Támogatnátok ezeket a változtatásokat az oktatásban?
-Iskolakötelezettség megszűntetése, nem kötelező taníttatni a gyereket
-Történelem, Irodalom, Nyelvtan, Erkölcstan, Hittan óra eltörlése
-Háztartástan, Egészségtan, és Csecsemőgondozás órák bevezetése
Az elsőt nem, azt gondolom, hogy minden gyereknek joga van az oktatáshoz.
A másodikat szintén nem, etikett órát vezetnék be erkölcstan és hittan helyett, mert erkölcsöt nem lehet tanítani könyvből. Történelemből összefüggéseket tanítanék tények helyett, irodalomból szövegértést is (pl. jogi szöveg, szakszöveg, pénzügyi szöveg stb.)
Annyi órájuk van a gyerekeknek, hogy biztos nem vezetnék be három órát. Szerintem háztartástant nem kell kifejezetten tanítani, mert sütni, főzni, takarítani mindenki meg tud tanulni aki akar. Helyette mindenképp lenne pénzügyi alapismeretek (milyen hitelkonstrukciók vannak, milyen hitelt kell felvenni, milyen megtakarítási formák vannak, hogyan tartsuk számon a pénzügyeinket). Illetve azt gondolom, hogy a bioszból/természetismeretből nem ártana valahogy átvariálni, hogy miről mennyit tanulunk.
Az utolsó kettő fontos lehet. Nem vagyok benne biztos, hogy mindenkinek azonos mértékben, sok értelme nincs megtanítani a 16-18 éveseknek, hogy hogyan gondozzák a csecsemőket, ha utána 35-40 évesen fognak szülni, mert csak akkor fog vele mindenki szívni. Viszont annak lehet értelme, hogy kötelező ingyenes kurzushoz kötik a gyerekek nevelését.
Ha az emberek jobban figyeltek volna történelem és irodalom órán, akkor most egy kicsit szebb lenne a világ.
Szerinted hány tanórát igényel, mire valaki megtanul csekket feladni, főzni, gyereket pelenkázni? Te hány órát töltöttél pl. a csekkfeladás megtanulásával? A főzésen mi olyan bonyolult, ami nem megy leírás alapján? A pelenkázás miként akasztotta meg az életed?
Abban igazad van, hogy nagyon elméleti az oktatásunk, de gyengék az érveid. Én munkáltatóként biztosan szívesebben alkalmaznék olyan embert, aki (természetesen azonos szakmai felkészültség mellett) képes akár verset is elemezni, mint azt, aki mindössze egy csekket képes feladni. Csak azért, mert értelmesebb munkaerőt kapok ugyanazért a pénzért.
Igaz, van olyan munka is, aminél az értelem korlátozó tényező. Ha neked ez a célod, akkor sajnálom, hogy feleslegesen jártál iskolába, valahogy próbáld meg elfelejteni.
"Ellenben sosem tanítottak meg minket csekket feladni, főzni, és gyereket pelenkázni"
Ezeket meg kell tanítani valakinek?? :D
Az a helyzet kedves kérdező, amit te nem látsz át, hogy a történelem, a matematika vagy a fizika tudományok, nem csipp-csupp csekkfeladás vagy pelenkázás. Nem lenne fair dolog a kettőt együtt oktatni.
Mire mész azzal őszintén, ha megtanítanak téged csekket feladni? Semmire, mert az első postán elmagyarázzák 2 perc alatt. Sőt, el se kell magyarázni, mert magától értetődő.
Ellenben igazad van, lehetne pl. pénzügyi alapismereteket oktatni a diákoknak, például középiskolában.
Kérdező
"az iskolában túl sokat kell tanulni feleslegesen, és ezt akarom megszűntetni a jövő generációk számára. Ellenben sosem tanítottak meg minket csekket feladni, főzni, és gyereket pelenkázni, mert fontosabb volt a Walesi Bárdok..."
Az ISKOLA feladata az, hogy tanítson téged írni, olvasni, számolni és megmutassa neked a Walesi bárdokat. Ezzel szemben NEM feladata megtanítani téged csekket feladni, a fenekedet kitörölni meg főzni. Ez a CSALÁD feladata.
Ha ezekre nem tanítottak meg akkor beszéld ezt meg a szüleiddel!
Az iskolakötelezettség eltörlését nem támogatnám.
A nyelvtant nyugodtan el lehet törölni, mivel a gyerekek már eleve tudnak magyarul amikor megérkeznek az iskolába. Ezt könyvek olvasásával lehet még fejleszteni, erre van az irodalom óra.
A történelem eleve fedezi a hittant amennyire szükséges, nem kell külön tantárgy legyen.
Az irodalom és történelem eltörlését csak akkor javasolnám ha kifejezetten ostoba bunkókat akarunk nevelni.
Az egészségtan jól hangzik.
Babagondozás - mi a jó fenének?
Háztartástan - mi a jó fenének?
Én pl. hobbi szinten evolúciós biológiát tanulok, abban világosan látszik, hogy egy fajnak akkor éri meg a magasabb intelligencia, ha túlélési haszna van belőle. Aminek nincs haszna belőle az visszabutul, mert költséges a nagy agy fenntartása.
Az emlősök közös őséhez képest, ami egy mai rágcsálóhoz pl. patkányhoz hasonló életet élt pl. a majom okosabb lett, mert úgy tudott életben maradni, mert így jobban fel tudna kutatni a tápanyagot, a koala viszont butább, mert egyrészt nincs természetes ragadozója, másrészt eukaliptuszlevelet eszik, amit a belében kell megerjesztenie, emiatt feláldozott valamennyit eszéből, de mégia sikeres, mert az egyetlen állat ami képes eukaliptuszból tápanyagot kinyerni.
Tudod mi a nagy különbség a magyar kultúra és a természet között? Az, hogy a természetben sikeres stratégia lehet az, hogyha kevesebbet tudsz, de valami másban meg jó vagy a túléléshez, míg a magyar kultúrában valamiféle presztízsnek és diszkriminációs alapnak számít a lexikális tudásszint.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!