktatási rendszernek az a legfőbb kitűzött célja, hogy úgy próbáljon meg mindenkiből 100000 mestert képezni, hogy lehetőleg egy pikomásodperc ideje se maradjon a gyereknek a gyerekkor megélésére ideje. Utána meg mindenki csodálkozik tátogva, hogy 40. életévüket betöltött férfiak legnagyobb élménye az, hogy egy tankos játékkal szenved a számítógép előtt naponta a napból erre kikanyarítható összes másodpercben. Én nem csodálkozom! -Már neki sem hagytak időt arra, hogy gyerek lehessen, - csak tolták az orra alá az egyik azt megelőzőnél magasabb szintű követelményt a másik után... A végeredmény: kevesen tudják eldönteni a "tanulmányaik" után, hogy mit kezdjenek magukkal, melyik irányba és kikkel, milyen kapcsolatokat érdemes építeni, - mert "mindenhez értenek", de lényegében mindenhez csak olyan szinten, hogy semmihez se. Ide vezet, hogy ha végletekben gondolkodik egy oktatási rendszer és azt rá is erőlteti az ifjúságra. a legtöbb ma felnövő embernek nincs kiforrott egyénisége, felületesek az emberi kapcsolatok, stb. Ezt tudja nyújtani a jelenlegi oktatási rendszer és a nemtörődöm szülők korra jellemző együttműködése. Lehet csodálkozni, - pedig nincs min.
Három unokám van, - naprakész vagyok abban, hogy mi (nem) folyik "oktatás" fedőnéven. Kicsit morbid, hogy amikor találkozunk, akkor kell tanítgatnom az anyanyelvet a gyerekeknek, mert egyébként úgy makognának, mint egy barlanglakó! Nincs ez így rendben! Döntsenek ők, vállaljanak olyan nyelvet és akkor, amikor akarják, - felesleges ezzel cseszegetni olyan embereket, akik esetében lehet, hogy soha az életükben többet nem szólalnának meg! Hasznosabb ismeret lenne pl., ha alapvető ennivalókat meg tudnának főzni, - bárhová is keverednek a világban, ez az ismeret garantáltan mindenhol hasznos (lenne).
A latin nyelv még a legmodernebb tanítási módszerekkel is elképesztően szelektálna az eltérő képességű diákok között, nem még azzal a teljesen hatékonytalan módszerrel, amellyel jelenleg tanítják.
Az alaptanterv szerint kb. a latinoktatás így néz ki:
1. nyelvtan + 2. kultúrtörténet + 3. ókori, irodalmi szövegek fordítása latinról magyarra, pusztán nyelvtani elemzéssel, készségfejlesztés nélkül
Szerintem ebből egyértelmű, hogy odáig nagyon kevesen jutnak el, hogy önálló szövegeket alkossanak a célnyelven.
De a latin nyelvet szinte senki se beszéli, ahogy a reformkorban is nevezték, holt nyelv.
Inkább élő idegen nyelveket kellene tanítani, jobb minőségben.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!